- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Baltijos jūros regione vis daugiau uostų skelbiasi sukantys žaliųjų uostų link.
Nebrangios koncepcijos pasiūlymas
Ne išimtis ir Klaipėdos uostas. Uosto direkcijos skelbtame Žaliojo uosto koncepcijos kūrimo konkurse mažiausią kainą pasiūlė „Smart Continent LT“ kompanija. Ji koncepciją pasisiūlė sukurti už 38115 eurų, kai antroje vietoje likusio pasiūlymo vertė buvo per 111 tūkst. eurų.
Tai gali sukelti minčių, kad žaliojo kurso tyrimai kol kas yra itin nekonkretūs, į juos gali būti žvelgiama ir gana paviršutiniškai.
Tikimasi, kad Klaipėdos uoste bus apibrėžta uosto aplinkos apsaugos politika, jos prioritetinės kryptys, pasiūlytos žaliojo uosto koncepcijos įgyvendinimo schemos ir planai, pateikti konkretūs siūlymai, kaip uosto veiklą derinti su aplinkos apsauga.
Kokybiškos žaliojo uosto koncepcijos su aiškiomis idėjomis, novatoriškais sprendimais ir kokybiškais rezultatais laukia ne tik Uosto direkcija, bet ir krovos kompanijos.
Žaliojo uosto koncepcija yra tarsi išganymas, nes ją įgyvendinant gali mažėti jau ne vienus metus esanti priešprieša tarp Klaipėdos uosto ir miesto.
Aplinkosauga kaimynų uostuose
Pastaruoju metu daugelyje Baltijos uostų, be jau daug metų įprastos dėstymo apie uosto saugumą, atsiranda nauja išraiška apie žaliąjį uostą. Pavyzdys – pagrindinis Klaipėdos uosto konkurentas regione Rygos uostas. Jis skelbiasi, kad yra vienas ekologiškiausių uostų Europoje. Tačiau, išskyrus tradicinius teiginius, kad uostas laikosi aplinkos kokybės nustatytų reikalavimų ir jį kontroliuoja Latvijos valstybinė aplinkos tarnyba, kokių nors konkrečių aplinkos apsaugos naujovių ir inovacijų nepateikta.
Natūralu, kad tiek Ryga, būdama Daugavos upės žiotyse, tiek Ventspilis, būdamas Ventos upės žiotyse, ar Klaipėdos uostas, būdamas Kuršių marių sandūroje su Baltijos jūra, privalo laikytis aplinkosaugos reikalavimų.
Geriausi regiono pavyzdžiai
Žaliojo uosto koncepciją tai apibrėžia gerokai plačiau. Uostai turi ne tik saugoti aplinką, bet ir siekti, kad laivai, kiti uosto mechanizmai jos neterštų.
Geriausias žaliojo uosto pavyzdys regione, ko gero, yra Švedijos Geteborgo uostas prie Skagerako / Kategato sąsiaurio. Jis vienas pirmųjų regione buvo priėmęs nuostatą, kuri skatino į uostą plaukti mažiau taršius laivus.
Neseniai Geteborgo uosto administracija paskelbė, kad prie Skarviko esančiame naftos produktų terminale stovintys tanklaiviai privalo išjungti laivų pagalbinius variklius ir naudotis iš kranto teikiama elektros energija. Tai yra tik viena, bet pati naujausia ir konkreti Geteborgo uosto aplinkosaugos priemonė.
Panašių idėjų ir kur kas daugiau galima rasti ir kituose Baltijos jūros ar jos prieigos uostuose. Neseniai Lenkijos Gdynės uostas skelbė apie planuojamą gerokai išplėstą įvairių robotų naudojimą uosto veikloje.
Tikėtina, kad po kelių mėnesių pristatant Klaipėdos žaliojo uosto koncepciją bus konstatuota ne tik aplinkos monitoringo duomenys Klaipėdos uoste, bet ir pateikta daugybė pavyzdžių, kaip yra kituose uostuose, kaip padaryti Klaipėdos uostą patrauklesnį su daugybe žaliojo uosto idėjų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą1
Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...
-
Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais1
Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...
-
Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras4
Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...
-
Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“
Prie Dangės upės klaipėdiečiai aptiko nelegaliai suręstą namelį. Jie įtaria, kad buveinę sumeistravo benamiai. Artėjant sutemoms čia susirenka lėbautojų būrys, kuris neduoda ramybės kitapus upės gyvenantiems žmonėms. ...
-
A. Vaitkus: noras prijungti Vaikų ligoninę prie darinio, turinčio milžinišką nuostolį – nesuvokiamas10
Didelių finansinių problemų turinčioje naujojoje Klaipėdos universiteto ligoninėje situaciją būtų galima pataisyti prie jos prijungus pelningai dirbančią Vaikų ligoninę ir pardavus miesto centre esančius jos pastatus. Tokia idėja pasigirdo po Se...
-
Klaipėdoje įsigaliojo nauja tvarka: po išvykų teks teikti ataskaitas3
Įsigaliojus naujai Klaipėdos savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojų komandiruočių į užsienį tvarkai, visi grįžusieji po darbo kelionių Komandiruočių į užsienį tikslingumui nustatyti komisijai privalės pateikti ataskaitas ne tik ...
-
Netektis KU bendruomenėje: mirė L. Z. Ruseckienė1
Eidama 90-uosius metus, mirė viena ryškiausių Lietuvos literatūros pedagogikos tyrėjų, ilgametė Klaipėdos universiteto dėstytoja, profesorė Liuda Zinaida Ruseckienė. ...
-
A. Vaitkus: Klaipėdos vaikų ligoninės prijungimas prie KU ligoninės – nesvarstytinas5
Seimo Sveikatos reikalų komitetui protokoliniu sprendimu pasiūlius Klaipėdos vaikų ligoninę prijungti prie Klaipėdos universiteto ligoninės, uostamiesčio meras Arvydas Vaitkus tvirtina, kad toks klausimas nesvarstytinas. ...
-
Kaimynų džiaugsmui – fejerverkas ankstų rytą8
Savaitgalį dešimtys šeimų liko be miego. Nežinia ką šventę kaimynai savo kieme nusprendė į dangų driokstelėti fejerverkų salvę. Tačiau šitokia linksmybių kulminacija šeštadienį pusę šešių ...
-
Švęsti Velykų – į Palangą: džiaugiasi, kad kainos dar – ne vasarinės8
Kai kurie į Palangą atvyksta trumpam – pavasario saulės išvilioti. Kiti kurorte ilsisi ir ten žada net margučius ridenti. Palangiškiai neabejoja, kad per Velykas kurortas ūš, teigia, kad taip būna kasmet, ypač po pandemijos. ...