- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Stovėti eilėje prie viešosios stotelės, ar įkrauti elektromobilio bateriją per naktį grįžus namo ir tuo pat metu sutaupyti? Pasirinkimas akivaizdus, tačiau tokią galimybę turi anaiptol ne visi. Itin komplikuotas yra įkrovimo stotelių įrengimas daugiabučių namų kiemuose, kur dėl neparuošto reglamentavimo visas procesas tampa tikru biurokratiniu labirintu. Geresnė situacija yra tik naujuose kvartaluose, kurie statomi iš anksto orientuojantis į elektrifikuotą transportą.
Siekiama, kad įkrovimo sprendimai taptų sudėtine tvarios miestų plėtros dalimi. Kaip parodė pietinėje Kauno pusėje esančioje Jonučių II gyvenvietėje augančio „Namučių“ daugiabučių kvartalo pavyzdys, naujakuriams itin svarbi yra išsaugota gamta, apgalvotas aplinkos apželdinimas ir galimybė maksimaliai naudoti iš atsinaujinančių šaltinių gaunamą elektros energiją. Visa tai apimantys NT projektai turi didžiausią potencialą plėstis.
Naujuose kvartaluose – jokių kliūčių
„Naujose gyvenvietėse dėl elektrinio mobilumo rūpesčių bus gerokai mažiau. „Namučių“ kvartale prie jau parengtų jungčių įkrovimo stotelės visiems norintiems bus įrengiamos itin operatyviai. Įranga gali būti montuojama tiesiai ant grindinio. Mūsų įrengiamos elektromobilių įkrovimo stotelės turi apsaugos priemones, kurios neleidžiančia prie stotelių prisijungti pašaliniams asmenims. Naudojant ekonominės klasės įkrovimo stoteles tai yra įmanoma, tačiau mes siūlome tik apsaugas turinčią įrangą. Ši apsauga veikia bekontakčiu tapatybės patvirtinimo būdu naudojant specialių identifikacijos pakabuką, kortelę arba vartotojo išmanųjį telefoną“, – kalba stotelių montavimo darbus atliekančios įmonės UAB „Medicoy“, valdančios prekės ženklus „Evieta“ ir „Eplotas“, direktorius Valdas Drūtys.
Įkrovos stotelės palengvina ne tik elektromobilių, bet ir įkraunamų hibridinių automobilių eksploataciją. Automobilio baterijos įkrovimas, kraunantis iš trijų fazių tinklo truks jau ne dešimt, o tris ar penkias valandas, priklausomai nuo automobilio techninių charakteristikų. „Namučiuose“ elektromobilių baterijos taip pat bus įkraunamos iš atsinaujinančių energijos šaltinių. Šiuo tikslu ant namų stogų įrengiamos saulės elektrinės.
Stotelių trūksta, bet jų įrengimas stringa
Apie pirmojo elektromobilio įsigijimą svarstantiems vartotojams šios srities ekspertai pataria pirkinį planuoti tik tuomet, jei yra galimybė kasdien įkrauti bateriją namuose arba darbe. Viešąsias stoteles rekomenduojama naudoti tik išskirtiniais atvejais. Pagrindinės to priežastys – dėl riboto jų skaičiaus sunkiai prognozuojamas užimtumas ir gerokai didesnė įkrovimo kaina.
Įkrovimo stotelių trūkumas daugiabučių namų kvartaluose yra itin juntamas. Labiausiai situaciją apsunkina iki šiol nesutvarkytas reglamentavimas, dėl kurio stotelių įrengimas pavieniams gyventojams ar bendrijoms gali užsitęsti neribotą laiką ir itin brangiai kainuoti. Iššūkiai būna įvairūs – gali reikėti formuoti įkrovimo vietai skirtą sklypą, ieškoti būdo, kaip pravesti laidus ar pasirūpinti leidimais.
„Užsakius įkrovimo stotelės įrengimo paslaugą šalia senesnės statybos daugiabučio iki įrengimo laukia ilgas ir įvairių biurokratinių kliūčių kupinas kelias. Tenka ieškoti išradingų sprendimų. Pavyzdžiui, jei šalia namo nėra suformuotas sklypas galbūt stotelę galima įrengti ant pastato sienos“, – kalba V. Drūtys.
Norint įrengti daugiabučio kieme įkrovimo stotelę iššūkių netrūksta, tenka derinti daug formalumų. Su prašymais tenka kreiptis į savivaldybes, paveldosaugininkus, inžinerinių tinklų ir komunikacijų valdytojus, ryšių operatorius, namo bendriją ar administratorių. Tenka rengti ir projektus, kurie taip pat papildomai kainuoja ir užtrunka laiko.
