Quantcast

Kauno kolegija – lyderiaujanti aukštoji mokykla

  • Teksto dydis:

Žurnalo „Reitingai“ 2022 m. kolegijų reitinge Kauno kolegija užima lyderiaujančią poziciją ir bendrame reitinge yra antroji tarp valstybinių kolegijų. Jau ne vienerius metus tarp geriausiai įvertintų aukštųjų mokyklų besirikiuojančioje Kauno kolegijoje studentai įgyja stiprų teorinių žinių pagrindą ir darbdavių taip trokštamų praktinių įgūdžių, kurie leidžia greitai įsitvirtinti darbo rinkoje.

Ieškantiems kokybiškų studijų

Remiantis žurnalo „Reitingai“ duomenimis, Kauno kolegija yra tarp lyderių šalyje pagal studentus ir studijas, alumnų kuriamą pridėtinę vertę ir darbdavių vertinimus, akademinį personalą ir studijų bazės gerovę.

Šalies kolegijos buvo vertinamos pagal keturis stambius parametrus: studentai ir studijos, alumnų kuriama pridėtinė vertė ir darbdavių vertinimai, kolegijos akademinis personalas ir studijų bazės gerovė, konkuravimas tarptautinėje studijų erdvėje.

Kauno kolegija antrąją vietą užėmė vertinant studentus ir studijas (iš 35 taškų surinkta 27,5). Čia buvo vertinama, kiek gabiausių abiturientų, tai yra tų, kurie valstybinius brandos egzaminus išlaikė balais nuo 86 iki 100, pasirinko konkrečią kolegiją, taip pat, remiantis Studijų vertinimo centro duomenimis, su kokiu žemiausiu balu į kiekvieną kolegiją buvo priimta studentų tiek per LAMA BPO, tiek per vadinamąjį institucinį priėmimą, kuris vyksta jau pačiose kolegijose.

Kauno kolegijos nuotr.

Vertinant kolegijos akademinį personalą ir studijų bazės gerovę, Kauno kolegija taip pat užėmė antrąją vietą (iš 15 taškų surinkta 8,4). Šiuo atveju buvo vertinami kiekvienos kolegijos vykdytos užsakomosios konsultacinės ir taikomosios mokslo / meno veiklos, išreikštos pinigais, plotis ir gylis; taip pat dėstytojų per pastarąjį dešimtmetį pelnyti reikšmingiausi apdovanojimai. Nagrinėta ir kiek vienam studentui tenka dėstytojų, kiek dėsto jaunų dėstytojų (tokių, kuriems dar nėra sukakę 35-eri), taip pat ir kiek esama mokslo bei meno daktarų.

Pagal alumnų kuriamą pridėtinę vertę ir darbdavių vertinimus Kauno kolegija užėmė trečiąją vietą ir iš galimų 35 taškų surinko 30,7. Šis parametras sudarytas iš dviejų dalių – sociologinės darbdavių apklausos ir Užimtumo tarnybos duomenų, kaip kolegijų alumnams, praėjus 9 mėn. po studijų baigimo, sekėsi įsidarbinti.

Žurnalo „Reitingai“ duomenimis, Kauno kolegija jau ne vienerius metus užima lyderiaujančią poziciją tarp valstybinių kolegijų.

Kauno kolegiją vertino tarptautiniai ekspertai

Paskelbus aukštųjų mokyklų reitingus, tą pačią savaitę Kauno kolegiją lydėjo dar vienas svarbus etapas – išorinis tarptautinis jos veiklos vertinimas. Pasak Kauno kolegijos Valdymo ir kokybės departamento vadovės Ingos Stravinskienės, tai itin svarbus įvykis, įrodantis aukštosios mokyklos veiklos kokybę, sutelkiantis bendruomenę bendrų tikslų siekimui.

„Išorinis vertinimas yra labai reikšmingas ir svarbus bet kuriai aukštajai mokyklai, nes jo metu tarptautiniai ekspertai įvertina, kaip efektyviai ir rezultatyviai dirba aukštoji mokykla, kokia jos veiklos kokybė. Taip pat svarbus ir pats pasiruošimo vertinimui procesas, kuris Kauno kolegijoje truko ilgiau nei metus ir sutelkė visą kolegijos bendruomenę dar kartą atidžiai įsivertinti savo veiklos stiprybes, tobulintinus aspektus, galimybes veiklos plėtrai.

Nors rengdami naująją, 2021–2025 m., veiklos strategiją itin išsamiai ir atsakingai atlikome savo veiklos analizę bei nubrėžėme ateities kryptis, tačiau savianalizės, reikalingos išoriniam vertinimui, rengimo metu dar kartą grįžome penkerius metus atgal, ir visi kartu įsivertinome savo veiklos procesus ir veiklos rezultatus išorinių reikalavimų kontekste. Visas šis susitelkimas – tai vienos iš mūsų kolegijos vertybių – bendruomeniškumo – puoselėjimas. Toks bendruomenės sutelkimas, manau, paskatins mus dar aktyviau siekti tų tikslų, kuriuos esame išsikėlę kolegijos strategijoje. Kaip kitaip, juk mūsų organizacijoje dėmesys kokybės kultūros puoselėjimui yra itin didelis“, – sakė Valdymo ir kokybės departamento vadovė.

