- anglija.today inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA) surengė retą spaudos konferenciją, į kurią įtraukė tris didžiuosius lėktuvų gamintojus. Savo tyrimus apie COVID-19 (koronaviruso) plitimą lėktuvuose pristatė „Airbus“, „Boeing“ ir „Embraer“.
Pasaulis jau žvelgia į antrosios COVID-19 bangos akis. Ir jūs žinote, ką tai reiškia – viskas vėl po truputį užsidarys ir jūs į namus užsisakinėsite spurgas, tikėdamiesi, kad tai padės išlikti jūsų mėgstamiausiai kepyklėlei. Kelionės lėktuvais visiškai net neatsigavo po pirmosios bangos ir nuo to kenčia visi – ir keliautojai, ir lėktuvų gamintojai, ir kelionių organizatoriai, ir oro linijos. Juk lėktuvai yra labai uždaros erdvės, kuriose žmonės yra labai susigrūdę. Bet ar tikrai stipriai rizikuojate keliaudami lėktuvu?
IATA nuo pat pandemijos pradžios skatino įvesti kelių lygių saugumo sistemas, mažinančias COVID-19 plitimo riziką tarp keleivių. IATA įvykdė apklausą, kuri parodė, kad 60 proc. keleivių baiminasi, jog gali užsikrėsti COVID-19 nuo šalia sėdinčio žmogaus. Tuo tarpu lėktuvų gamintojai vykdė tyrimus, kad išsiaiškintų, ar situacija lėktuvuose tikrai tokia grėsminga.
Trumpai tariant, tikimybė užsikrėsti COVID-19 lėktuve yra visai maža. IATA duomenimis lėktuvais nuo pandemijos pradžios skrido jau 1,2 milijardai keleivių (vienas žmogus keleiviu gali būti 2-3 kartus), tačiau tik 44 COVID-19 atvejai gali būti atsekami iki lėktuvo. Kodėl užsikrėtimo rizika lėktuve tokia žema?
„Airbus“, „Boeing“ ir „Embraer“ vykdė savo nepriklausomus tyrimus, kuriuose naudojo skirtingus metodus. Paaiškėjo, kad virusai lėktuvuose plinta labai sunkiai dėl geros ventiliacijos, sėdynių atlošų sudaromo barjero tarp eilių, lengvai valomų paviršių ir kai kurių kitų faktorių.
Jus greičiau nutrenks žaibas, nei užsikrėsite COVID-19 lėktuve. Ir tai yra gana logiška. Juk visi keleiviai sėdi veidu į skrydžio kryptį – niekas nesėdi veidu į veidą. Be to, oras lėktuve cirkuliuoja iš viršaus į apačią. Galiausiai, dabar taikomi prevenciniai metodai dar labiau sumažina užsikrėtimo riziką. Žmonės yra tikrinami oro uostuose, o ir lėktuve privalo dėvėti kaukes.
„Embraer“ teigia, kad kaukės sumažina ore sklandančių lašelių kiekį net 6 kartus, tačiau net ir be kaukių jis yra labai mažas. „Airbus“ nuėjo dar vienu žingsneliu į priekį – tikimybė užsikrėsti net sausakimšame lėktuve yra mažesnė nei stovint 2 metrų atstumu nuo nepažįstamojo ant žemės.
Ar lėktuvų gamintojų tyrimai yra objektyvūs? Na, jie yra suinteresuoti, kad skrydžių būtų daugiau ir oro linijos veiktų pelningai. Tačiau tyrimams buvo skirtos didelės investicijos, atliekamos kompiuterinės simuliacijos ir eksperimentai lėktuvų salonų modeliuose. Lėktuvų gamintojai atliko išsamesnius tyrimus nei tie, kurie paskelbė apribojimus ir draudimus.
Ir tai yra didžiausia problema. Per pirmąją COVID-19 bangą improvizacija buvo pateisinama. Tačiau dabar įvairūs apribojimai tiesiog privalo būti pagrįsti moksliniais tyrimais. Ar konkretus metodas tikrai mažina COVID-19 plitimą?