Didinti įvado galią nėra būtina
Kauno pietuose esančiose Jonučių II gyvenvietėje būsimiems daugiabučių gyventojams siūloma įsigyti vienos fazės 7.4 kW arba trijų fazių 11 kW ir 22 kW galios įkrovimo stoteles. Išmanias stoteles bus galima valdyti naudojantis telefono programėle. Vartotojai galės nuotoliniu būdu pradėti arba nutraukti įkrovimą, stebėti energijos srautus. Priklausomai nuo pasirinktos versijos ir stotelės komplektacijos, stotelės kaina siekia nuo 800 iki 1200 eurų.
Svarstantiems apie galimybę įsirengti įkrovimo stotelę kitose vietovėse V. Drūtys pataria turint galimybę rinktis galingesnę trijų fazių įrangą. Montuojant balansavimo įrenginį maksimali įvado galia gali būti ir mažesnė nei stotelės. Prioritetas tuomet bus suteikiamas pastato energijos poreikiams, o elektromobilio įkrovimui perduodama likusi galia.
„Dažnai net nėra būtina didinti įvado galią, stotelei užteka ir esamos. Dienos metu naudojant daug buities įrenginių ir elektronikos prietaisų elektromobilis bus įkraunamas lėčiau, bet vakare visiems sumigus stotelei bus perduodama didesnė galia“, – kalba inžinerinių sprendimų įmonės vadovas.
Rezervuokite „Namučių“ butus jau dabar ir elektromobilių krovimo stotelėmis jau bus pasirūpinta už jus. Tai galite padaryti čia.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl tvarkymo darbų mieste širstantiems kauniečiams – atsakas: skuba, kad mažiau bėdų būtų rugsėjį3
„Kaunas tvarkosi“ – tai gerai kauniečiams pažįstama frazė, kuria džiaugiasi ne visi. Laikinosios sostinės keliai virto viena didele statybų aikštele. ...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?16
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Su šiluma plūsteli ir stambios atliekos2
Kaune yra aštuonios didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės. Kauno regiono atliekų tvarkymo centro (RATC) duomenimis, šios rūšies atliekų gyventojai daugiausiai atveža šiltuoju metų laikotarpiu. ...
-
Sekmadienį vyks Kauno maratonas: bus ribojamas eismas4
Sekmadienį Kaune vyks tradicinis bėgimas. ...
-
Dešimtąjį Paveldotvarkos programos sezoną Kaunas pradeda rekordiniais skaičiais8
Beveik 2 milijonai eurų ir 62 pastatai, kurių savininkai sieks atnaujinti jiems priklausantį turtą su miesto prisidėjimu. Tokie Paveldotvarkos programos skaičiai nusako šiemet suplanuotų darbų apimtis. Kauno miesto savivaldybei dalinai finansuoj...
-
Įspėja apie pavojingas žinutes: žaidimas gali baigtis mirtimi14
Iš įtartinų profilių feisbuke siunčiamos žinutės, siūlančios savižudybės link galintį nuvesti „žaidimą“. Baiminamasi, kad į spąstus nepakliūtų vaikai ar labiau pažeidžiami suaugusieji. Informacija apie tai jau pasiekė ir ...
-
G. Nausėda ir A. Duda pabrėžia Ukrainos pergalės, transatlantinio ryšio reikšmę ES saugai
Lietuvos ir Lenkijos vadovai sutaria, kad pagrindinis iššūkis Europai šiuo metu yra Rusijos karas Ukrainoje, todėl Bendrija turi spartinti Ukrainos atstatymą ir narystės procesą, taip pat išlaikyti glaudų ryšį su JAV. ...
-
NŽT perspėjo Kauno savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių3
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) perspėjo Kauno miesto savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių. ...
-
Moksleivių žemėlapyje – „art deco“1
Simono Daukanto progimnazijos aštuntokai interaktyviame žemėlapyje sujungė tai, ką myli labiausiai, – miesto istoriją, kultūrą ir paveldą. Taip gimė virtualusis art deco žemėlapis. ...
-
Išeivijos šauliai – lietuvybės švyturiai9
Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Kanadoje – Lietuvos šaulių susitikimai su išeivijos broliais ir seserimis, artėjančios vasaros planai ir ateities vizijos. ...