- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Laivybai Nemune, Kauno ir Kuršių mariose šią vasarą sudarytos dar palankesnės sąlygos – laivavedžiams jau nereikia rūpintis degalų atsargomis: AB Vidaus vandens kelių direkcija įrengė penkias degalines vandens kelyje tarp Kauno ir Nidos. Dar vienas patogumas – už degalus galima atsiskaityti banko kortelėmis.
Laivyba be kanistrų
Penkių degalinių statybai AB Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) investavo savo komercinių lėšų. Tai pirmas toks projektas šalyje, todėl nuo idėjos iki jos įgyvendinimo užtruko daugiau negu metai, nes reikėjo inicijuoti ne vieną įstatymų keitimą, teikti įvairių dokumentų. VVKD bendradarbiavo su Energetikos ir Susisiekimo ministerijomis, teko pakeisti net penkis energetikos ministro įsakymus, reglamentuojančius mažmeninę prekybą degalais vandens keliuose. Tačiau dabar laivų savininkai jau gali džiaugtis šio darbo vaisiais.
„Nuo birželio 23 d. pradėjo veikti degalinės Kaune, Jurbarke, Svencelėje ir Nidoje. Jose galima pasipildyti benzino ar dyzelino neišlipant į krantą ir atsiskaitant banko kortele“, – informavo VVKD generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
Vietos, kuriose įrengtos VVKD degalinės ant vandens:
• Kauno žiemos uosto pramoginių laivų prieplauka (Raudondvario pl. 113, Kaunas),
• Kauno marių keleivinė prieplauka (Masiulio g. 21, Kaunas),
• Jurbarko mažųjų laivų prieplauka-uostas (Nemuno g. 8, Jurbarkas),
• Svencelės uostas (Svencelės g. 49A, Svencelė),
• Nidos uostas (Naglių g. 14, Nida).
Benzino ir dyzelino kainos – trijų aplink esančių degalinių kainų vidurkis atitinkamai pagal degalų rūšis, jų kiekis nenormuojamas.
Džiaugiamės ir tuo, kad sudarytos galimybės atsiskaityti banko kortelėmis. Tai didelis ir daug direkcijos darbuotojų pastangų reikalavęs darbas.
Tausoja gamtą
Lietuvos pramoginės laivybos industrijos asociacijos LITBOAT prezidentas Karolis Valenta įsitikinęs, kad naujai įrengtos degalinės prisidės prie pramoginės laivybos sąlygų gerinimo. „Džiaugiamės ir tuo, kad sudaryta galimybė atsiskaityti banko kortelėmis. Tai didelis ir daug direkcijos darbuotojų pastangų reikalavęs darbas“, – sakė jis.
K. Valenta pastebi, kad degalinių įrengimas suteiks galimybių tausoti gamtą. „Daug metų laivuose degalai buvo pilami laivuose iš talpyklų ir neišvengiamai dalis jų patekdavo į upę. Dabar sudarytos geros sąlygos saugoti gamtą“, – džiaugėsi jis.
V. Vinokurovas pastebi, kad šį sezoną VVKD atveria naujų galimybių ne tik patyrusiems laivybos entuziastams, bet ir visiems besidominantiems, norintiems išbandyti, atrasti kitus kelius, o kartu ir gamtą, upių grožį. „Pirmą kartą kiekvienas galės naviguoti, susikurti maršrutus su pirma Lietuvos vandens kelių navigacine programėle „Wave“. Kiekvienas besidominantis laivyba kviečiamas įsidiegti programėlę savo telefone https://vvkd.lt/mobilioji-programele-wave/. Degalų pasipildyti kiekvienas galės be išankstinių sutarčių, nė neišlipęs ant kranto. Tikrai žinome, kad to ilgai laukė laivybos entuziastai. Kaip ir sausumos infrastruktūroje, taip ir vandens keliuose, pagerinus sąlygas vartotojams, iškart pastebime ir didesnį eismo aktyvumą, išaugusį laivų skaičių upėje“, – teigė V. Vinokurovas.
Pažintis: V. Vinokurovas pastebi, kad šį sezoną VVKD atveria naujų galimybių ne tik patyrusiems laivybos entuziastams, bet ir visiems besidominantiems, norintiems išbandyti, atrasti kitus kelius. (Regimanto Zakšensko nuotr.)
Gerinami vandens keliai
Vandens kelius, kad jie būtų tinkami laivybai, būtina nuolat prižiūrėti. VVKD valo upių vagą, tikrina jų gylį, žymi laivakelius. Nuo Kauno iki Rusnės galima plaukti ir naktį, nes visas kelias pažymėtas šviečiančiais navigaciniais ženklais – bujomis. 2023 m. šalyje eksploatuojamų vidaus vandenų kelių ilgis siekia 467 km, t. y. 17 km daugiau nei 2022 m. Visą eksploatuojamų valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių tinklą galite rasti https://vvkd.lt/vidaus-vandens-keliu-schemos/
Šių metų kovo mėnesį buvo pradėtas svarbaus Nemuno vandens kelio modernizacijos projekto baigiamasis darbų etapas. Upės vagoje Pagėgių ir Šilutės rajonuose įrengiami upės tėkmę reguliuojantys statiniai – bunos, kurios formuoja reikiamą laivakelio gylį ir plotį. Šiemet liepos mėnesio pabaigoje trejų metų trukmės projektas bus baigtas, upėje pastatyta daugiau kaip 500 bunų. Pabaigus darbus, upės vaga bus tiesesnė, sumažės krantų ir dugno erozija, nebesikaups sąnašos laivybai skirtoje upės dalyje. Taip vandens kelias Nemunu nuo Kauno iki Kuršių marių taps saugus ir prieinamas laivininkystei visą navigacijos laikotarpį.
Pasak VVKD vadovo V. Vinokurovo, su Susisiekimo ministerija yra patvirtinta vizija iki 2025 m. pasiekti 500 km eksploatuojamų vidaus vandenų kelių ilgį. Tačiau ir tai nebus rimtų darbų pabaiga, nes valstybinės reikšmės vidaus vandens kelių yra 877,1 km.
VVKD yra Lietuvos vidaus vandens kelių infrastruktūros valdytojas. Įstaiga, sudarydama ir gerindama krovininės ir keleivinės laivybos sąlygas, vykdo Nemuno upės, Kuršių ir Kauno marių, kitų valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių priežiūrą ir plėtrą, vysto keleiviams ir kroviniams vežti skirtą infrastruktūrą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Istorinė akimirka: Kaune į vandenį nuleista didžiausia Baltijos šalyse upinė barža30
Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) Kauno žiemos uoste į vandenį nuleista upinė barža, galinti vienu metu gabenti iki 90 konteinerių. Tai istorinis momentas visai laivybai, nes krovinių gabenimas vidaus vandenimis padės ne tik sutaupyti, bet ir že...
-
Kauno pramonininkų asociacija pasirašė sutartį su Lietuvos mokyklų vadovų asociacija3
Besibaigiant sezonui, gegužės 13 dienos popietę visi Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacijos (KKPDA) nariai rinkosi į metinį ataskaitinį susirinkimą, kuris vyko AB „Volfas Engelman“ Galerijoje. Asociacijos vadovybė naria...
-
Trūksta žodžių: pakrantę sutvarkė, bet šiukšles išvertė laukuose1
Kaišiadorys šiemet tapo Lietuvos kultūros sostine ir prie įvažiavimo į miestą, šalia vieno ežero, pasistatė miesto ženklą. Tam reikėjo sutvarkyti ežero pakrantę ir išrauti nendres. Tačiau, atrodo, viskas, kas išt...
-
Kaune apdovanojimais pagerbtos socialiai atsakingos organizacijos ir iniciatyvos7
Kaunas penktus metus iš eilės įvertina socialiai atsakingas organizacijas bei iniciatyvas, rodančias išskirtinį dėmesį specialiųjų poreikių turintiems žmonėms. Šią savaitę įteikti apdovanojimai „Kaunas visiems“ 20...
-
Kauno parama Ukrainai – perduos nebereikalingą greitosios automobilį
Kauno miesto taryba atliepė į Charkivo rajono atstovų prašymą suteikti humanitarinę pagalbą – greitosios medicinos pagalbos automobilį. Ši transporto priemonė padės teikti pagalbą nuo karo nukentėjusiems ukrainiečiams. ...
-
Keičiasi vietos, kur bus galima prekiauti maistu iš specialių automobilių1
Miesto tarybos posėdyje pakoreguotos prekybos Kauno viešosiose vietose taisyklės, pagal kurias bus daugiau vietų, kur galima prekiauti maistu iš specializuotų automobilių. Tiesa, kai kurios vietos nebuvo populiarios, todėl nuo šiol j...
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti99
Kauno taryba pritarė apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį. Mažų emisijų zoną kertant tranzitu reikės sumokėti 2 eurus, tačiau jei žmonės čia užsibus, mokestis bus taikomas tik už parkavimą. Gyventojams numatyta išimčių. ...
-
„Ryanair“ atidarė antrą orlaivių priežiūros angarą Kauno oro uoste – investavo 20 mln. eurų3
Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ Kauno oro uoste antradienį oficialiai atidarė antrąjį orlaivių remonto ir techninės priežiūros pastatą su dviem angarais, į kurį investavo 20 mln. eurų. ...
-
Niršta dėl pertvarkų Savanorių prospekte: kada tai baigsis?22
Savanorių prospekte naujai subraižytos eismo linijos piktina vairuotojus. Vietomis neliko kairiųjų posūkių, kitur – neaišku, kaip grįžti į namus. Dėl pokyčių esą gausėja spūsčių. ...
-
Kaune į Nemuną bus nuleista didžiausia barža Baltijos šalyse5
Antradienį Kaune į Nemuną bus nuleista didžiausia Baltijos šalyse barža, skirta vidaus laivybai. ...