- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
Politikai yra įpareigoję miestuose įrengti mažos taršos zonas, į kurias negalėtų patekti itin taršios transporto priemonės. Kur tokios zonos galėtų atsirasti Kaune?
Kalba jau seniai
Seimas dar 2021 m. parengė Alternatyvių degalų įstatymą, kuriame visos savivaldybės turėjo numatyti mažos taršos zonas.
Pagal minėtą teisės aktą, mažos taršos zona – savivaldybės tarybos nustatyta miesto teritorija, kurioje ribojamas arba visiškai draudžiamas transporto priemonių eismas, išskyrus netaršių.
Netaršiu transportu laikomi ne tik dviračiai, bet ir elektromobiliai ar viešasis transportas. Kitaip tariant, turi būti numatytos zonos, į kurias įprasti dyzeliniai ar benzininiai automobiliai negalėtų patekti arba jų patekimas būtų ribojamas.
Mažos taršos zonos nustatytos ir patvirtintos 2019 m. Kauno darnaus judumo plane.
Pokyčiai – vasarą
Kauno miesto valdžia planuoja mažos taršos zona paskelbti Senamiestį. Įgyvendinant šį tikslą teks investuoti į infrastruktūrą, kuri leis užtikrinti, kad į istorinę Kauno vietą taršaus transporto vairuotojai pateks tik susimokėjęs.
Būtent prieš kelerius metus Kauno savivaldybės koridoriuose gimė idėja apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį, kad ši miesto dalis nebūtų tranzitinė ir čia dominuotų pėstieji ir dviratininkai. Atrodo, kad ši idėja skinasi kelią ir jau šią vasarą vairuotojai gali sulaukti pirmųjų pokyčių.
„Mažos taršos zonos nustatytos ir patvirtintos 2019 m. Kauno darnaus judumo plane. Šiaurės ir Vakarų Europos miestuose tokia praktika jau veikia seniai – taip siekiama sumažinti automobilių judėjimą centrinėse zonose ir jų keliamą taršą. Mūsų mieste pirmoji zona turėtų atsirasti Senamiestyje jau šią vasarą. Antroji zona numatyta centrinėje dalyje, tačiau tik pastačius Kėdainių tiltą ir nukreipus juo dalį transporto“, – „Kauno dienai“ teigė Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Pasak jo, Senamiestyje, pirmoje zonoje, ruošiamasi įrengti vienuolika vaizdo stebėjimo kamerų. Jos fiksuos įvažiuojančias ir išvažiuojančias transporto priemones. Taip esą bus galima reguliuoti taršaus transporto srautus.
„Diegiama sistema turės galimybę identifikuoti transporto priemonę, įvertinti zonoje buvimo trukmę, taikyti numatytą mokestį. Kai bus įdiegta sistema, taryba spręs, kokios transporto priemonės galės įvažiuoti nemokamai, kurioms bus taikomas mokestis“, – apie tai, kad dar nėra aiškios visos plano įgyvendinimo detalės, pridūrė eismo specialistas.
Jis pastebėjo, kad didžiausi tranzitiniai srautas Senamiesčiu vyksta nuo Muitinės gatvės Jonavos gatvės link. „Įdiegta sistema padės išvengti tranzito, o tai sumažins Senamiesčio taršą. Darnaus judumo plane numatytos dvi prioritetinės zonos. Įdiegus ir išbandžius sistemą, manome, bus galima svarstyti apie tolesnę plėtrą“, – teigė M. Matusevičius.
Įvažiavimai: apmokestinta zona galėtų prasidėti nuo Muitinės gatvės ir tęstis iki Pilies žiedo. (Regimanto Zakšensko nuotr.)
Vėluoja įrengti
Tiesa, mažos taršos zonos jau turėjo būti įrengtos iki šių metų sausio 1 d. Tačiau nė viena šalies savivaldybė šios įstatymo nuostatos nepaisė, todėl terminai pratęsti.
„Net Vilniaus, Kauno, Klaipėdos savivaldybės tų zonų nenusistatė. Kažką turime daryti, nes tarša egzistuoja, savivaldybės to nepadarė, o jūs terminą pastumiate? Turime problemą, kad nekovojama su tarša, ir pakeitimas dar labiau „išima“ strateginius dokumentus, datas pavėlina ir nepasako, kad, klausykite, mes turėtume pasitempti, o ne atsipalaiduoti“, – BNS sakė aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Dabar siūloma įpareigoti tokias zonas nustatyti iki 2024 m., o įrengti iki 2025-ųjų ir tik tuose miestuose, kurie turi kurorto statusą arba daugiau nei 50 tūkst. gyventojų.
Vadinasi, šios zonos turėtų būti nustatytos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir galbūt Alytuje, Birštono, Druskininkų, Neringos ir Palangos kurortuose.
„Mažos taršos zonos ten (didmiesčiuose ir kurortuose – BNS) būtų privalomos. Kitur savivaldybės galėtų savo nuožiūra patvirtinti“, – BNS sakė Seimo Aplinkos apsaugos komiteto narys Kasparas Adomaitis.
Pasak jo, įrengti mažos taršos zonas kiekvienoje savivaldybėje yra perteklinis reikalavimas. „Dauguma Lietuvoje miestų yra gana maži ir rasti ten gatvę ar vietą, kur turėtų būti ta mažos taršos zona, yra sudėtinga“, – Seime tvirtino K. Adomaitis.
Būta ir tokių pasisakymų, kad mažos taršos zonos nebūtų siejamos tik su automobilių srautu, bet būtų nustatytos ten, kur realiai yra žaliosios miestų zonos – parkuose, miškeliuose ir pan. Tačiau atrodo, kad politikai vis dėlto linkę mažos taršos zonas sieti būtent su transporto ribojimais, o ne žaliosiomis erdvėmis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Santakos parkas šiandien tapo saugiausiu šalyje: Gegužės 1-oji čia paminėta originaliai1
„Sveiki atvykę į šiuo metu saugiausią parką šalyje!“ – toks buvo pirmas šiandien Santakos parke vykusių žaidynių „Palaikau pulsą“ atidarymo sakinys. Ir Gegužės 1-oji joms buvo pasirinkta neatsitiktin...
-
Santakos parke Kaune pirmąkart rengiamos įstaigų, įmonių pirmosios pagalbos varžybos5
Santakos parke Kaune trečiadienį pirmąkart rengiamos Lietuvos įstaigų ir įmonių pirmosios pagalbos varžybos „Palaikau pulsą“. ...
-
Didelė netektis statybų sektoriuje: mirė ilgametis „YIT Lietuva“ vadovas A. Butkus10
Antradienį bendrovė „YIT Lietuva“ pranešė, kad neteko ilgamečio įmonės vadovo Antano Butkaus. Žmogaus, palikusio didelį pėdsaką statybų pasaulyje. ...
-
Gyvensenos medicinos specialistės: geriausia investicija į sveikatą – judėjimas7
Kauno miesto poliklinikoje pacientus konsultuoja gyvensenos medicinos specialistės. Jos pataria, kaip pradėti gyventi sveikiau, numesti svorio, sumažinti blogojo cholesterolio kiekį kraujyje ir padeda siekti užsibrėžtų tikslų. Kalbintos specialistės ...
-
50-tasis Lietuvos etnografijos muziejaus sezonas: Mažosios Lietuvos ekspozicija ir ūkio gyvūnai1
Jau nuo šio trečiadienio – gegužės 1 d. – Lietuvos etnografijos muziejus pradeda 50-ąjį sezoną, kurio metu duris atveria vidaus ekspozicijos, pristatomos naujos parodos ir ilgėja darbo laikas. Įsibėgėjęs pavasaris žada nepaprasta...
-
Emocinės gerovės konsultantų paslaugos lieka Kauno rajone6
Kauno rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras kartu su Kauno rajono savivaldybės administracija baigia įgyvendinti projektą „Gerovės konsultantų paslaugų prieinamumo gerinimas Kauno rajono savivaldybėje“. Projekto tikslas buvo Kaun...
-
Svarbi informacija rinkėjams: Kauno savivaldybės pastate balsuoti iš anksto nebus galima4
Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) skelbia balsavimo vietų sąrašą ir laiką, kada rinkėjai galės atvykti balsuoti prezidento rinkimuose ir referendume dėl pilietybės išsaugojimo. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Laisvės alėjoje pagal kitą technologiją tvarkomi šuliniai: dabar granitas neskilinės?12
Po rekonstrukcijos Laisvės alėjoje kritikos strėlių sulaukė vis skylančios granito plytelės bei ištrupėję šuliniai. Pastaruosius pradėta tvarkyti taikant naują technologiją. Tikimasi, kad dabar šuliniai atlaikys tiek orų perma...
-
Šimtametis įsipareigojo sulaukti 120 metų6
Šis pavasaris kaip niekada džiugina garbingais Kauno rajono gyventojų jubiliejais. Dar vieną neeilinę – 100 metų – sukaktį šventė Garliavoje gyvenantis Steponas Lukošiūnas. ...