Puiki eismo schema
Šiemet pirmąkart per Jūros šventę savivaldybė nusprendė viešuoju transportu keleivius vežti nemokamai.
Viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis pasidžiaugė, kad šiais metais eismo schema buvo suorganizuota ypač gerai.
"Puikiai dirbo policijos pareigūnai, šaunuoliai – vairuotojai, todėl viešasis transportas važiavo greitai. Tai buvo ypač aktualu, nes tvyrojo karštis, o autobusai nekondicionuojami. Jei jiems būtų tekę stovėti spūstyse, rezultatai būtų liūdnoki. Greitoji medicinos pagalba būtų turėjusi ką veikti", – pastebėjo G.Neniškis.
Keleivių padvigubėjo
Anot G.Neniškio, atlikti beveik visi reisai, kurie planuoti, pervežta labai daug žmonių. Nors dar skaičiuojama, bet jau dabar akivaizdu, jog keleivių buvo iki 80 proc. daugiau nei paprastai.
Tradiciškai savaitgaliais vežama apie 100 tūkst. žmonių, šventinį savaitgalį – apie 150–180 tūkst. keleivių.
"Tiksliai suskaičiuoti galimybių neturime, nes bilietų neregistravome. Vaizdo filmavimo kamerų įrašų tokiems dalykams naudoti negalime, nes neleidžia duomenų apsaugos reglamentas. Pastebėjome dar ir tai, kad buvo daugiau žmonių nei per kitas Jūros šventes, kai važiavimas miesto autobusais būdavo mokamas", – tikino G.Neniškis.
Policijos neprireikė
Teigiama, kad viešąjį transportą Jūros šventės dienomis atrado asmeninių automobilių vairuotojai, taip pat – benamiai, butelių rinkėjai, neblaivūs asmenys, kurių sukontroliuoti esą buvo neįmanoma.
"Taigi dvi keleivių kategorijos atrado viešąjį transportą, viena truputėlį liūdinanti, kita – džiuginanti. Bet žmonių emocijos buvo geros, nepaisant to, kad važiavimo sąlygos buvo tikrai sudėtingos, ypač piko metu. Žmonės tiesiog nebetilpo į autobusus, durys neužsidarydavo. Gerai, kad talkino saugos tarnyba, kuri padėjo susitvarkyti, kad autobusas iš viso galėtų važiuoti", – pasakojo G.Neniškis.
Anot jo, per šventines dienas jokių konfliktinių situacijų viešajame transporte neįvyko. Policijos pagalbos esą neprireikė.
Pamokos ateičiai
Savaitgalis parodė, kad šventės metu autobusų reikėtų 10–15 proc. daugiau, nei buvo. Ir, priklausomai nuo renginių, keleivius šie turėtų vežioti ir vėliau.
Parodėme, kokius keleivių srautus vežti galime, kad ir sulaužytomis durimis ar sprogusiomis pagalvėmis.
"Pavyzdžiui, A.Mamontovo koncertas baigėsi apie pusę dviejų nakties, tad grįžti namo viešuoju transportu žmonėms galimybės nebuvo. Ateityje tokius dalykus reikėtų įvertinti ir tam pasiruošti. Bet per šią šventę mes parodėme, kokius keleivių srautus vežti galime, kad ir sulaužytomis durimis ar sprogusiomis pagalvėmis", – šypsojosi G.Neniškis.
Preliminariais skaičiavimais, tris dienas nemokamai vežęs gyventojus "Klaipėdos keleivinis transportas" negavo apie 70 tūkst. eurų pajamų. Uostamiesčio savivaldybė žadėjo tai kompensuoti.
Naujausi komentarai