- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vienintelė automobilių ir motociklų lenktynių trasa Lietuvoje – „Nemuno žiedas“ susiduria su milžiniškais iššūkiais. Trasos dangos būklei vis blogėjant, o saugumo priemonėms nebeatitinkant išaugusių reikalavimų, ją valdančios valstybės institucijos sukūrė privačių investicijų pritraukimo projektą.
Tačiau šį planą išnagrinėjusios Lietuvos automobilių (LASF) ir motociklų (LMSF) sporto federacijos įžvelgia, jog pritraukti žadamų investicijų gali ir nepavykti.
„Nemuno žiedo“ atnaujinimo planas, įtraukiant privačius investuotojus, prasidėjo atliekant detalią analizę ir padarius išvadą, jog realių galimybių pasirūpinti valstybės valdoma trasa iš biudžeto lėšų nėra.
Dėl to esą nuspręsta pradėti koncesijos procedūras – ieškoti privataus kapitalo. Pagal parengtą projektą numatoma pritraukti investuotoją, skirsiantį lėšų rekonstruoti trasą iki FIA Grade III lygio, o vėliau terminuotą laikotarpį įgausiantį komercinio valdytojo teises.
Nesiėmus priemonių, „Nemuno žiedą“ gali tekti uždaryti dėl saugumo reikalavimų neatitikimo, kuriuos pastaraisiais metais jis ir taip sunkiai įgyvendindavo, o nuo šios trasos tiesiogiai priklauso automobilių bei motociklų žiedo disciplinos.
„Viena vertus, šiuo metu parengtas investicinis projektas atliktas tikrai profesionaliai – Lietuvos sporto centras atliko didelį darbą, išsamiai išanalizavo situaciją ir parengė tolimesnį veiksmų planą. Tačiau iš kitos pusės – susipažinę su projektu, manome, kad planuojamos atnaujinto „Nemuno žiedo“ pajamos yra pernelyg optimistinės. Ypač turint omenyje, jog pradinių investicijų suma yra daugiau nei 7 milijonai eurų, kurių atsipirkimas numatytas per 20 metų laikotarpį. Tokiomis sąlygomis, vertinant vidutines metines regiono žiedinių trasų pajamas, kyla rizika nerasti investuotojo apskritai. Šiuo metu oficialiai kreipėmės į žiedą administruojančias institucijas: Lietuvos Respublikos Vyriausybę, Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją bei Lietuvos sporto centrą su prašymu atsižvelgti į mūsų nuomonę bei persvarstyti projektą“, – kalbėjo naujasis LASF prezidentas Egidijus Janavičius.
Anot E. Janavičiaus, svarbu ne tik sudėlioti realų planą, bet ir atsakyti į klausimą, kaip pagerinti būklę jau dabar – kadangi net ir palankiausio scenarijaus atveju, iki realių darbų pradžios praeitų maždaug pusantrų metų.
Jo teigimu, šiuo metu pagrindinės problemos yra dvi: asfalto danga ir saugumo priemonės. Taip pat trasos viduryje yra likusi privati namų valda, kurios išpirkimu turėtų pasirūpinti būsimasis koncesininkas.
Negana to, pasak LASF vadovo, per planavimo procedūroms numatytą laiką būtina atlikti nors minimalius renovavimo darbus, jog pasiruošimo laikotarpyje varžybos galėtų vykti sklandžiai ir saugiai:
„Tokį mūsų federacijų dėmesį diktuoja situacijos rimtumas. Nesiėmus priemonių, „Nemuno žiedą“ gali tekti uždaryti dėl saugumo reikalavimų neatitikimo, kuriuos pastaraisiais metais jis ir taip sunkiai įgyvendindavo, o nuo šios trasos tiesiogiai priklauso automobilių bei motociklų žiedo disciplinos. Pateiksiu pavyzdį: įsivaizduokime, jog Lietuva teturi vieną sporto areną, kur žaidžia visos krepšinio komandos. Laikui bėgant menkai prižiūrima arena dėvisi ir vieną dieną kyla grėsmė apskritai likti be vietos žaisti. Tačiau jei krepšinio atveju tokia situacija skamba gana komiškai, tokia šiandien yra techninių sporto šakų realybė“.
LASF prezidentas pridūrė, jog dirbant kryptingai ir radus realų investuotoją, tai reikštų svajonės išsipildymą ne tik lenktynininkams, bet ir kiekvienam Lietuvos automobilininkui bei motociklininkui.
Rekonstruotas žiedas būtų skirtas ne tik profesionaliam sportui, bet ir laisvalaikiui bei vairavimo įgūdžių tobulinimo mokymams. „Nemuno žiedo“ poreikis visuomenei šiuo metu yra ypač aktualus, kai kilo plačios diskusijos apie jaunimo galimybes tobulinti savo sportinio vairavimo įgūdžius ne gatvėse, bet profesionaliose, saugiose erdvėse.
„Nemuno žiedas“ yra techninių sporto šakų kompleksas Kauno rajone, greta Gaiženėlių kaimo. Atidarytas dar 1960 metais, jis iki šiol yra žiedinių lenktynių automobilių ir motociklų sportininkams centras, kuriame vyksta visos pagrindinės varžybos Lietuvoje. Dabartinė trasos konfigūracija yra išlikusi po rekonstrukcijos, atliktos dar 1987 metais. Tačiau net ir tuomet, nutrūkus finansavimui, ji taip ir liko nevisiškai užbaigta.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie priedangas Kaune: tai neteisinga prieš žmones, kurie negali renovuotis namų6
Kaunas nusprendė daugiabučiuose įrengti priedangas. Nors tai nėra privaloma ir gyventojai patys galės spręsti, ar nori savo name turėti priedangą, kurios įrengimą finansuotų savivaldybė, ar ne. Tačiau siekis, kad visi daugiabučiai Kaune turėtų ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė77
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas9
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?13
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms15
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...