Quantcast

Traukinio katastrofa: mašinistas įjungė avarinius stabdžius prieš pat katastrofą

  • Teksto dydis:

JAV keleivinio traukinio, važiavusio daugiau negu 160 km per valandą greičiu, mašinistas įjungė avarinius stabdžius prieš pat jam nulekiant nuo bėgių per katastrofą, pareikalavusią bent septynių žmonių gyvybių, trečiadienį pranešė tyrėjai.

Traukinio greitis daugiau negu dvigubai viršijo leistiną, o stabdžiai menkai tesulėtino sąstatą, prieš jo vagonams nuvirstant nuo bėgių ilgame posūkyje ties Filadelfija. Per šį incidentą dar per 200 žmonių buvo sužeisti – kai kuriems buvo sulaužyti šonkauliai ir pradurti plaučiai.

Nacionalinė transporto saugumo valdyba (NTSB) perspėjo, kad paskelbtas pirmasis duomenų vertinimas tėra preliminarus ir kad reikės daugiau laiko, siekiant išsiaiškinti kas nulėmė geležinkelių bendrovės „Amtrak“ 188-ojo reiso traukinio, važiavusio iš Vašingtono į Niujorką, avariją.

Katastrofos vietoje ekspertai ieškojo įrodymų, o lokomotyvas ir vagonai perkeliami į saugią vietą, kur bus tiriami. Preliminari informacija iš dalies pagrįsta traukinio juodosios dėžės duomenimis.

„Mūsų uždavinys – ne tik išsiaiškinti, kas įvyko, bet ir kodėl tai įvyko, kad galėtume užtikrinti, kad tai nebepasikartotų“, – žurnalistams sakė NTSB tyrėjų grupės vadovas Robertas Sumwaltas (Robertas Samvaltas), pridūręs, kad jo komanda įvykio vietoje dirbs savaitę.

Mašinistui „įjungus visus stabdžius“ 170 km per valandą važiavusio traukinio greitis sumažėjo tik iki 164 km per valandą, nurodė R.Sumwaltas, pabrėžęs: „Sulėtinti traukiniui reikia daug laiko ir didelio atstumo.“

Posūkyje, kuriame įvyko avariją, buvo galima važiuoti ne didesniu negu 80 km. per valandą greičiu.

Pasak R.Sumwalto, greičio valdymo sistema, naudojama „Amtrac“ intensyvaus eismo Šiaurės Rytų koridoriuje tarp Vašingtono ir Niujorkos, dar nebuvo įdiegta katastrofos vietoje.

„Mums atrodo, kad jeigu tokia sistema būtų buvusi įdiegta šiame geležinkelio ruože, ši avarija nebūtų įvykusi“, – pabrėžė jis.

Pareigūnai perspėjo, kad kai kurie iš 243 keleivių ir įgulos narių, įtrauktų į traukinyje buvusių žmonių sąrašą, dar nėra rasti, todėl aukų skaičius dar gali padidėti.

Filadelfijos meras Michaelas Nutteris (Maiklas Nateris) sakė, kad traukinių eismas tarp jo miesto ir Niujorko veikiausiai bus sustabdytas iki šios savaitės pabaigos.

„Aukomis galėjo tapti bet kuris iš mūsų tėvų, vaikų arba kas nors iš mūsų bendruomenių“, – sakė JAV viceprezidentas Joe Bidenas (Džo Baidenas), pats dažnai važinėjantis šia populiaria linija tarp Vašingtono ir savosios Delavero valstijos.

„Amtrak“ man tarsi antra šeima – kaip ir daugeliui kitų keleivių“, – pridūrė jis.

Avarijos momento neprisimena

JAV keleivinio traukinio, kuris nulėkė nuo bėgių važiuodamas dvigubai didesniu greičiu negu leistina, mašinistas sako neprisimenantis avarijos, per kurią žuvo septyni žmonės, nurodė jo advokatas.

JAV žiniasklaida traukinio vairuotoją įvardijo kaip 32 metų Brandoną Bostianą, gyvenantį Niujorke.

Jo advokatas Robertas Gogginas (Robertas Goginas) trečiadienio vakarą sakė „ABC News“, kad B.Bostianas negali paaiškinti, kaip įvyko katastrofa ir neprisimena, kaip ji įvyko.

B.Bostianas davė kraujo mėginį, atidavė tyrėjams savo mobilųjį telefoną ir bendradarbiauja su pareigūnais, pridūrė R.Gogginas.

Mašinistas atsimena tik tiek, kad vairavo traukinį, kai šis priartėjo prie avarijos vietos, o vėliau buvo „mėtomas“, nurodė ABC. Jis susirado savo mobilųjį telefoną ir iškvietė pagalbą, sakė R.Gogginas.

B.Bostianas patyrė smegenų sukrėtimą; jam taip pat buvo prakirsta galva – tai žaizdai prireikė 14 siūlių. Be to, jam buvo sužeistos kojos, sakė advokatas.

Tyrėjai nurodė, kad tas traukinys važiavo didesniu negu 160 km per valandą greičiu, kai inžinierius įjungė jo avarinius stabdžius, prieš pat nulekiant nuo bėgių prie Filadelfijos miesto.

Traukinio greitis buvo dvigubai didesnis negu leistina tame ruože, o stabdžiai menkai tesulėtino sąstatą prieš jam nuriedant nuo bėgių.

Per šį incidentą dar per 200 žmonių buvo sužeisti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių