Skundų dėl mokytojos nebuvo
Nuotraukomis, kurioje matyti tokios skaidrės, „Facebook“ socialiniame tinkle pasidalino gimnazijos abiturientė, ja ketvirtadienį ėmė dalytis daug žinomų žmonių.
„Sadomazochizmas: dalis gėjų praktikuoja kankinimus seksualinio pasilinksminimo vardan. Homoseksualus prievartavimas: iki 40 proc. prievartos prieš nepilnamečius (vaikų tvirkinimo) atvejų yra susiję su homoseksualumu. Žmogžudystė ir kūno dalių suvalgymas: nustatyta, kad beveik visi serijiniai žudikai, kurie savo aukas nužudė ir po to suvalgė jų kūno dalis, buvo gėjai“, - toks tekstas matomas nuotraukoje esančioje švieslentėje.
Vienoje iš nuotraukų matyti sovietinis kūjis ir pjautuvas vaivorykštės fone, ir pateikiama užduotis: Ką žinote apie „Gėjų manifestą?“.
Gimnazijos direktorius Žydrūnas Želnys BNS sakė, kad ši informacija dešimtokams galėjo buvo pateikta tikybos mokytojos Loretos Raudytės pamokoje. Anot jo, šiuo metu nesėkmingai bandoma susisiekti su mokytoja, ji pamokų šiandien neturi. Mokyklos vadovybė žada vertinti teminius tikybos pamokų planus.
„Taip, iš feisbuko žinoma, daugiau informacijos neturime. Pagal duomenis, viskas vyko tikybos pamokoje, - teigė direktorius. - Aišku, tai netinkama. Todėl dabar reikia išsiaiškinti kontekstą. Reaguosime, tarsime su valdyba, su viskuo, pirmiausia turime viską normaliai išsiaiškinti. Mokytoja man neatsiliepia, negaliu kol kas nei iki mero nuvykti, negaliu ir susirinkti informacijos normaliai“.
Jis tvirtina anksčiau jokių skundų dėl mokytojos nesulaukęs.
„Rami mokytoja, ji mokykloje dirba jau nemažai“, - taip mokytoją charakterizavo Ž.Želnys.
Mes nekurstėme nesantaikos, nesakėme, kad reikia jų nekęsti, kaip tik sakėme, kad kiekvieną žmogų reikia mylėti ir gerbti, bet jų poelgius, jeigu jie blogi, turime įvardinti.
„Nejau turime meluoti mokiniams?“
Telšių rajono savivaldybės meras Petras Kuizinas sako manantis, kad seksualines mažumas žeidžiančią informaciją dešimtokams per pamoką pateikusi Telšių Žemaitės gimnazijos tikybos mokytoja neturėtų toliau dirbti šio darbo.
Meras sakė savivaldybės švietimo skyriaus vedėjai ir mokyklos direktoriui pavedęs išsiaiškinti, ar pateikta medžiaga atitinka mokymo programą ir ar ji buvo suderinta su mokyklos vadovybe.
„Man svarbus momentas, ar mokytoja savavališkai tai padarė, ar mokyklos administracija žinojo apie to dalyko ugdymo turinį. Žmogiškąja prasme, bijau ką sakyti, nes yra įvairiausių įsitikinimų mūsų bendruomenėje ir Lietuvos bendruomenėje. Mano asmeniniu požiūriu, man tokia informacija nelabai priimtina“, - BNS sakė meras.
„Mano įsitikinimu, nelabai“, - pridūrė savivaldybės vadovas, paklaustas, ar mokytoja gali toliau eiti pareigas.
Pati mokytoja portalui delfi.lt sakė tiesiog pateikusi informaciją, kurią rado į lietuvių kalbą išverstuose amerikiečių psichologo Paulo Camerono (Polo Kamerono) iš Šeimos tyrimų instituto (Family Research Institute) lankstinukuose. Ji sakė neabejojanti, kad pateikta informacija yra patikrinta ir teisinga ir savo veiksmuose neįžvelgė nieko blogo. Pedagogė taip pat nurodė atsirinkusi tik tą dalį informacijos, kuri ją sukrėtė.
„Jeigu tai būtų melas, jei tai būtų paneigta, bet jei tai tiesa, nejau turime meluoti mokiniams? Mes nekurstėme nesantaikos, nesakėme, kad reikia jų nekęsti, kaip tik sakėme, kad kiekvieną žmogų reikia mylėti ir gerbti, bet jų poelgius, jeigu jie blogi, turime įvardinti“, – delfi.lt kalbėjo pedagogė.
Meras pabrėžė, kad mokytoja turi prisiimti visą atsakomybę už teikiamą informaciją ir žadama įvertinti jos elgesį.
