Quantcast

Ministerija nenori teikti mokyklų reitingų

Švietimo ir mokslo ministerija slepia informaciją, kurios Lietuvos mokyklos nesugeba abiturientų gerai parengti valstybiniams egzaminams.

Apžvalgininkų teigimu, tėvai ir vaikai turi teisę žinoti, kurią gimnaziją ar vidurinę pabaigus šansų įstoti į norimą specialybę norimoje aukštojoje nėra. Švietimo ir mokslo viceministras sako, kad mokyklų reitingai neskelbiami, nes lyginti kaimo ir prestižines mokyklas, kurios atsirenka vaikus, neteisinga.

Nacionalinis egzaminų centras turi informaciją, kaip kiekvienos mokyklos abiturientai kasmet išlaiko valstybinius egzaminus. Tačiau ši informacija neskelbiama – toks Švietimo ir mokslo ministerijos sprendimas.

„Jeigu iš vienos mokyklos į aukštąsias mokyklas įstoja 70 proc. abiturientų, o iš kitos 0, tai kažkam reikia daryti išvadas, keistis, o jeigu ministerija nedaro jokių reitingų, tai tėvai ir vaikai nežino, kurios mokyklos yra geresnės.

Jeigu 0 įstoja į universitetus, arba 0 išlaiko 90-tukais ir 100-tukais, tai nežinau, kokias išvadas reikia daryti. O ministerija jokių išvadų nedaro, ji sako, kad tai nekorektiška“, – teigia savaitraščio „Veidas“ vyriausiasis redaktorius Gintaras Sarafinas.

Savaitraštis savo jėgomis kasmet parengia reitingus, susirinkęs informaciją iš pačių mokyklų ir universitetų. Reitingų skelbimas kai kuriose pažangiose šalyse kaip Jungtinės Amerikos Valstijos, Didžioji Britanija ar Pietų Korėja tampa metų įvykiu – tam skiriami specialūs spaudos tiražai, o reitingų dugne atsidūrusios mokyklos natūraliai numiršta.

Daugelis Lietuvos švietimo politikos formuotojų įsitikinę, kad reitingai, sudaryti pagal egzaminų rezultatus, žalingi, nes neatspindi, kiek realiai mokykla išmoko vaiką, nes vienos dirba su išsilavinusių tėvų vaikais, o kitos su atėjusiais iš šeimų, kur ir knygos nerasi, ir mokytis sąlygų nėra.

„Ne vienpusiška, ne vienareikšmiška informacija tėvams yra reikalinga, o visapusiška. Tokia informacija dabar ir teikiama užsienio šalyse, pavyzdžiui, Anglijoje tėvai gauna labai įvairią informaciją, sakykim, ir apie absoliučius vaikų pasiekimus per egzaminus, ir apie pridėtinę vertę, kurią sukuria mokykla“, – sako dr. Pranas Gudynas, Nacionalinio egzaminų centro direktoriaus pavaduotojas.

Švietimo ekspertas sako esantis įsitikinęs, kad tėvai ir vaikai turi teisę gauti visą informaciją, rinkdamiesi mokyklą. Anot jo, ir Lietuvoje parengti reitingus, atspindičius realią padėtį įmanoma, tačiau nedaroma.

„Niekas nedrįsta prisiimti atsakomybės. Aš nesakyčiau, kad žingsniai nėra daromi šita linkme. Turbūt girdėjote apie mokyklų vertinimo agentūrą. Viena iš jos užduočių yra surinkti visais požiūriais objektyvią informaciją, ko verta mokykla, bet mano nuomone, jis kol kas nedrįsta viešai skelbti tos informacijos, kurią turi“, – mano P. Gudynas.

„Tikrai drįsta, tik kas nustatys, ar tai tik tos mokyklos rezultatas, ar paplitusio korepitoriavimo reiškinio. Būtų neteisinga lyginti mokyklas, kurios atsirenka iš penkių kandidatų vieną, kurį priima mokykla, ir kaimišką mokyklą, kuri priima visus, kurie gyvena aplinkui. Tie mokiniai kitur mokytis ir neturi galimybės, nes ten yra vienintelė mokykla“, – tvirtina švietimo ir mokslo viceministras Vaidas Bacys.

Realią padėtį atspindinčių mokyklų reitingų skelbimas, kuris, anot ekspertų, sukeltų aštresnę konkurenciją, apnuogintų kai kurių mokytojų nekompetenciją ir galbūt kai kurias švietimo politikos klaidas, įmanomas tik sutarus valdančiosioms partijoms, nes dar ir nepigiai kainuotų.


Šiame straipsnyje: egzaminaimokyklų reitingai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Hm-zas

Hm-zas portretas
Jei ministerijai rūpėtų mokymo kokybė, skelbtų kiekvieno miesto ir rajono blogiausias įstaigas, kurios juntamai prastesnės už aplinkines. Jos natūraliai numirtų, o jas lankiusius vaikus pasidalintų aplinkinės įstaigos. Ir taip keletą metų, kol nebeliks stipriai atsiliekančių įstaigų. Uždarius vieną ar kitą įstaigą mieste iš vis nedaug kas pastebės, o ir kaimo vietovių atveju leidinys paskaičiavo, jog ir vaikų pasiekimų atžvilgiu geriau ir netgi pigiau vežti mokinius geltonu autobusu į tolimesnes geras mokyklas, nei išlaikyti mažas mokyklėles. Bet laimėję valstiečiai tik simuliuoja mokslo reformą. Per jų valdymo 3 metus, deja nieko gero neįvyko, moksleivių pasiekimų lygis tik krenta... Reforma turėjusi pasukti viską į gerą pusę, pasirodė kaip tiks skirta paremti prasčiausias įstaigas. Dėl to ir buvo slepiama iki paskutinės sekundės, dėl to ir Skvernelio šūkaliojimai, kad nesirūpinkite, viskas čia bus gerai.

oo

oo portretas
o buna dar ir taip, kad mokytojas moko, o mokinys piktybiskai nesimoko. Tada vel reitingai zemi bus? Koks molis, tokia ir puodyne. Kokie ten reitingai?

to Gintaras Sarafinas.

to Gintaras Sarafinas. portretas
reitinguoti galima gimnazijas, ten surinktigeriausi mokiniai, o ka reitinguot vidurines? Sakot pagal istojusiu i aukstasias skaiciu??? naivus jus. Kad ir gerais pazymiais issilaike egzaminus daznai, ypac pakrasciuose miestu esanciose mokyklose( o cia daznai mokosi ir kaimo vaikas)isvyksta is Lietuvos. Isvyksta, nes kazkaip kabintis i gyvenima reik.O kitam ir uz moksla ten mazesni mokesciai. Tokiu mokyklu istojusiu skaicius tikrai bus 0. O ir ne vien ju. O ir su savo kvailais krepseliais viska sujauket taip, kad gimnazija nebetenka savo tikrojo veido.. sulenda visi, kieno kisenes isgali sumoket mokesti, Anksciau zodis gimnazija reiske, kad ten besimokanciu zinos gerokai lenkia vidurinese besimokanciuju, o dabar...tokia pati kose kaip ir eilineje mokykloje. Eksperimentuoja, eksperimentuoja( kaip kad ir su profiliavimu) o kencia vaikai. Kam reikejo griautir isdraskyt tai, kas laiko patikrinta?? dabar, manau. neretam vidutiniokui gimnazistui "Klausimelio " pateikiami klausimai irgi butu sunkus. Ne reitinguoti reik, o nustot eksperimentuoti
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių