Pereiti į pagrindinį turinį

Autobusų maršrutų naikinimo virusas

2011-06-09 18:01
Vilniaus valdžia keleivių pervežimą mieste pamažu perima vien į savo rankas. Privatūs vežėjai tai vadina verslo monopoliu. Savivaldybėje net neslepiama, kad nuostoliai didės, bet užtat pinigai plauks į savą kišenę.

Vilniaus valdžia keleivių pervežimą mieste pamažu perima vien į savo rankas. Privatūs vežėjai tai vadina verslo monopoliu. Savivaldybėje net neslepiama, kad nuostoliai didės, bet užtat pinigai plauks į savą kišenę.

Atėmė pasirinkimo laisvę

"Mes nenorim kovoti, mes norim važiuoti!", "067 maršrutas – taip, monopolijai – ne!" – tokius šūkius vakar skandavo prie miesto savivaldybės susirinkę trys dešimtys Grigiškių gyventojų.

Žmonės liejo pasipiktinimą, kad nuo birželio 1 d. savivaldybė panaikino 067 autobuso maršrutą, trejus metus keleivius vežusį nuo Grigiškių iki Santariškių. "Jei prijungėte mus prie Vilniaus miesto, leiskite jaustis vilniečiais. Vilniaus mere, mes jūsų laukiame, išeikite, paaiškinkite, kodėl panaikinote 067 maršrutą? Kodėl bijote konkuruoti? Duokite mums pasirinkimo laisvę! Kodėl grigiškiečių pasirinkimas svarbus tik prieš rinkimus?" – viltingai žvelgdami į savivaldybės dangoraižio langus klausimus merui Artūrui Zuokui adresavo susirinkusieji.

Jie tikino merui pristatę 2,5 tūkst. asmenų pasirašytą prašymą nepanaikinti Grigiškių gyventojams patogaus autobuso maršruto. "Tas maršrutas mums būtinas", – teigė Grigiškių gyventoja Aurima.

Sugaišins pusvalandžiu

Miesto valdžios pasiūlyta alternatyva nuo birželio 11 d. prailginti 55 autobuso maršruto trasą, kad ši nesibaigtų prie Greitosios pagalbos ligoninės Lazdynuose, bet tęstųsi iki Grigiškių, gyventojų netenkina.

"Prasukdami pro ligoninę kas dieną darbus pasieksime maždaug pusvalandžiu vėliau. Kodėl neatsižvelgiama į mūsų interesus ir patogumą?" – retoriškai klausė Aurima.

A.Zuokas tuo metu posėdžiavo ir pasikalbėti su nepatenkintais gyventojais nerado laiko.

067 autobuso maršruto paslaugą gyventojams teikusios bendrovės "Kolegita" direktorius Vidas Barvidas pasakojo, kad birželio 1-ąją baigėsi sutartis su savivaldybe. Pratęsti jos miestas nepanoro. Kalbama, kad dėl sumažėjusių keleivių srautų. Tačiau V.Barvido šis argumentas neįtikino, mat keleivių skaičius pastaruoju metu esą tik augo. 067 maršruto autobusai per mėnesį perveždavo apie 60 tūkst. keleivių.

Nuostoliai viršija pajamas

"Šnekos apie smulkaus verslo palaikymą tuščios. Daroma atvirkščiai – mažiukus norima išstumti ir sukurti monopoliją. Todėl ir neleista mums įsilieti į bendrą miesto viešojo transporto bilietų sistemą, nors to prašėme dar 2008 m. Klaipėdoje keleivių pervežimo paslaugą teikia trys įmonės, Vilniuje tuoj liks tik viena", – liūdnai savo verslo perspektyvas brėžė V.Barvidas. Verslininkas nuogąstavo, kad po Naujųjų metų bus panaikintas ir kitas jo įmonei priklausančio 05 autobuso maršrutas "Stotis–Santariškės".

"Visko gali būti", – verslininko nerimo net nebandė sumažinti savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas Evaldas Matonis. Už gegužę teiktas 067 autobuso maršruto paslaugas bendrovei "Kolegita" savivaldybė turi išmokėti 174 tūkst. litų kompensaciją, kai už parduotus bilietus ji surinko tik 124 tūkst. litų pajamų.

"Pagal sutartį buvo nustatyta 5 litų už 1 km kaina. Padauginkime tai iš viso mėnesio kilometražo, atimkime pajamas – skirtumą turi padengti savivaldybė", – paslaugos apmokėjimo modelį nupasakojo E.Matonis.

Saviems mokės brangiau

Bendrovės "Vilniaus autobusai" nustatyto kilometro kaina yra didesnė – 5,61 lito. Vadinasi, ir dotacijos iš miesto biudžeto, prailginus 55 autobuso maršrutą, didės. "Taip, bet "Vilniaus autobusai" yra mūsų vežėjas, savivaldybė yra 100 proc. akcininkas", – atkreipė dėmesį E.Matonis.

Apie galimą keleivių pervežimo paslaugos telkimą tik miesto rankose savivaldybės atstovas kalbėti vengė. Dėl susiklosčiusios situacijos Vilniaus miesto vežėjų asociacijos iniciatyva tyrimą yra pradėjusi Konkurencijos taryba.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų