Vilnius nusisuka nuo metro Pereiti į pagrindinį turinį

Vilnius nusisuka nuo metro

2011-08-19 10:33
Politikai mikroautobusus palieka ramybėje - jie dar metus kursuos. Dabar jų galvose nauja vizija, esą vilniečiai galėtų važinėti mįslinga transporto priemone.

Politikai mikroautobusus palieka ramybėje – jie dar metus Vilniuje kursuos. Dabar jų galvose nauja vizija, esą vilniečiai galėtų važinėti mįslinga transporto priemone – nei metro, nei tramvajumi.

Atsisakys metro idėjos

Sostinės meras Artūras Zuokas anksčiau tryško entuziazmu sostinėje pastatyti metropoliteną, tačiau vėl išrinktas į miesto vadovus šios minties po truputį atsisako.

Pastaruoju metu meras vis dažniau kalba apie visiškai naują modernią transporto rūšį, kuri mieste pakeistų atgyvena tapusius troleibusus.

Apie tai, kad metro bent artimiausiais dešimtmečiais Vilniuje nebus, užsimena ir Romas Adomavičius. Anot jo, savivaldybė ketina dairytis dar modernesnės ir pigesnės transporto priemonės.

"Galiu pasakyti, kad žmonės metro ir tramvajų įsivaizduoja pernelyg paprastai ir labai supaprastina šias sąvokas. Dabar jau yra tokių transporto priemonių, kurios už abi minėtas yra modernesnės ir patogesnės. Manau, kad Vilniuje nebus nei metro, nei tramvajaus, tačiau koks nors tarpinis ekologiškas variantas tikrai ateityje gali atsirasti", – kalbėjo R.Adomavičius.

Tačiau konkrečiai paaiškinti, apie kokią paslaptingą transporto priemonę kalbama, R.Adomavičius nesugebėjo. Esą viskas paaiškės po kurio laiko.

"Transporto galimybių studija mums aiškiai parodys, kokio transporto miestui reikia, kurios gatvės ir kurie rajonai yra labiausiai apkrauti, kur ką reikia tobulinti. Kai viską išnagrinėsime, tada matysime, ką pasirinkti", – toliau dėstė politikas.

Mikroautobusus dar paliks

Nagrinėdami viešojo transporto studiją miesto valdininkai buvo užsimoję iš sostinės centro išvaryti maršrutinių taksi verslu užsiimančias įmones. Buvo teigiama, kad mikroautobusai dubliuoja autobusų ir troleibusų maršrutus ir atima iš miesto įmonių pelną.

Vis dėlto, Vilniaus vicemeras R.Adomavičius dienraštį patikino, kad maršrutinių taksi iškėlimo iš centro klausimas buvo atidėtas dar mažiausiai metams.

"Dėl šio klausimo buvo nuspręsta, kad dar metus mes jų neliesime ir pratęsime licencijas. Kol dar nėra alternatyvų ir galimybių studija nėra išnagrinėta tarybos, per anksti imtis tokių griežtų veiksmų", – "Vilniaus dienai" kalbėjo vienas miesto vadovų.

Anot politiko, visoms šiuo verslu užsiimančioms įmonėms, kurios liepos pradžioje sunerimo negavusios sutikimo pratęsti licencijas, leidimai kol kas bus išduoti.

Miesto valdininkų skaičiavimais, sostinėje yra daugiau nei 20 tokių mikroautobusų maršrutų, kurie bent 80 proc. dubliuoja miesto susisiekimo autobusų ir troleibusų maršrutų trasas bei kerta senamiestį ir naujamiestį.

Naujienos – dar negreit

Prieš metus pradėta rengti Vilniaus viešojo transporto galimybių studija jau beveik baigta. Pirminį projekto variantą rengusi darbo grupė dėlioja paskutinius štrichus ir atiduos miesto politikų teismui.

Tačiau miesto vicemeras socialdemokratas R.Adomavičius į šį dokumentą, kuriame bus išdėstyta, kokiomis transporto priemonėmis ateityje važinės vilniečiai, ragina nežiūrėti kaip į staigių pokyčių garantą. Anot jo, studija tik nurodys gaires, o toliau spręsti teks miesto valdžiai.

"Kol kas tikrai negaliu teigti, kad artimiausiu metu Vilniuje bus kokių nors rimtų viešojo transporto sistemos permainų. Mes tik aiškiai matome, kad pokyčių ateityje reikės. Todėl jau dabar pradedame galvoti apie naujoves", – dienraščiui "Vilniaus diena" sakė politikas.

Gali būti, kad jau pirmame tarybos posėdyje po atostogų dokumentą svarstys miesto taryba. Jei studija bus įvertinta teigiamai, toliau ją nagrinės komitetai, departamentai ir miesto vadovai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų