- Jurgita Šakienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kaunietį papiktino netvarka statybvietėje: ar ilgai dar laidosime atliekas savo aplinkoje?
-
Kaunietį papiktino netvarka statybvietėje: ar ilgai dar laidosime atliekas savo aplinkoje?
-
Kaunietį papiktino netvarka statybvietėje: ar ilgai dar laidosime atliekas savo aplinkoje?
-
Kaunietį papiktino netvarka statybvietėje: ar ilgai dar laidosime atliekas savo aplinkoje?
-
Kaunietį papiktino netvarka statybvietėje: ar ilgai dar laidosime atliekas savo aplinkoje?
-
Kaunietį papiktino netvarka statybvietėje: ar ilgai dar laidosime atliekas savo aplinkoje?
-
Kaunietį papiktino netvarka statybvietėje: ar ilgai dar laidosime atliekas savo aplinkoje?
-
Kaunietį papiktino netvarka statybvietėje: ar ilgai dar laidosime atliekas savo aplinkoje?
-
Kaunietį papiktino netvarka statybvietėje: ar ilgai dar laidosime atliekas savo aplinkoje?
-
Kaunietį papiktino netvarka statybvietėje: ar ilgai dar laidosime atliekas savo aplinkoje?
-
Kaunietį papiktino netvarka statybvietėje: ar ilgai dar laidosime atliekas savo aplinkoje?
Kovo 11-osios gatvėje tiesiamas takas ir statybvietėje pamatyti vaizdai suglumino ir papiktino aplinkosaugos aktyvistą kaunietį Giedrių. Bendrovės „Kauno keliai“ atstovai teigia, kad praeivis susidarė klaidingą įspūdį.
„Statybininkų kultūra arba kaip atsikratyti atliekomis nemokant mokesčių“, – apibendrino Giedrius situaciją, ją aprašydamas feisbuko grupėje „Už švarią Lietuvą“.
Jį nemaloniai nustebino tai, ką pastebėjo Kovo 11-osios g. atkarpoje tarp VI-ojo forto ir Dujotiekio g. „Ne pirmą kartą matau tokius vaizdus, tačiau šį kartą negalėjau pravažiuoti pro šalį, sustojau ir užfiksavau“, – rašė kaunietis. Buvo sekmadienis, darbai nevyko, tuščioje statybvietėje nebuvo, ką užkalbinti, tačiau iš po žemių kyšojusios PET juostos atkarpos kalbėjo pačios už save.
Nesu daręs tyrimo dėl taršos, tačiau bet kokiu atveju, įmonės, atliekančios šiuos darbus, neturi jokios teisės šalinti atliekų tokiu būdu.
„Į statybvietę tiekiamos trinkelės, kurios yra supakuotos PET juosta, PET kitaip dar vadinama polietileno tereftalatas. Juostos nuimamos ir „laidojamos“ tiesiog užkasant jas po žeme, t. y. šalia klojamo šaligatvio žaliojoje juostoje. Vietomis matosi, kad ruošiamasi jas užkasti, tačiau vietomis matosi juostos styrančios iš žemės. PET junginiai yra biologiškai inertiški, nesukelia neigiamo poveikio nei kontaktuojant su oda, nei prarijus. Tačiau. PET gamybos metu bei jam vėliau yrant susidaro kenksmingi junginiai. Būtinos specialios priemonės, kad jų kiekiai neviršytų leistinų normų. PET gamybos procese kaip katalizatoriai naudojami Stibio junginiai. Jie nėra itin nuodingi, tačiau kenksmingi. Stibio kiekiai gali viršyti leistinus ir per ilgai (daugiau nei metus) laikant“, – socialiniame tinkle rašė vyras.
Feisbuko nuotr.
