Quantcast

Kvietimas jungtis prie ne pelno iniciatyvos – tiesioginė rinkodara?

  • Teksto dydis:

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija teigia, kad nevyriausybinės organizacijos kvietimas jungtis prie iniciatyvos gali būti laikomas tiesiogine rinkodara. Įspėjimą dėl tokios veiklos gavęs „Transparency International“ Lietuvos skyrius (TILS) teigia, kad taip varžoma nevyriausybinių organizacijų veikla.

„Pokalbis yra apie tai, kad kvietimas prisijungti prie pilietinių iniciatyvų arba dalyvauti viešame renginyje nėra tas pats kaip kvietimas žmogui nueiti į masažo saloną arba pirkti kavos aparatą. Tai visiškai kitokio pobūdžio veikimas, todėl negali taikyti tos pačios logikos, kurią taikai, kai reguliuoji tiesioginę rinkodarą“, – BNS sakė TILS vadovas Sergejus Muravjovas.

TILS vadovo teigimu, po tokio precedento kyla klausimas, kaip nevyriausybinės organizacijos turėtų, pavyzdžiui, siųsti kvietimus į diskusijas ar prisijungti prie kitų iniciatyvų ir ragino Duomenų apsaugos inspekciją pateikti gaires, kuriomis vadovaudamosi galėtų veikti nevyriausybinės organizacijos bei numatyti atitinkamas pataisas naujoje Asmens duomenų įstatymo redakcijoje.

„Sunkiai suprantame, kaip bet kokiai nevyriausybinei organizacijai, kuri dalyvauja viešame pokalbyje apie įvairias temas, siekia viešojo intereso, reikėtų veikti tokiomis sąlygomis“, – sakė jis.

Inspekcija savo ruožtu teigia, kad nevyriausybinės organizacijos turėtų pasinaudoti sau prieinamais būdais gauti žmonių sutikimus siųsti jiems informaciją, nes daryti joms išlygų dabartinis reglamentavimas neleidžia.

„Transparency International“ lapkritį gavo Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos (VDAI) raštą, kuriame nurodyta, jog į inspekciją kreipėsi pareiškėjas, kuris elektroniniu paštu gavo kvietimą prisijungti prie Lietuvos nevyriausybinių organizacijų registro, kurį koordinuoja TILS.

Inspekcija nurodė, kad informuodamas apie Lietuvos nevyriausybinių organizacijų registro funkcijas „Transparency international“ teikė tiesioginės rinkodaros pasiūlymą.

„Atsižvelgiant į tai, kad TILS nepateikė įrodymų, patvirtinančių, jog turėjo išankstinį sutikimą naudoti elektroninio pašto adresą tiesioginės rinkodaros tikslais, darytina išvada, kad TILS, neturėdama išankstinio pareiškėjo sutikimo, į pareiškėjui priklausantį elektroninio pašto adresą (...) siuntė elektroninio pašto pranešimą tiesioginės rinkodaros tikslu ir tuo pažeidė Elektroninių ryšių įstatymo 69 straipsnio 1 dalį“, – rašoma inspekcijos rašte, kurį gavo „Transparency International“.

Inspekcija savo rašte pabrėžia, kad tokie pranešimai el. paštu būtų siunčiami tik gavus sutikimą.

„Kiekvienas duomenų valdytojas gali pats sugalvoti ar pasirinkti priimtinus būdus, kaip tą teisėtą sutikimą gauti, pavyzdžiui, įvairių renginių, susitikimų metu, tinklalapyje ir taip toliau“, – į BNS klausimą, kokių priemonių siūlytų imtis nevyriausybinėms organizacijoms, nurodė Duomenų apsaugos inspekcija.

Inspekcijos atstovai BNS nurodė, kad tiesioginės rinkodaros pranešimams priskiriami pasiūlymai, „kurie susiję su siūlytojo profesinių interesų sritimi“. Taip pat atkreipė dėmesį, kad įstatymai, apibrėžiantys tiesioginę rinkodarą, nedaro išlygų nevyriausybinėms organizacijoms.

„Lietuvos įstatymuose nedaroma išlygų nei nevyriausybinėms, nei kokioms nors kitokioms organizacijoms, taip pat neišskiriama, kad už prekes ar paslaugas turi būti gaunama ar negaunama piniginių lėšų, todėl VDAI neturi teisinio pagrindo, kuriuo remdamasi galėtų rengti atskiroms veikloms rekomendacijas, nurodančias įstatymams prieštaraujančią informaciją“, – BNS teigė inspekcija.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių