- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teisę ne tik tikrinti, bet ir panaikinti techninės apžiūros galiojimą, jeigu jūsų automobilis taršus.
Kaip tikrinimas atrodys ir kada jau galite sulaukti aplinkosaugininkų reido? Apie tai komentavo Vilniaus aplinkos apsaugos skyriaus vedėjas Edgaras Skrebė.
– Visi pareigūnai, kurie atlieka išmetamų dujų patikrinimą, dėvės nustatyto pavyzdžio uniformą. Automobiliai bus žymėti. Aplink visą automobilį matoma oranžinės spalvos juosta. Šonuose ir priekyje – aplinkos apsaugos ženklas su užrašu „Lietuvos Aplinkos apsauga“. Taip pat įjungti mėlynos spalvos švyturėliai. Automobilis gali būti stabdomas ir lazdele, ir baltos spalvos su raudonu skrituliu lazdele. Nebūtina turi būti įjungti švyturėliai.
– Kada reidai galėtų prasidėti?
– Planuojame pradėti balandžio mėnesį. Noriu paminėti, kad pirmieji reidai bus prevencinio pobūdžio. Nustatę viršijimus tikrai nebausime ir techninių apžiūrų nenaikinsime.
– O nuo kada bausite?
– Padarę prevencinius reidus pereisime prie rimtesnių kontrolės veiksmų. Visuomenę informuosime.
– Tai jau buvo daroma, tikrindavote taršius automobilius, tačiau tai vykdavo su policijos pareigūnais?
– Taip. Iki šių metų taip pat vykdavo šiuo tikslu rengiami reidai. Policija padėdavo sustabdyti automobilius, o matavimus atlikdavo Aplinkos apsaugos agentūros specialistai. Nuo šių metų, įsigaliojus teisės aktų pakeitimams, viską darome patys.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Sakykime, sustabdžius automobilį, kaip viskas atrodys? Bus prijungta įranga, taip?
– Visų pirma, priėjęs pareigūnas prisistatys, nurodys sustabdymo priežastį, paaiškins, kad bus atliekami matavimai, prijungs kompiuterį prie automobilio sistemos. Susives automobilio duomenis: markę, pagaminimo metus. Paklaus, koks yra variklis – benzininis ar dyzelinis? Nuo to priklausys, kokiu aparatu bei kokie parametrai bus matuojami. Į išmetamąjį vamzdį įstatomas zondas. Vairuotojo bus paprašoma šiek tiek spustelti akseleratoriaus pedalą ir paimti išmetamų dujų mėginiai.
– Viskas labai panašiai, kaip vyksta ir techninės apžiūros metu, taip?
– Iš principo beveik identiškai. Beveik tie patys parametrai matuojami.
– Įrangą reikėjo naują įsigyti?
– Taip. Vis dar vykdome pirkimus. Turime pirmuosius rezultatus. Matavimui benzininio variklio skirtas prietaisas matuoja anglies monoksido koncentraciją, kitus parametrus, susijusius su benzininiu variklio darbu. Taip pat turime dar vieną aparatą benzininio variklio dūmingumui matuoti.
Nustačius viršijimą bus surašomas administracinio nusižengimo protokolas. Paskirta bauda nuo 100 iki 300 eurų. Ir per 48 valandas nustos galioti techninė apžiūra. Ji bus panaikinta vietoje, bet dar dvi paras galios.
– Jeigu matavimai nebūtų sėkmingi, kas tada?
– Kaip minėjau, pirmieji reidai bus prevencinio pobūdžio. Jokių sankcijų nebus taikoma ir administracinių sprendimų nebus priimta. Vėliau, kai pradėsime kontrolę vykdyti iš esmės, nustačius viršijimą bus surašomas administracinio nusižengimo protokolas. Paskirta bauda nuo 100 iki 300 eurų. Ir per 48 valandas nustos galioti techninė apžiūra. Ji bus panaikinta vietoje, bet dar dvi paras galios.
– Per dvi paras reikia nuvažiuoti ir susitvarkyti automobilį?
– Taip, reikėtų. Visų pirma, reikėtų nuvykti į techninės priežiūros centrą arba paprastai sakant – autoservisą. Pažiūrėti, kas negerai su automobiliu ir pakartoti techninę apžiūrą.
– Visuomenėje buvo ir neigiamų atsiliepimų. Kai kurie sako, kad tamsiu metu nežinos, ar stoti, ar ne, nes čia ne policijos pareigūnai. Ką atsakytumėte tokiems?
– Tamsiu paros metu šių reidų tikrai nevykdysime. Automobiliai ženklinti, pareigūnai uniformuoti, švyturėliai, garso signalai naudojami. Iš principo nuo policijos skiriasi tik emblema ant automobilio.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas23
Penktadienį Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas. ...
-
Stebėtinas aplaidumas: prasitęsti vairuotojo pažymėjimą vėluoja tūkstančiai9
Lietuvoje daugiau kaip 1,5 mln. žmonių turi vairuotojo pažymėjimą, tačiau kasmet šimtai tūkstančių lietuvių vėluoja laiku jį pasikeisti. Taip vairuotojai ne tik rizikuoja gauti baudą, bet ir gali turėti nemalonumų įvykus eismo įvykiui. ...
-
Kelyje prireikė pagalbos? Pirmasis stabtelės estas1
Estijoje – paslaugiausi vairuotojai, o mažiausiai linkusiųjų sustoti ir padėti kitiems – Lietuvoje. ...
-
Taurelės magija vis dar stipresnė už bausmę
15 proc. vairuotojų Lietuvoje prie vairo yra sėdę neblaivūs, o 8 proc. teigia atsidūrę situacijoje, kai buvo atkalbinėjami nuo vairavimo išgėrus. ...
-
Ką būtina žinoti visiems vairuotojams: labai svarbu, kurioje vietoje padaryta žala
Vasara yra stichijų metas, kai vyksta įvairios audros: liūtys, kruša, lūžta medžių šakos ir nukenčia automobiliai. ...
-
Klaipėdos senamiestyje – įspūdingas istorinių automobilių šou2
Klaipėdos senamiestyje šiandieną šurmuliuoja automobilių mėgėjai. Istorinių automobilių muziejaus „Memel Automuseum“ atidarymo proga senamiestyje vyksta senovinių automobilių paradas. ...
-
Baikerių paradas: Kaunas prisipildė motociklų gausmo52
Šeštadienį Rotušės aikštė, o paskui ir visas miestas trumpam prisipildė motociklų gausmo. ...
-
Avarijos riziką lemia ir variklio tūris2
Neseniai vairuotojo pažymėjimą įgijusiems vairuotojams dažnai patariama rinktis automobilį su silpnesniu varikliu, nes jį bus lengviau vairuoti. Vis dėlto galingesni automobiliai yra daug lengviau valdomi ir pasižymi geresne stabdžių sistema. ...
-
Įmonių parkas: nuo kuklių „Dacia“ iki „Ferrari“
Nepaisant pastaraisiais metais griaudėjusių skandalų dėl išlaidavimo, Lietuvos bendrovės vis dar nevengia pirkti prabangių automobilių. Jų garažuose stovi brangiausi „Porsche“ modeliai ar netgi prašmatnieji „Ferrari&ldq...
-
Keleivių vežėjai stengiasi, bet rūpesčių vis dar per akis
Pastaruoju metu šalies keleivių vežėjai įsigijo per 40 tolimojo susisiekimo autobusų, pritaikytų žmonėms su individualiais poreikiais. Tačiau infrastruktūros pokyčiai – ne visada vežėjų kompetencija. ...