Kelyje krovininio eismo dalis sudaro apie 30 proc., todėl jame būtina gera infrastruktūra užtikrinanti sklandų eismą. Tačiau šiandien dėl esamos kelių infrastruktūros, eismo sąlygų bei važiavimo įpročių jame nėra užtikrinamas tranzitinės paskirties keliui privalomas aukštas eismo kokybės lygis. Taip pat, kelyje dėl visų išvardytų veiksnių yra žemas eismo saugos lygis, kuris daro įtaką eismo įvykių su skaudžiomis pasekmėmis atsiradimui.
Nustatyti 3 pagrindiniai eismo įvykių tipai – susidūrimas, užvažiavimas ant pėsčiojo ir apvirtimas. Daugiau kaip pusė visų eismo įvykių sudaro susidūrimai (57,6 proc.). Šių eismo įvykių priežastys yra įvairios, tačiau dažniausiai eismo įvykių aprašymuose minimos priežastys yra: sukdamas į kairę nepraleido pagrindiniu keliu važiavusios transporto priemonės, išvažiavimas į priešpriešinė eismo juostą atliekant lenkimo manevrą, staigus stabdymas.
Atsižvelgiant į aukščiau paminėtus faktus, toliau bus tęsiama šio kelio rekonstrukcija, jį modernizuojant ir atskiruose kelio ruožuose įrengiant dvi arba vieną papildomą eismo juostą, įrengiant eismo saugą ir aplinkosaugą gerinančias priemones, jungiamuosius kelius ir pan. Plėtojant ir modernizuojant „Via Baltica“ kelią Lietuvos teritorijoje iki 2020 metų numatyta intensyviausių kelio ruožų (A5, A8, A17, A10) rekonstrukcija.
Šiuo metu rekonstrukcijos darbai jau suplanuoti:
Dėl kelio A5 Kaunas – Marijampolė-Suvalkai kelio Kaunas-Marijampolė ruožo rekonstravimo:
ruožo nuo 17,34 iki 23,4 km rekonstravimas užbaigtas 2016 m. pabaigoje.
ruožo nuo 35,4 iki 45,15 km darbai jau vyksta. Numatyta darbų pabaiga – 2017 m. liepos 28 d.
ruožo 45,15 iki 56,83 km rekonstravimo viešasis pirkimas jau paskelbtas. Vokų su pasiūlymais atplėšimas numatytas 2017 m. gegužės 3 d. Darbų planuojama pabaiga – 2018 m.
ruožo nuo 23,4 iki 23,4-35,4 km rekonstravimo techninis projektas jau parengtas, viešasis pirkimas bus paskelbtas 2017 m. gegužės mėn. Planuojama darbų pabaiga – 2018 m.
Dėl kelio A17 Panevėžio aplinkkelis rekonstravimo:
šių metų kovo 27 d. pasirašyta darbų sutartis dėl ruožo nuo 0,0 iki 10,53 km rekonstravimo. Darbų pabaiga – 2018 m. liepos 4 d.
parengti pirkimo dokumentai, kelio ruožo nuo 10,53 iki 22,06 km. Artimiausiu laiku bus skelbiamas pirkimas. Darbų pabaiga – 2018 m.
Dėl kelio A10 Panevėžys-Pasvalys-Ryga ruožo rekonstravimo:
šiuo metu vykdomi darbai šio kelio ruože nuo 65,19 iki 66,091 km. Darbų pabaiga – 2017 m. liepos mėn.
šiuo metu vykdomi sankryžos įrengimo darbai šio kelio 9,507 km. Darbų pabaiga – 2017 m. liepos mėn.
parengti techniniai sprendiniai kelio ruožo nuo 9,507 iki 65,19 km rekonstrukcijai 2+1 atlikti. Ieškoma galimų finansavimo šaltinių.
Dėl kelio A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai rekonstravimo:
kelio Nr.A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai ruožo nuo 8,32 iki 23,36 rekonstravimas užbaigtas 2016 m.;
šiame ruože 7,508 km esančio Šilagalio viaduko kapitalinis remontas bus pradėtas 2017 m. (vokai su pasiūlymais atplėšti, vyksta vertinimas);
ruožo nuo 32,78 iki 53,54 km rekonstravimo techninis projektas parengtas 2016 m. 2016-11-18 gautas statybą leidžiantis dokumentas;
ruožo nuo 53,14 iki 87,6 km rekonstravimo į I kategoriją projektiniai pasiūlymai ir specialiojo plano parengimas numatytas 2017 m. (rengiami viešųjų pirkimų dokumentai, II ketvirtį bus vykdomos pirkimo procedūros).
Dėl kelio A5 Kaunas – Marijampolė-Suvalkai kelio Marijampolė – Lietuvos/Lenkijos siena ruožo rekonstravimo:
artimiausiu laiku bus skelbiamas viešasis pirkimas rekonstravimo specialiojo teritorijų planavimo dokumento ir žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto parengimo paslaugoms atlikti. Po to bus skelbiamas viešasis pirkimas techniniam projektui parengti. Rekonstravimo darbus planuojama pabaigti 2020 metais.
Naujausi komentarai