„Taigi, šios juostos palaidotos žemėje, bėgant metams irsta išsiskaidydamos į mikroplastiko daleles ir veikdamos vandens į gruntą išskiria įvairias toksines medžiagas, ko pasekoje yra teršiamas gruntas ir didelė tikimybė, kad teršiami gruntiniai vandenys. Nesu daręs tyrimo dėl taršos, tačiau bet kokiu atveju, įmonės, atliekančios šiuos darbus, neturi jokios teisės šalinti atliekų tokiu būdu. Tai yra visiškas aplaidumas ir kenkimas – tingėjimas susitvarkyti statybines atliekas arba lėšų taupymas jas tvarkant, aplinkos teršimo sąskaita. Kiek ilgai mes dar laidosime įvairias atliekas savo aplinkoje?“ – klausė Giedrius.
Jis kreipėsi į Kauno miesto savivaldybę, išsiųsdamas prašymą ištirti šį atvejį, įvertinti pagal galiojančius įstatymus, bei prašė įpareigoti darbus atliekančią įmonę pašalinti visas „palaidotas“ atliekas ir užtikrinti, kad ateityje nepasikartotų panašaus pobūdžio incidentai.
Rangovą įspėjome, kad atsakingiau žiūrėtų į susidarančių atliekų surinkimą ir tvarkymą.
Giedrius pridūrė, kad šis atvejis yra kenksmingas ne tik tiesiogine prasme. Viešų erdvių tvarkymo eigą ir vykdomus darbus mato daug žmonių, todėl tai kartu ir blogas pavyzdys visuomenei.
Portalo žurnalistai kreipėsi į Aplinkos apsaugos departamentą, darbų užsakovą Kauno miesto savivaldybę ir rangovą „Kauno kelius“.
Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis portalą kauno.diena.lt informavo, kad Kovo 11-osios atkarpoje nuo K. Baršausko g. iki Dujotiekio g. vykdomas pėsčiųjų tako remontas, baigiami pirmojo etapo darbai.
„Patikrinę gautą informaciją, atliekų užkasimo statybvietėje fakto nenustatėme. Tarpe tarp važiuojamosios dalies ir remontuojamo pėsčiųjų tako radome keletą juostelių nuo betono gaminių pakuočių. Kai kurios jų dalinai buvo užverstos esamu gruntu, neturint tikslo jas paslėpti. Aplinkos tvarkymo darbai šiame ruože dar nebaigti, gruntas dar bus lyginamas, papildant juodžemiu, surenkant atliekas. Rangovą įspėjome, kad atsakingiau žiūrėtų į susidarančių atliekų surinkimą ir tvarkymą“, – teigė A. Pakalniškis.
Savivaldybės atstovai persiuntė į pastabą sureagavusių rangovų komentarą: „Bendrovė „Kauno keliai“ supranta ir nuolat analizuoja savo veiklomis sukeliamą poveikį aplinkai bei žmogui. Atkreiptinas dėmesys, kad Kovo 11-osios g. remonto darbai dar neužbaigti ir rangovas, vadovaudamasis atliekų tvarkymo taisyklėmis ir įmonės vidaus kokybės, aplinkos apsaugos bei darbuotojų saugos ir sveikatos politika, periodiškai surenka statybines atliekas, jas sandėliuoja ir perduoda atliekų tvarkytojui.“
Šiukšlių niekada neužkasame, nes tokie dalykai vis tiek išlenda. Taip niekas nedaro.
Feisbuko nuotr.
Portalui kauno.diena.lt „Kauno kelių“ projektų direktorius Lorenas Makaravičius situaciją pakomentavo plačiau. „Žmogus pasakė savo nuomonę“, – apie kauniečio išdėstytus nuogąstavimus kalbėjo „Kauno kelių“ atstovas.
L. Makaravičius teigė, kad darbuotojai nuo palečių nuėmę juostas jas deda šalia, o tik po to surenka. „Primeti, o darbo pabaigoje susirenki ir susitvarkai. Viskas užfiksuota proceso metu. Šiukšlių niekada neužkasame, nes tokie dalykai vis tiek išlenda. Taip niekas nedaro“, – aiškino L. Makaravičius.
Priminus, kad kaunietis nuotraukas darė sekmadienį, kai tuo metu nebuvo dirbama, jis teigė, kad kartais darbuojamasi ir sekmadieniais, bet neatmetė galimybės, kad tądien darbuotojai darbo vietos galėjo ir nesutvarkyti, nors to bendrovė reikalauja.
