Quantcast

ES pradeda tyrimą dėl galimo „Google“ antikonkurencinio elgesio interneto reklamos rinkoje

  • Teksto dydis:

Europos Sąjunga (ES) antradienį pradėjo plataus masto antikonkurencinį tyrimą dėl įtarimų, kad JAV technologijų milžinė „Google“ galbūt išstumia konkurentus iš itin pelningos internetinės reklamos rinkos.

Atliekant tyrimą, bus „įvertinta, ar „Google“ pažeidė ES konkurencijos taisykles, teikdama pirmenybę savoms reklamos rodymo internete technologijų paslaugoms“, nurodoma Europos Komisijos paskelbtame pranešime.

Į tyrėjų akiratį pateko svarbi „Google“ verslo modelio dalis: 2020 metais daugiau kaip 80 proc. pajamų, arba 147 mlrd. JAV dolerių (124 mlrd. eurų), technologijų milžinė susirėžė iš reklamos.

„Esame susirūpinę, jog dėl „Google“ veiksmų konkuruojantiems internetinės reklamos paslaugų teikėjams yra sunkiau konkuruoti“ reklamos rodymo technologijų srityje, pareiškė už konkurenciją atsakinga Europos Komisijos narė Margrethe Vestager (Margretė Vestager).

Konkurencijos prievaizdus sudomino dažniausiai nepastebimos, bet itin dominuojančią padėtį užimančios „Google“ technologijos, kurios atlieka tarpininko tarp reklamos internete užsakovų ir skelbėjų vaidmenį.

„Google“ dėl šios savo veiklos jau yra sulaukusi 220 mln. eurų baudos Prancūzijoje, kur atitinkamą bylą buvo iškėlę „News Corp“, prancūzų dienraštis „Le Figaro“ ir Belgijos „Groupe Rossel“.

Kaip ir Prancūzijoje, ES sieks nustatyti, ar „Google“ teikia pirmenybę savo technologijoms AdX ir „Doubleclick“, bet įvertins ir kitus šios veiklos aspektus.

„Google“ atstovė pareiškė, jog bendrovė „ir toliau konstruktyviai bendradarbiaus su Europos Komisija ir atsakys į jos klausimus, siekdama parodyti mūsų produktų naudą Europos įmonėms ir vartotojams“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių