- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Viliamasi, kad prieš 115 metų Klaipėdos rajone per Vilhelmo kanalą pastatytas Jokšų tiltas turėtų atgimti. Šiuo metu jau baigtas rengti kapitalinio remonto projektas, rangovai gavo statybos leidimą. Vis dėlto Klaipėdos rajono savivaldybė šiam projektui dar turi surasti finansavimo šaltinių.
Iš dešimt tiltų liko vienas
Karaliaus Vilhelmo kanalas – vienintelis dirbtinai sukurtas vandens kelias Lietuvoje, iškastas nuo Lankupių kaimo iki Klaipėdos uosto Malkų įlankos.
Unikalus 27 km ilgio kanalas, oficialiai atidarytas 1837 m., po Antrojo pasaulinio karo buvo pervadintas Klaipėdos kanalu. Per jį iki 1904 m. buvo pastatyta 10 tiltų, vienintelis išliko būtent Jokšų. Jis įtrauktas į Kultūros vertybių registrą.
Tačiau nieko nedaryti mes negalime, tai yra kultūros paveldo objektas.
"Klaipėdos rajono savivaldybė projektavimo darbams skyrė 40 tūkst. eurų. Konkursą darbams atlikti laimėjo bendrovė "TEC Infrastructure", kuri ir rengė kapitalinio remonto bei tvarkybos darbų techninį projektą", – sakė Klaipėdos rajono savivaldybės vicemerė Audronė Balnionienė.
Turizmui svarbi jungtis
Projektavimo darbai užtruko kone trejus metus.
"Rengdami projektinius siūlymus ir tvarkybos darbų projektą, nustatydami tikslią metalinių konstrukcijų medžiagą, bendradarbiavome su viešąja įstaiga "Technikos priežiūros tarnybos bandymų ir tyrimų laboratorija", Kultūros paveldo departamentu. Parengti šio projekto nebūtų įmanoma be sklandaus Kultūros paveldo centro, Kultūros paveldo departamento, Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos bendradarbiavimo ir didelio visų noro atkurti vienintelį išlikusį tiltą per Karaliaus Vilhelmo kanalą", – tikino įmonės "TEC Infrastructure" projekto dalies vadovas Romas Dulieba.
Audronė Balnionienė / Vytauto Petriko nuotr.
Jokšų tiltas galėtų tapti svarbia jungtimi tarp Jokšų kaimo ir Svencelės, kur dabar veikia poilsio zonos, jėgos aitvarų ir buriavimo centras. Tiltas atvertų galimybę susisiekti su vadinamuoju Kintų keliu.
"Tai padėtų krašto turizmui. Šis tiltas, be abejonės, yra unikalus objektas ir jam privalu rodyti dėmesį. Todėl savivaldybė įsipareigojo atlikti projektavimo darbus, kad būtų aišku, kokios sumos prireiks jam atstatyti", – paaiškino A.Balnionienė.
Remontui – pusė milijono eurų
Skaičiuojama, kad šio tilto atgimimui reikėtų 580 tūkst. eurų.
"Tai yra dideli pinigai, kažin ar savivaldybei ši našta būtų pagal pečius. Kelių direkcijos finansavimo tikėtis negalime. Lieka galimybė ieškoti finansavimo per struktūrinius fondus. Tačiau nieko nedaryti mes negalime, tai yra kultūros paveldo objektas", – patikino A.Balnionienė.
Rekonstrukcijos metu tektų naudoti specialiąsias remonto ir restauravimo technologijas, reikėtų atkurti ir sustiprinti šimtametes tilto konstrukcijas.
Ties metalinių santvarų sandūra pakloto ir turėklų konstrukcija turėtų būti atstatyta taip, kad po tiltu galėtų praplaukti laivai aukštais stiebais – taip, kaip buvo galima XX a. pradžioje. Tam bus suformuotas į vieną pusę ant vyrių atverčiamas paklotas ir atveriami turėklų varteliai.
Klaipėdos (Karaliaus Vilhelmo) kanalas – tai vienas unikaliausių hidrogeologinių paminklų Lietuvoje, turintis seną ir sudėtingą istoriją, prasidedančią Prūsijos karalystės valdymo laikotarpiu. Karaliaus Vilhelmo kanalas 2001 m. įtrauktas į Lietuvos valstybinės reikšmės vidaus vandens kelių sistemą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai3
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai1
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Žada vėjus ir darganą3
Sinoptikai nieko gero artimiausioms dienoms nežada – bus šalta, vėjuota, o kai kuriomis dienomis galime sulaukti ir šlapdribos. Malonesnių orų galima tikėtis tik ateinančios savaitės pabaigoje. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą5
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?21
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką6
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...