Tačiau portalo žurnalistai pasidomėjo, kaip atstovas paaiškintų, kad juostos užžertos žemėmis? „Netyčia, kad juostų neišnešiotų vėjas. Bet kokiu atveju, baigus darbus žemė būna grėbliojama, juostos užsikabintų, jas reikėtų atkasti. Dvigubas darbas. Nėra prasmės specialiai jas užkasti“, – kalbėjo atstovas, pateikęs pavyzdį, kad kai namuose vyksta remontas, jam įpusėjus viskas gali atrodyti negražiai, netvarkingai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Praneša apie prasidedančius tvarkymo darbus magistralėje ties Kaunu4
„Via Lietuva“ tęsia svarbiausius kelių infrastuktūros tvarkymo darbus automagistralėje ties Kaunu: pradedama tilto per Kruną rekonstrukcija, atnaujinami Sargėnų viaduko kapitalinio remonto darbai bei tęsiama A. Meškinio tilto per Ner...
-
Inspektorių radinys ūkyje: nugaišęs veršiukas ir arklys su pūliuojančiais randais nuo pančių9
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) su portalu kauno.diena.lt pasidalijo sukrečiančiais patikrinimo rezultatais. ...
-
Nemuno policijos komisariatas – atnaujintame pastate: pasižvalgykite17
Trečiadienį oficialiai atidarytas Nemuno policijos komisariatas. ...
-
Istorinė akimirka: Kaune į vandenį nuleista didžiausia Baltijos šalyse upinė barža38
Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) Kauno žiemos uoste į vandenį nuleista upinė barža, galinti vienu metu gabenti iki 90 konteinerių. Tai istorinis momentas visai laivybai, nes krovinių gabenimas vidaus vandenimis padės ne tik sutaupyti, bet ir že...
-
Kauno pramonininkų asociacija pasirašė sutartį su Lietuvos mokyklų vadovų asociacija4
Besibaigiant sezonui, gegužės 13 dienos popietę visi Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacijos (KKPDA) nariai rinkosi į metinį ataskaitinį susirinkimą, kuris vyko AB „Volfas Engelman“ Galerijoje. Asociacijos vadovybė naria...
-
Trūksta žodžių: pakrantę sutvarkė, bet šiukšles išvertė laukuose1
Kaišiadorys šiemet tapo Lietuvos kultūros sostine ir prie įvažiavimo į miestą, šalia vieno ežero, pasistatė miesto ženklą. Tam reikėjo sutvarkyti ežero pakrantę ir išrauti nendres. Tačiau, atrodo, viskas, kas išt...
-
Kaune apdovanojimais pagerbtos socialiai atsakingos organizacijos ir iniciatyvos8
Kaunas penktus metus iš eilės įvertina socialiai atsakingas organizacijas bei iniciatyvas, rodančias išskirtinį dėmesį specialiųjų poreikių turintiems žmonėms. Šią savaitę įteikti apdovanojimai „Kaunas visiems“ 20...
-
Kauno parama Ukrainai – perduos nebereikalingą greitosios automobilį
Kauno miesto taryba atliepė į Charkivo rajono atstovų prašymą suteikti humanitarinę pagalbą – greitosios medicinos pagalbos automobilį. Ši transporto priemonė padės teikti pagalbą nuo karo nukentėjusiems ukrainiečiams. ...
-
Keičiasi vietos, kur bus galima prekiauti maistu iš specialių automobilių1
Miesto tarybos posėdyje pakoreguotos prekybos Kauno viešosiose vietose taisyklės, pagal kurias bus daugiau vietų, kur galima prekiauti maistu iš specializuotų automobilių. Tiesa, kai kurios vietos nebuvo populiarios, todėl nuo šiol j...
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti102
Kauno taryba pritarė apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį. Mažų emisijų zoną kertant tranzitu reikės sumokėti 2 eurus, tačiau jei žmonės čia užsibus, mokestis bus taikomas tik už parkavimą. Gyventojams numatyta išimčių. ...