Quantcast

„Titano“ žūtis palaidos povandeninį turizmą

Vos prasidėjusiam naujam ir gana rizikingam jūriniam verslui gali grėsti suspendavimas keliems dešimtmečiams.

„Titano“ analogija su „Konkordu“

Kaip lėktuvo „Konkordas“ avarija palaidojo viršgarsinius skrydžius, taip nedidelio komercinio povandeninio laivo „Titanas“ sprogimas gali palaidoti turistinius nusileidimus į Atlanto vandenyno dugną.

Apie tai, kad laikas būtų užbaigti turistinius bet kokių aparatų nusileidimus prie „Titaniko“ nuolaužų, po „Titano“ katastrofos prabilo Tarptautinės „Titaniko“ asociacijos prezidentas Charlesas Haasas.

Išvedama paralelė tarp „Titaniko“ ir „Titano“. Po keleivinio laivo „Titanikas“ katastrofos 1912 m. pasaulis visiškai kitaip pažvelgė į laivų saugumo reikalavimus, ypač keleiviniuose laivuose.

„Titaniko“ avarija įkvėpė sukurti tvarką, dokumentus ir priimti konvencijas dėl žmonių išgyvenimo laivuose.

Povandeninio nusileidimo komercinio laivo „Titano“ žūtis turėtų išmokyti šiuolaikinį pasaulį atsakingiau žvelgti į naujausių technologijų panaudojimą jūrose ir vandenynuose.

Nors avarijos tyrimas dar vyksta, laivų statybos specialistai iškelia versijų, kad „Titano“ žūtį galima sieti ir su galimu taupymu išbandant nusileidimo aparatą, eksploatuojant jį ir rengiant kelionei į gelmę prie „Titaniko“.

Laivų statybos specialistai iškelia versijų, kad „Titano“ žūtį galima sieti ir su galimu taupymu išbandant nusileidimo aparatą, eksploatuojant jį ir rengiant kelionei į gelmę prie „Titaniko“.

Kyla daug abejonių

Povandeninis turizmas su nusileidimu į didelius gylius – palyginti nauja verslo sritis pasaulyje. Bendrovė „OceanGate“, kurios povandeninis aparatas „Titanas“ sprogo pakeliui į gelmę prie „Titaniko“ nuolaužų, tokį verslą pradėjo 2021 m.

Po katastrofos gali paaiškėti, kad povandeninis turizmas į didelius gylius ir saugumas yra sunkiai suderinami dalykai. Ne kalbėdami tiesiogiai apie „OceanGate“ aparatą „Titanas“, o apskritai apie giliavandenius povandeninius aparatus, ekspertai svarstė, kad povandeninio turizmo srityje turi būti ryškių pokyčių, siejamų su saugumu.

Kodėl nuo milžiniško vandens slėgio sprogo „Titano“ korpusas, turės atsakyti tyrėjai. Ch. Haasas paragino JAV pakrančių apsaugos tarnybą, teisėsaugos institucijas išsamiai ir nuodugniai ištirti su povandeniniu aparatu „Titanas“ susijusius jo statybos, eksploatavimo niuansus, įvertinti ryšių ir saugumo sistemas, „OceanGate“ bendrovės savininkų jūrinio turizmo politiką, pasirengimą ekstremalioms situacijoms.

Kyla abejonių, ar tinkamai buvo įrengtas povandeninio aparato korpusas, ar vyko korpuso bandymai tokiomis sąlygomis ir apkrovomis, kokias panašūs įrenginiai patiria keturių kilometrų gylyje.

Ar nebus neigiamą vaidmenį padarę ir tai, kad JAV povandeninių aparatų saugumo reikalavimai galėjo būti susilpnėję arba į jų laikymąsi žvelgta atsainiau, nes šioje šalyje per pastaruosius 50 metų nebuvo jokių povandeninių laivų katastrofų?

Baiminamasi, kad „vienas neigiamas įvykis“ neuždėtų draudimo bent keliems dešimtmečiams nutraukti povandeninį jūrinį turizmą didesniuose gyliuose.

Organizatorius: povandeninį laivą „Titanas“ į paskutinę kelionę vedė ne kartą su juo į gelmę leidęsis bendrovės „OceanGate“ vykdomasis direktorius S. Rushas. „OceanGate“ socialinių tinklų nuotr.

„Konkordai“ sugrįš, o „Titanai“?

„Konkordo“ avarija 2000 m. Paryžiuje šių iki 2 405 km/h greitį galėjusių pasiekti lėktuvų skrydžius nutraukė 2003 m. Pagaminti apie 20 vienetų „Konkordų“ buvo sunaikinti.

Dabar jau kalbama, kad 2025 m. gali būti pradėti naudoti į „Konkordus“ panašūs „Boom Overture“ lėktuvai. Jų vidutinis greitis siektų apie 2 000 km/h. Lėktuvai naudotų tylesnius nei „Konkordai“ variklius, kurie naudotų anglies dvideginio neišskiriančius degalus.

Žmonija smalsi, linkusi į naujoves, todėl, jei sugrįžo „Konkordų“ analogai, grįš ir giliavandeniai povandeniniai turistinio nusileidimo į gelmes aparatai. O gal jie net ir nebus uždrausti? Gal tik bus imtasi riboti nusileidimo gylius? Gal bus gerokai sugriežtinami tokių aparatų gamybos ir bandymų reikalavimai?

„Povandeninių laivų, tokių kaip „Titanas“, statybos taisyklės parašytos krauju“, – pastebėjo JAV Los Andželo pilotuojamų povandeninių laivų komiteto pirmininkas Wiliamas Kohnenas. Povandeninį laivą „Titanas“ pilotavo bendrovės „OceanGate“ vykdomasis direktorius Stoktonas Rushas. Jis ir įkūrė povandeninio turizmo bendrovę „OceanGate“. Dirbo joje kartu su žmona Wendy Rush, kuri yra Idos ir Izidoriaus Strausų proproproanūkė. Šie žmonės 1912 m. plaukė su laivu „Titanikas“ ir žuvo jame. Gal tai W. Rush kartu su vyru įkvėpė įkurti „Titaniko“ apžvalgos vandenyno dugne turistinį maršrutą. Prieš tai ir W. Rush tuo pačiu povandeniniu laivu „Titanas“ buvo nusileidusi prie „Titaniko“ nuolaužų.

Kartu su S. Ruschu į „paskutinę kelionę“ plaukė vienas turtingiausių pakistaniečių Shahzadas Dawoodas ir jo sūnus Sulemanas, britų milijardierius Hamischas Hardingas ir prancūzų naras Paulo-Henry Nargeoletas. Kiekvienas iš jų buvo sumokėjęs po 250 tūkst. JAV dolerių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ka reiskia galimu taupymu

Ka reiskia galimu taupymu portretas
To savininkelio susirasinejimas irodo jo perdem kapitalistini poziuri.Taupe ant visko kas imanoma.Cameronas 33 kartus aplanke Titanika ir dar padvodke pats susikonstravo—sveikas gyvas nes godumas nekankino.Visu kapitalistu laukia panasi pabaiga

Su tokiom skarabankem,palaidos

Su tokiom skarabankem,palaidos portretas
O su Rusisku MYR kaip leidos taip ir leisis.

123

123 portretas
Koks dar sprogimas ? Ar tu, Matuti, visai nukvakai ? Šūdą nuo bandutės atskiri ?
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių