Uosto akvatorija formuojama lenkta molo linija, o tai sudaro natūralesnę ir vaizdingesnę kranto liniją. Marina projektuojama naujų statinių kvartalo fone, tad projektuojamas Mažųjų laivų (jachtų) prieplaukos pastatas (jachtklubas) neužstos vertingiausių senųjų Juodkrantės gyvenvietės pastatų - mokyklos, kurhauzo, vilos „Flora“.
Didžiosios pietinės akvatorijos vartai planuojami prie senosios prieplaukos, pietinėje akvatorijos dalyje, o mažosios šiaurinės akvatorijos - toliau nuo projektuojamos marinos. Uostų vartai žymimi švyturiais – navigacinėmis uosto vartų šviesomis.
Esamos prieplaukos krantinės rekonstruojamos įrengiant papildomą infrastruktūrą bei tyrimais nustatytoje vietoje atkuriant-atstatant keleivinių laivų prieplaukos pastatą. Kuriama ne tik uostui reikalinga infrastruktūra, bet atvira visuomeninė erdvė su želdynais bei rekreaciniais aplinkos elementais, kur pirmenybė teikiama natūralioms krantinių dangų medžiagoms - medžiui, akmeniui.
Numatoma visa būtiniausia Jachtų uosto aptarnavimo infrastruktūra – nuotekų išsiurbimo kolonėlė, talpos panaudotos alyvos priėmimui, vandens kolonėlė, kuro kolonėlė, kuro kolonėlės požeminis rezervuaras, saugaus švartavimosi įranga, apšvietimas, elektros energija, geriamas vanduo ir pan. Numatyta ir vieta mobiliam laivų iškėlimo kranui (numatytos alternatyvos).
Mažųjų laivų (jachtų) prieplaukos pastatas (jachtklubo) formuojamas iš dviejų dalių: tradicinio didelio žvejų namo - mažųjų laivų (jachtų) prieplaukos pastato (jachtklubo) ir kopų siluetą atkartojančios terasos, kuri matoma iš praplaukiančių laivų ir nuo kurios žvelgiama į tolius.
Mažųjų laivų (jachtų) prieplaukos pastato (jachtklubo) mastelis ir proporcijos atitinka didelių žvejų namų, greta esančių vertingiausių senųjų Juodkrantės gyvenvietės pastatų mastelį. Pastato orientacija, atitinkanti senųjų žvejų namų orientaciją - galu į marias pasirinkta siekiant autentiškumo ir kuo mažesnio poveikio kultūros paveldo vertybėms.
Keleivinių laivų prieplaukos pastato dydis bei vieta nustatyta tyrimais – gausiai išlikusioje ikonografinėje medžiagoje. Numatomi du šio pastato ir jo fasadų architektūrinės išraiškos variantai. Pirmuoju variantu siekiama pilnai atkurti buvusį pastatą analogišką autentiškam. Antrasis variantas siūlo modernią architektūrinę išraišką, išlaikant buvusio pastato mastelį ir medžiagiškumą.
Juodkrantės uosto detaliojo plano sprendinių poveikio Kuršių nerijos, pasaulio paveldo vertybės išskirtinei visuotinei vertei vertinimą atliko ICOMOS Lietuvos nacionalinis komitetas.
Susipažinti su projektiniais pasiūlymais galima nuo gegužės 30 iki birželio 13 d. Neringos savivaldybės administracijos Architektūros skyriuje (darbo dienomis nuo 9 iki 16 val. (pietų pertrauka 12-12.45 val.).
Pasiūlymus teikti – Neringos savivaldybės administracijai, Taikos g. 2, Neringa, el. p. [email protected] , 8 469 52248, iki viešo susirinkimo pabaigos.
Viešas susirinkimas vyks birželio 14 d. 13 val. Neringos savivaldybės posėdžių salės, esančios pirmame aukšte, patalpose.
Naujausi komentarai