Galima tik įsivaizduoti, kaip tokioje pamokoje jaustųsi homoseksualus moksleivis.
„Ji dirba su mokiniais, su nepilnamečiais ir tikrai turi įvertinti grėsmes - ne kiekvieną informaciją galime teikti, mokytoja tikrai turi prisiimti atsakomybę, nes ugdome jauną žmogų, formuojame jo sąmonę, jo požiūrį į gyvenimą, jo vertybinius dalykus. Juo labiau, kad tai yra tikybos pamoka, tai yra dorovingumo pamokos. Tai tikrai labai rimtas dalykas, kurį įvertinsime kaip priklauso, pagal visas etikos normas, įstatymus“, - sakė meras.
Lietuvos gėjų lygos atstovas Tomas Vytautas Raskevičius BNS sakė, kad šis atvejis rodo, jog mokiniams nėra pateikiama mokslu pagrįsta informacija apie LGBT bendruomenę.
„Galima tik įsivaizduoti, kaip tokioje pamokoje jaustųsi homoseksualus moksleivis. Tikimės Švietimo ir mokslo ministerijos reakcijos“, - teigė jis.
Susidomėjo ir prokurorai
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba ketvirtadienį pradėjo tyrimą, ar per tikybos pamoką Telšių gimnazijoje dešimtokams pateikta informacija nediskriminuoja homoseksualių asmenų ir nekursto neapykantos jų atžvilgiu.
„Nuspręsta pradėti tyrimą kontrolieriaus iniciatyva iš to, kas yra viešojoje erdvėje. Nustatėme, kad yra galima diskriminacija lytinės orientacijos pagrindu“, - BNS sakė lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė.
A.Skardžiuvienė sako, kad tarnybai svarbu išsiaiškinti, ar mokytojos pateikta informacija yra švietimo programos dalis, ar informacija paimta iš vadovėlio. Pasak jos, tarnyba sieks nustatyti, ar gimnazija nediskriminavo ir nepropagavo diskriminacijos lytinės orientacijos pagrindu.
Anot A.Skardžiuvienės, tikimasi situaciją išsiaiškinti per mėnesį. Jos teigimu, tarnyba gali nuspręsti kreiptis į teisėsaugą arba skirti baudą.
„Bauda būtų skiriama švietimo įstaigai, bet dar turime nustatyti, ar tai yra vadovėlis, ar mokymosi priemonė, nes gali būti, kad tai yra pačios mokytojos iniciatyva“, - sakė ji.
Generalinės prokuratūros atstovė Elena Martinonienė BNS sakė, kad Baudžiamojo persekiojimo departamentui pavesta išsamiau pasidomėti šia situacija ir ją įvertinti.
„Šiuo metu daryti teisinių vertinimų, turint tiek duomenų, kiek yra viešojoje erdvėje, prokuratūra negali“, - teigė E.Martinonienė.
Ministrė: tai gėda
Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė teigia, kad socialiniuose tinkluose pasklidęs Telšių Žemaitės gimnazijoje vykusios pamokos pavyzdys daro gėdą švietimo sistemai ir rodo pokyčių būtinybę.
„Apmaudu, kad mokytojai drįsta mokyti vaikus mėgėjiškai, nepasigilinę nei į ugdymo programas, nei į mokslinę informaciją. Šis atvejis dar kartą parodė, kad švietimo sistemoje tikrai reikalingi pokyčiai, kad kiekviena mokykla ir kiekvienas mokytojas užtikrintų kokybišką mokymą. Ko mokome, kaip mokome ir kas moko? Tai švietimo sistemos pagrindas. Akivaizdu, kad pokyčių riekia visose šiose srityse, prie jų turi prisidėti ir mokyklų bendruomenės“, - pranešime spaudai teigė ministrė.
Pasak jos, visos ugdymo programos remiasi vertybiniu požiūriu – ugdoma humaniška asmenybė, o tokios sąvokos kaip „serijinis žudikas“ „gėjus“ ir panašūs teiginiai jokiose dorinio ugdymo programose iš viso nėra vartojamos.
J. Petrauskienė sako, kad ši mokytoja negali toliau dirbti.
„Pirmiausia atsakomybės, kaip matau iš žiniasklaidos priemonių, ėmėsi, tas, kas ir turėjo imtis - mokyklos vadovybė, mokyklos bendruomenė, mokyklos taryba ir savivaldybė. Nemanau, kad tokią medžiagą teikdama mokiniams mokytoja toliau gali dirbti, o Švietimo ir mokslo ministerijos rankose yra programų pertvarka, mokytojų kvalifikacijos kėlimas, tokie žingsniai yra numatomi“, – ketvirtadienį per Vyriausybės valandą Seime sakė J.Petrauskienė.
Naujausi komentarai