Sostinės maršrutinių taksi vairuotojai gąsdina keleivius, esą netrukus mieste liks vos keli maršrutiniai mikroautobusai. Miesto vadovai tikina apie tai nieko nežinantys, bet administracija jau skelbia sąrašus maršrutų, kurie dubliuoja autobusų ir troleibusų trasas.
Licencijos nepratęsė
Didžiausios maršrutinių taksi bendrovės sostinėje "Transrevis" direktorius Vladas Dapkus "Vilniaus dienai" patvirtino, kad licencijos pratęsti miesto valdininkai jo įmonei nesutiko.
Savivaldybės išduotos licencijos galiojimo laikas bendrovei "Transrevis" baigsis birželio 1 d., tuomet įmonė keleivių vežti nebegalės nė vienu iš 76 maršrutų, kuriais iki šiol važinėjo.
"Nieko labai konkretaus nežinau, tačiau galiu patvirtinti, kad savivaldybė atsisakė mums pratęsti licenciją. Mūsų įmonė siuntė laišką atsakingiems savivaldybės darbuotojams, kad mums būtų pratęsta licencija teikti susisiekimo transporto paslaugas mieste, tačiau gavome raštišką atsakymą, kad leidimas nebus pratęstas", – tikino transporto įmonės vadovas.
V.Dapkus teigė, kad savivaldybės rašte nebuvo nė žodžiu užsiminta apie priežastis, dėl kurių buvo nuspręsta bendrovei nebeleisti vežti keleivių.
"Tame rašte tebuvo parašyta, kad leidimas neduodamas. Nebuvo visiškai jokių paaiškinimų, kodėl šitaip daroma, kodėl licencija nebeišduodama. Taip ir liko niekas neaišku. Bet mes tikimės, kad per porą savaičių sužinosime, kas čia vyksta", – sakė V.Dapkus.
Jis neatmeta galimybės, kad bendrovė savo interesus gins teismuose. Įmonės vadovo žiniomis, licencijų negaus ir kitos paslaugą teikiančios mažesnės įmonės: "Jei per porą savaičių niekas nepaaiškės, o mes licencijos be jokio paaiškinimo taip ir negausim, tai galim ir į teismus kreiptis."
Patys mikroautobusų vairuotojai skleidžia gandus, kad naujasis miesto meras Artūras Zuokas užsimojo naikinti privatų maršrutinių mikroautobusų verslą mieste – esą A.Zuokas maždaug 200 maršrutinių autobusų ketina jungti prie įmonės "Vilniaus autobusai".
Valdžia nieko nežino?
Apie bendrą sostinės viešojo transporto sistemą ne kartą kalbėjęs meras A.Zuokas apie maršrutinių taksi problemas tikino nieko nežinąs ir siūlė kreiptis į vicemerus.
"Čia reikėtų klausti vicemero Romo Adomavičiaus, jis prižiūri šituos transporto reikalus. Nesu susipažinęs su šia tema, kad galėčiau komentuoti", – teigė meras.
Jis patvirtino, kad į mero postą atėjo turėdamas tam tikrą viešojo transporto sistemos vizija, tačiau kol kas jokie konkretūs su šia sfera susiję dalykai nedaromi.
"Be abejo, mes viešojo transporto sistemos idėją turime. Natūralu, kad viešojo transporto sistema turi būti bendra. O vienokia ar kitokia ji bus, priėmę sprendimą informuosime. Šiuo metu sprendimų nėra", – tikino A.Zuokas.
Vicemeras R.Adomavičius tvirtino taip pat nieko nežinojęs apie įmonei "Transrevis" neišduotą licenciją.
"Tikrai nieko nežinau, kad kas būtų siuntęs prašymą pratęsti licenciją, kada ta licencija baigiasi, nežinau nieko ir apie jokius nepratęsimus. Man šiuo klausimu reiktų dar pasidomėti", – tvirtino ne pirmą kadenciją transporto reikalus mieste prižiūrintis vicemeras.
Išleido įsakymą
Politikas sakė, kad rimtesnių permainų miesto viešajame transporte galima laukti tik rugpjūtį, kai bus baigtas ruošti detalusis planas.
"Galiu pasakyti tik tiek, kad šiuo metu savivaldybėje ruošiamas viso Vilniaus viešojo transporto sistemos planas. Jį parengę tiksliai žinosime, kiek, kokio ir kada transporto mieste turėsime. Bet tai bus tik rugpjūčio mėnesį, dabar tikrai dar nieko konkretaus negaliu pasakyti", – teigė R.Adomavičius.
Kol miesto vadovai lyg susitarę tikina nieko nežinantys, savivaldybės administracijos direktorius išleido įsakymą, kuriame nustatyti visi mikroautobusų maršrutai, kurie bent 80 proc. dubliuoja miesto susisiekimo autobusų ir troleibusų maršrutų trasas bei kerta senamiestį ir naujamiestį. Iš viso nustatyta daugiau nei dvidešimt tokių maršrutų.
Įsakyme taip pat Komunalinio ūkio departamento Eismo organizavimo skyriaus Viešojo transporto poskyris įpareigojamas kontroliuoti, kaip vežėjai laikosi keleivių vežimo tarifų.
Gintaras Nakutis
Bendrovės "Vilniaus autobusai" generalinis direktorius
Pagal pasaulinę praktiką mažesnės transporto priemonės keleivius priveža prie didesnio intensyvumo transporto sistemos: ar tai būtų troleibusai, ar tramvajus, ar metro. Mikroautobusai keleivius surenka iš miesto pakraščių, iš sodų ir priveža prie transporto mazgų. Niekur nėra taip, kad mikroautobusai 100 proc. dubliuotų viešojo transporto maršrutus. Kodėl turėtų važiuoti dešimt mikroautobusų ir vienas autobusas iš paskos? Ar tai logiška? Visą laiką sakėme, kad tai ekonomiškai nenaudinga. Dabar atrodo, kad mus išgirdo.
Jei miestietis važiuotų viešuoju transportu, pervežtume daugiau žmonių, įmonės nuostoliai būtų mažesni. Galėtume sutankinti grafikus, padaryti daugiau autobusų eismo juostų – imkime optimistinę viziją. Tada greitai žmogus sėda ir nuvažiuoja, kur jam reikia. Jei surinktume daugiau lėšų, galėtume atnaujinti autobusų parką. Siekiame gerinti socialinės paslaugos kokybę.
Pripažinkime, kad netvarkos mikroautobusų apskaitoje buvo. Keleiviai bilietėlį tai gauna, tai ne. Niekas tų mikroautobusų niekur nevaro. Tiesiog bus peržiūrėtas maršrutų tinklas, jiems bus pasiūlyta važiuoti kitomis, šalutinėmis, gatvėmis, kur nevažiuoja viešasis transportas. Mikroautobusų darbo principas – važiuoti, kur daugiausia keleivių, ir tik tokiu paros metu, kai jų daug. Juk mikroautobusai nepradeda kursuoti 6 val. Jie susirenka visus mokius keleivius – grietinėlę.
Jei keleiviai netilps į autobusus, spręsime: pridėsime autobusų, suintensyvinsime.
Naujausi komentarai