Quantcast

Gyvūnų gabenimo laivai – vieni pavojingiausių

Pandemija, kuri persiduoda ir gyvūnams, paukščių gripas vis labiau apsunkina galvijų ir kitų gyvūnų gabenimą laivais.

Skendo gyvūnų laivai

Priežastis, jog šiems laivams imta skirti nepalyginamai daugiau dėmesio yra ir tai, kad pastaraisiais metais daugėjo jų avarijų.

2019 m. rudenį Juodojoje jūroje, prie Rumunijos Konstancos uosto, apvirto laivas „Queen Hind“. Jame buvo per 14,6 tūkst. avių. Tik nedidelę dalį jų – 32 avis – pavyko išgelbėti.

Pasaulį apkeliavo siaubingi nuskendusių gyvūnų vaizdai. Vėliau buvo nustatyta ir laivo avarijos priežastis. Jis buvo perkrautas – gabeno per daug gyvūnų.

2020 m. pasaulį sukrėtė naujas įvykis. Per audrą prie Naujosios Zelandijos nuskendo 5 500 galvijų gabenęs laivas „Gulf Livestock 1“. Jame žuvo ir 41 įgulos, kurios didesnė dalis – gyvūnų prižiūrėtojai narys.

Avarija: 2019 m. prie Rumunijos apsivertė laivas „Queen Hind“ su avimis.

Laivų tikrinimo kampanijos

Gyvūnų gabenimo laivai yra vieni pavojingiausių. Jie palyginti greitai gali apsiversti. Be to, dauguma tų laivų yra seni. Dar plaukioja net prieš 40–50 metų statyti gyvūnų gabenimo laivai.

Tarptautinė jūrų organizacija neseniai paragino įvairių šalių jūrines administracijas ypatingą dėmesį atkreipti į gyvūnų gabenimo laivus.

Ypač griežtos laivų tikrinimo kampanijos šiemet nuo kovo 1 iki rugpjūčio 31 d. imsis Australija.

Ji, taip pat Naujoji Zelandija, pasaulyje yra vienos iš didžiausių gyvų gyvūnų eksporto šalių. Gyvulius ypač gerai perka arabų šalys.

Naujoji Zelandija taip pat rengiasi sugriežtinti gyvūnų gabenimo laivų priežiūrą.

Bandymas: Klaipėdoje yra lankęsis nedidelis gyvūnų gabenimo laivas „Abou Carim IV“.

Eksportas Klaipėdoje neprigijo

Klaipėdos uoste beveik nėra tikimybės pamatyti specializuoto gyvūnų gabenimo laivo.

Mūsų regione gyvuliai auginami, tačiau ne tokiais kiekiais, kad juos būtų galima krauti į didžiulius laivus. Maždaug prieš 7 metus Klaipėdos uoste į laivą buvo pakrauta per 1 080 mėsinių galvijų. Jie į Klaipėdos uostą buvo gabenami sunkvežimiais iš Vidurio Europos regiono. Tai buvo eksperimentinis krovinys.

Tuomet buvo svarstoma, kad kasmet per Klaipėdos uostą 5–6 laivai galėtų išgabenti po 1–2 tūkstančius galvijų.

Tačiau uoste per 7 metus kitos galvijų partijos taip ir neatsirado.



NAUJAUSI KOMENTARAI

LIVESTOCK

LIVESTOCK portretas
BARBORA - maitas i namus....
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių