- Lukas Blekaitis, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Finansų ministras Vilius Šapoka sako, kad kova su oro tarša vien tik automobilių taršos mokesčiu nebus paskutinis žingsnis. Jis taip pat išreiškė viltį, kad Seimas šiam mokestiniam siūlymui pritars.
„Tas mokestis nėra vienintelė priemonė, ji keliauja kartu su paskatų sistema. Viena vertus, bus atgrasymas nuo įsigijimo taršaus automobilio, kita vertus, bus piniginės paskatos, kad žmonės pereitų nuo taršių prie ne tokių taršių automobilių“, – „Žinių radijo“ laidoje „Pozicija“ sakė V. Šapoka.
Anot jo, automobilių taršos mokesčiu kova su tarša nesibaigs.
„Tai pasverti sprendimai, nukreipti į žmonių elgsenos pokyčius. Signalas visuomenei duotas labai aiškus, kad ateityje taršaus automobilio turėjimas tikrai kainuos brangiau ir tais mokesčiais, kurie yra pateikti, procesas tikrai nesibaigs. Dėl to jau dabar matome sujudimą automobilių rinkoje“, – „Žinių radijui“ sakė V. Šapoka.
Ministras teigė tikįs, kad Seimui pakaks išminties pritarti automobilių taršos mokesčiui, kitaip valstybei teks susimokėti šimtus milijonų eurų baudų.
„Manau, kad diskusijų bus daug šiuo klausimu, bet, manau, kad Seimui tikrai pakaks išminties. (...) Čia yra svarbūs du dalykai: dėl taršaus automobilių parko pas mus yra žymiai daugiau mirčių, ligų, labiausiai kenčia vaikai. Tą turime sau pripažinti. Jei dabar šių sprendimų nepriimsime, artimiausiais metais mokėsime šimtus milijonų eurų dėl taršos leidimų įsigijimo, o čia susimokės visi. Ne tik tie, kurie teršia. Būtų teisinga, kad tuos mokesčius mokėtų būtent tie, kas teršia, ir kad būtų jiems sudarytos sąlygos, kad pasikeistų transporto priemonę į mažiau taršią ir taip laimėtų visi“, – laidoje teigė V. Šapoka.
ELTA primena, kad spalio 3 d. Aplinkos ministerija skelbė parengusi Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą, kuris numato mokestį už transporto priemonių (TP) keliamą taršą. Įstatymo projekte taršiomis laikomos tos TP, kurios turi dyzelinu varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 115 g/km, ir tos TP, kurios turi benzinu ir (ar) dujomis varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 130 g/km.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
S. Krėpšta: didindami įkainius ir uždarydami skyrius, bankai elgiasi socialiai neatsakingai1
Komerciniams bankams didinant paslaugų įkainius šalies gyventojams bei uždarant skyrius regionuose, Lietuvos banko valdybos narys Simonas Krėpšta tai vadina bankų socialinės atsakomybės stoka. ...
-
„NEO Finance“ įmonė Nyderlanduose investuos 2 mln. eurų2
Lietuvos finansų technologijų (fintech) startuolis „Neo Finance“ į veiklą Nyderlanduose per ateinančius metus investuos daugiau nei 2 mln. eurų. ...
-
LEA: mažiausias kelionės išlaidas ir toliau patiria važiuojantys elektromobiliu5
Palyginus kelionės kainą, važiuojant įvairių rūšių degalais varomomis transporto priemonėmis, mažiausios kelionės išlaidos ir toliau išlieka važiuojant elektromobiliu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Skaistė – apie Lietuvos ambicijas ir planus energetikos sektoriuje6
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad nacionalinėje klimato kaitos valdymo darbotvarkėje Lietuva yra nusimačiusi įvairius tikslus, iš kurių vienas pagrindinių – kad iki 2030 m. atsinaujinantys energijos šaltiniai sudarytų 10...
-
Dauguma didžiųjų miestų planuoja baigti šildymo sezoną
Vilniaus, Šiaulių, Kauno ir Panevėžio savivaldybės iki antradienio planuoja baigti šildymo sezoną. Klaipėdos savivaldybė sprendimą dėl šildymo sezono pabaigos ketina priimti kitos savaitės pradžioje. ...
-
NŽT perspėjo Kauno savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių2
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) perspėjo Kauno miesto savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių. ...
-
G. Nausėda: Sakartvelas tolsta nuo europinių idealų19
Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad Sakartvele šiuo metu svarstomas „užsienio įtakos“ įstatymas šaliai sudaro kliūčių toliau eiti eurointegracijos keliu. ...
-
Kaunas pirmadienį baigia šildymo sezoną3
Balandžio 29 d. Kauno mieste baigiamas šildymo sezonas, prasidėjęs praėjusių metų spalio 16 dieną. Kaip įprasta, kauniečiai už šilumą mokėjo vieną mažiausių kainų šalyje – visą šildymo sezoną ji buvo mažesn...
-
A. Širinskienė mano, kad Seimas pavasarį pritars pelno mokesčio didinimui gynybos tikslams1
Mišrios Seimo narių grupės atstovė Agnė Širinskienė mano, kad parlamentarai susitars dėl pelno mokesčio kėlimo gynybos reikmėms iki šios parlamento kadencijos pabaigos. ...
-
G. Landsbergis Pietų Korėją vadina esmine partnere Indijos ir Ramiojo vandenyno regione
Lietuva mato Pietų Korėją kaip esminę partnerę Indijos ir Ramiojo vandenyno regione, penktadienį pranešė Užsienio reikalų ministerija (URM). ...