Pirminis šaltinis: https://www.anglija.today/ivairenybes/greiciau-nutrenks-zaibas-nei-uzsikresite-covid19-lektuve
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Įspėjamieji pranešimai telefone: kodėl gauna ne visi?9
Ne visi gyventojai gauna įspėjamuosius pranešimus. Net ir tada, kai jiems tai gali būti gyvybiškai svarbu – pavyzdžiui, kad netoliese dega daugiabutis, artėja orų stichija ar kokia nelaimė Astravo atominėje elektrinėje. Apie tai, k...
-
Astronomai atrado didžiausią juodąją skylę Paukščių take
Antradienį paskelbtame moksliniame darbe nurodoma, kad astronomai nustatė didžiausią ligi šiol atrastą juodąją skylę Paukščių take, kurios masė ura 33 kartų didesnė nei Saulės. ...
-
Išvyskite: kaip atrodė Saulės užtemimas iš kosmoso
Pirmadienį įvyko retas ir visiškas Saulės užtemimas, kuris praslinko per Šiaurės Ameriką. Mokslininkai sako, kad dėl šio užtemimo galės surinkti neįkainojamų duomenų apie daugelį dalykų – nuo saulės atmosferos iki keis...
-
Rusija jau antrą dieną iš eilės atšaukė raketos paleidimą15
Trečiadienį, jau antrą dieną iš eilės, Rusija paskutinę minutę atšaukė raketos paleidimą. Tai dar viena šalies kosmoso programos nesėkmė. ...
-
Būdamas 96-erių mirė Nobelio premijos laureatas britų fizikas P. Higgsas
Būdamas 96-erių mirė britų fizikas Peteris Higgsas (Piteris Higsas), laimėjęs Nobelio premiją už „dieviškosios dalelės“ – Higso bozono, paaiškinančios masės egzistavimą – atradimą, antradienį pranešė ...
-
Medikus keičia dirbtinis intelektas: užstrigus kamerai – gyvybę kainuojančios klaidos?2
Rastas receptas, kaip užpildyti trūkstamas medikų darbo vietas. Taivane žmonių gyvybes gelbėja bei sveikata rūpinasi robotai ir dirbtinis intelektas. Tačiau tokia technika kol kas visiškai pasitikėti negalima. Ji jau padarė gyvybę kainuojan...
-
„Tesla“ planuoja rugpjūtį pristatyti robotaksi1
Elonas Muskas (Ilonas Maskas) pranešė, kad jo kontroliuojama elektromobilių gamintoja „Tesla“ šią vasarą pristatys robotaksi, o ši žinia pasirodė tuo metu, kai savavaldžių transporto priemonių diegimas dėl saugumo pro...
-
Iš orbitinės stoties į Žemę sugrįžo amerikietė, baltarusė ir rusas6
Iš Tarptautinės kosminės stoties (TKS) į Žemę sugrįžo amerikiečių astronautė Loral O'Hara, baltarusė Marina Vasilevskaja ir rusų kosmonautas Olegas Novickis. Juos parskraidinusi „Sojuz“ kapsulė nusileido Kazachstano stepėje...
-
Kova su piratavimu Lietuvoje: ar pasiteisino įvestos baudos?4
Norintiems piratauti Lietuvoje tampa vis sunkiau. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) sako, kad pernai įvestos baudos pažeidėjus pamažu atbaido. ...
-
Pirmieji telefonai: tokių dabar tikrai nesinešiotumėte rankinėje15
Mobilųjį telefoną dabar turi kone kiekvienas. Telefonu žmonės ne tik skambina ar rašo žinutes, dažniausiai telefonas atstoja kur kas daugiau prietaisų. Jame integruota kamera, navigacija ir kitos plačiai naudojamos programos. Balandžio 3-ąj...