Kauno kolegijos nuotr.

I. Stravinskienė taip pat atskleidė, jog išorinis aukštosios mokyklos vertinimas svarbus ne tik esamiems, bet ir būsimiems jos bendruomenės nariams.

„Išorinis aukštosios mokyklos vertinimas parodo tarptautinių ekspertų nuomonę ir įvertinimą dėl to, kaip dirba aukštoji mokykla, ar savo veiklą vykdo kokybiškai, ar tinkamai siekia išsikeltų tikslų, ar tinkamai įgyvendina savo veiklos strategiją. Šio vertinimo rezultatai, kurių nekantriai lauksime, yra labai svarbūs, nes teigiamas įvertinimas yra ir tam tikras kokybės ženklas“, – apie šio vertinimo svarbą, praėjus trijų dienų ekspertų vizitui, sakė Kauno kolegijos Valdymo ir kokybės departamento vadovė I. Stravinskienė.

Pirmosios tarptautinių ekspertų išvados: esate organizacija, kuri vadovaujasi savo vertybėmis

Pasibaigus tris dienas trukusiam tarptautinių ekspertų vizitui, kurio metu vyko pokalbiai su Kauno kolegijos vadovais, darbuotojais, dėstytojais, studentais, absolventais, socialiniais partneriais, buvo vertinama materialinė kolegijos bazė, ekspertai Kauno kolegijos bendruomenei pristatė pirmąsias išvadas. Pristatymo metu Kauno kolegija buvo įvardyta kaip europietiška, proaktyvi aukštoji mokykla.

Jūs esate organizacija, kuri vadovaujasi savo vertybėmis.

„Jūs esate organizacija, kuri vadovaujasi savo vertybėmis. Iš to, ką pamatėme ir girdėjome, įsitikinome, kad esate institucija, kuri siekia bendrų tikslų, nuoseklaus jų įgyvendinimo. Kauno kolegija yra tokia patraukli darbuotojams ir studentams, kad darbuotojai čia dirba ilgą laiką ir neplanuoja išeiti, o absolventai sugrįžta dirbti. Kaip jūsų stiprybę galime įvardyti ir aktyvų siekį gauti grįžtamąjį ryšį, kuris apima tiek bendruomenės narius, tiek išorę. Taip pat išsiskiriate savo įsipareigojimu teikti praktiškas studijas“, – kalbėjo grupės vadovas, nepriklausomas švietimo konsultantas, Derbi universiteto (University of Derby) profesorius emeritas (Jungtinė Karalystė), prof. Colin Raban.

„Kai dirbau Jungtinėje Karalystėje, vienas iš indikatorių, leidžiančių spręsti, ar aukštoji mokykla veiklą vykdo kokybiškai, buvo ekspertų noras joje likti ilgiau. Šias pastarąsias dienas mes tikrai jautėme, kad norėtume likti Kauno kolegijoje. Darbuotojų atsidavimas organizacijai, maža jų kaita, studentų ir absolventų atsakymai į klausimus pokalbių metu paliko išties teigiamą įspūdį. Jūs kuriate pridėtinę vertę ne tik regionui, bet ir visai šaliai“, – pirmosiomis išvadomis dalijosi prof. C. Raban.

Kauno kolegija – Lietuvoje lyderiaujanti aukštoji mokykla, kurioje rengiami technologijų, informatikos, inžinerijos, sveikatos, humanitarinių, socialinių, meno, ugdymo, verslo ir viešosios vadybos, teisės, žemės ūkio mokslų specialistai.

Studijų programos yra sudarytos taip, kad besimokantieji per studijų laikotarpį įgytų tvirtas teorines žinias ir maksimaliai išlavintų praktinius įgūdžius. Praktinis rengimas sudaro mažiausiai trečdalį studijų programos apimties.

Daugiau informacijos apie studijas galite rasti interneto svetainėje www.kaunokolegija.lt.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ernestas.

Ernestas. portretas
Melas. Lietuvos Respublikos lietuvių Velnio išpažintojų karo kurstymas, propoganda. Lietuvos Respublikos Velnio išpažintojai veikė Lietuvos teise, vardu, slėpdami teisybę. Suvėrinės teisės ir laisvas savarankiškas valdymasis tautų, kurios buvo jėga prijungtos, turi būti atstatytos. Lietuvos Respublikos Kauno vpk, Darius Žukauskas, Mindaugas Baršys. Gintautas Žaliagiris, Aloyzas Venckus. Valdas Adamkus, Andrius Kubilius. Danguolė Šermukšnienė. Pranešti imei 863962026043742. 63892112. Misija Erner. Všį Ernmar Respublika. 1.2 procento gyventojo paramos 2022 metų forma. Luminor LT294010051005573106. Direktorius, Ernestas Marcinkevičius.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių