Pereiti į pagrindinį turinį

Derėkitės visur ir visada

2008-11-26 10:13
"Čia ne turgus" – tokį pardavėjų atsakymą, ko gera, teko išgirsti ne vienam derėtis linkusiam klientui. Tačiau pučiant krizės vėjams prekybininkai vis dažniau taiko nuolaidas. Rizikuokite ir gerkite šampaną!

"Čia ne turgus" – tokį pardavėjų atsakymą, ko gera, teko išgirsti ne vienam derėtis linkusiam klientui. Tačiau pučiant krizės vėjams prekybininkai vis dažniau taiko nuolaidas. Rizikuokite ir gerkite šampaną!

Svarbiausia – namų darbai

Pirkdamas kompiuterinę ir fototechniką IT specialistas Augustas Didžgalvis derasi visada. Didžiausias laimėjimas – 800–900 litų nuolaida. Tiesa, pirkinio kaina tąkart siekė beveik 6 tūkst. litų.

Ši sėkmė – ne atsitiktinė. Eidamas įsigyti brangaus pirkinio 23 metų vaikinas kruopščiai atlieka namų darbus ir ištiria aplinką.

"Išnarstau internetą, išnagrinėju prekės savybes, trūkumus ir pranašumus, pasidomiu, kas ją parduoda, kas importuoja. Suskaičiuoju, kiek už ją mokėčiau užsienyje. Kitaip tariant, išsiaiškinu ne daikto kainą, bet vertę", – pasakojo A.Didžgalvis.

Į parduotuvę jis žygiuoja apsišarvavęs argumentais. Visiems norintiems suderėti ne tradicinę 3–5 proc., o solidžią nuolaidą, jis rekomenduoja daryti tą patį.

Derasi su viršiausiais

Apsilankęs parduotuvėje norimą daiktą jis pirmiausia apžiūri. Atrodo susidomėjęs, tačiau troškimą pirkti slepia.

"Pardavėjas mato, kad prekės noriu, tačiau šiandien ji man esą nebūtina. Su vadybininku imu diskutuoti apie tai, kad kitur prekė kainuoja pigiau. Pasinaudoju ir argumentu dėl krizės – juk dabar visi skaičiuoja. Tiesiai šviesiai sakau, kad ir 100 litų man – pinigai. Dėl jų galėčiau ir į kitą miestą nuvažiuoti. Pardavėją bandau paveikti psichologiškai: sakau, kad dar paieškosiu kitur, pabrėžiu, kad esama konkurencijos", – derybų meno paslaptis atskleidė A.Didžgalvis.

Jei vadybininkas – sunkiai palenkiamas, vaikinas pasikviečia skyriaus vadovą ar parduotuvės direktorių.

"Vadybininkams dažniausiai pasakoma, kad jie gali suteikti 5 proc. nuolaidą, o viršininkai būna lankstesni, jie labiau vertina klientą. Be to, vadybininkų žinios palyginti skurdžios. Kalbos apie prekės trūkumus ar ekonominę krizę jiems nelabai suprantamos. Pastebėjau, kad parduotuvės viršininkas labiau trokšta parduoti nei vadybininkas", – patirtimi dalijosi IT specialistas.

Paskutinės sekundės triukas

A.Didžgalvis visada atkreipia dėmesį, kad mokės grynaisiais, o ne kreditine kortele. "Savininkas sutaupo 2–3 proc. operacinio mokesčio", – gudriai mirkteli jis.
Pasibaigus rimtoms deryboms A.Didžgalvis turi dar vieną triuką. Pats jį vadina paskutinės sekundės argumentu. "Jei tavęs prašo 850 litų, sakai: "Davaj, simboliškai baliukui palik – išgersiu už jus alaus", – šypsojosi A.Didžgalvis. Jei pavyksta, prekės kaina sumažinama dar 30–50 litų.

Naudodamasis pagaląstu liežuviu A.Didžgalvis paprastai išsikovoja 25–30 proc. nuolaidų.

Rankoje spausdamas čekį jis neužmiršta parodyti lojalumo ir pažada toje pačioje vietoje apsipirkti ir kitą kartą.

"Stengiuosi, kad pardavėjas nesijaustų pralaimėjęs, juk jis klientui padarė gera!" – pasakojo A.Didžgalvis.

Gero tono ženklas?

Apie A.Didžgalvio apsukrumą jau sklinda legendos, todėl draugai neretai prašo jo pagalbos.

"Kartais net pasisiūlau padėti. Draugus vedu ten, kur pats perku ir kur mane pažįsta bei taiko nuolaidas be ilgų derybų. Prekybininkai džiaugiasi, kad atvedu jiems klientą, o draugai – dėl aptirpusių kainų", – kalbėjo derybų meną įvaldęs vaikinas.

Jis teigia, kad Lietuvoje vis dar stinga derėjimosi kultūros. Vieni pirkėjai esą nedrįsta derėtis, nes mano, kad tai dera tik turguje. Kiti elgiasi priešingai – nuolaidų reikalauja nepagrįstai.

"Tokie gauna vos kelių procentų nuolaidą ir nusipelno šykštuolių reputacijos. Laikui bėgant jie pralošia – negauna dovanų, juos aptarnauja atsainiau", – pastebėjimais dalijosi A.Didžgalvis.

Derybų meno jis išmoko gyvendamas Vokietijoje, kur prekybininko ir kliento flirtas yra įprastas. Derybos ten – gero tono ženklas.


O kaip Jūs stengiatės taupyti? Papasakokite apie tai tel. (8 5) 212 2022 arba e. paštu [email protected] ir laimėkite specialius "Vilniaus dienos" prizus.

Aušra Skardžiukienė, 47 metų muziejininkė

Anksčiau maniau, kad parduotuvėse galima derėtis tik dėl prekių, turinčių trūkumų. Tačiau kartą dukra pasakė, kad 5 proc. nuolaidą iš esmės galima gauti visada. Dabar visada tuo naudojuosi. Vis dėlto tradicija derėtis parduotuvėse pas mus dar neprigijusi. Kaip, beje, ir grąžinti pirkinius.

Gediminas Gineitis, 20 metų studentas

Deruosi tik turguje. Apie derybas parduotuvėse net nesu girdėjęs, nežinojau, kad galima. Maniau, ten kainos nustatytos ir viskas. Jei nori pigiau – lauk išpardavimų. Reikės pabandyti.

Eglė Dzedulionytė, 19 metų studentė

Dirbu parduotuvėje, todėl žinau, kokio dydžio nuolaidą galiu suteikti. Visada jomis naudojuosi. Ar sumažinu kainą, priklauso nuo klientų elgesio. Jei bendrauja maloniai, visada duodu 20–30 litų nuolaidą. Su įžūliais pirkėjais į derybas nesileidžiu.

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų