- Lukas Blekaitis, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didesnioji internetu apsiperkančių šalies gyventojų dalis per ateinančius dvejus metus planuoja padidinti tam skiriamų lėšų sumą, parodė „Swedbank“ užsakymu atliktas gyventojų nuomonės tyrimas. Kone kas ketvirtas apklaustas gyventojas (22 proc.) ateityje pirkiniams internetu ketina išleisti 50 proc. ir daugiau pinigų. Dar 37 proc. nurodė, kad jų išlaidos elektroninei prekybai padidės maždaug trečdaliu.
„Šiuo metu vienas internetu apsiperkantis šalies gyventojas per mėnesį pirkiniams vidutiniškai išleidžia apie 70 eurų. Kaip rodo apklausa, gyventojai pasitiki prekyba internetu ir mato jos privalumus, nes artimiausioje ateityje planuoja pastebimai padidinti savo išlaidas. Tai turėtų paskatinti tolesnį spartų interneto prekybos augimą, o prekybininkams šiai sričiai reiktų skirti vis daugiau dėmesio, užtikrinant kuo sklandesnį ir paprastesnį apsipirkimo internetu procesą“, - sako „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius Deimantas Trumpickas.
Pasak D. Trumpicko, gyventojų nuomonės tyrimas patvirtina tendenciją, kad didžiausias prekybos internetu augimo potencialas yra jaunų didmiesčių gyventojų grupėje. Remiantis tyrimo duomenimis, išlaidas apsipirkimui internete per artimiausius dvejus metus labiausiai nusiteikę padidinti 18-35 m. amžiaus respondentai - beveik 70 proc. šios grupės atstovų nurodė ketinantys interneto pirkiniams išleisti daugiau. Apsipirkimo internetu išlaidas dažniau ketina padidinti ir didžiųjų šalies miestų gyventojai.
Kaip parodė apklausa, lietuviai didžiausią dėmesį skiria prekių kainai ir jų logistikai.
Tiesa, 38 proc. internetu apsiperkančių apklausos dalyvių nurodė, kad jų išlaidos nesikeis, o keli procentai teigė, kad jų išlaidos interneto pirkiniams per artimiausius dvejus metus turėtų sumažėti. Nuomonės, kad išlaidos interneto pirkiniams išliks stabilios, dažniau laikosi 46-55 m. amžiaus ir aukščiausių pajamų grupės respondentai, teigiama „Swedbank“ pranešime.
„Kaip parodė apklausa, lietuviai didžiausią dėmesį skiria prekių kainai ir jų logistikai. Apsipirkti internetu dažniau didžiąją dalį žmonių (76 proc.) paskatintų mažesnės negu kitose prekybos vietose kainos. Tuo metu antras pagal populiarumą veiksnys, kurį įvardijo virš 70 proc. apklausos dalyvių, - tai nemokamas prekių pristatymas“, - tyrimo detales komentuoja „Swedbank“ ekspertas.
Galimybė nemokamai grąžinti netinkančias prekes dažniau internetu paskatintų pirkti daugiau nei 40 proc. apklausos dalyvių. O prekių pristatymo tą pačią dieną apklausos dalyviai kol kas nesureikšmina - tik 28 proc. jų tokia galimybė paskatintų internetu pirkti dažniau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tyrimas: algas „vokeliuose“ gaunančių žmonių pažįsta beveik trečdalis Lietuvos gyventojų1
Lietuvoje mažiau negu trečdalis (29 proc.) žmonių nurodo, jog pažįsta asmenų, kurie dirbo nelegaliai ar yra gavę darbo užmokestį „vokelyje“. Be to, kas antras (52 proc.) šalies gyventojas pastebi, kad šešėlinė ekono...
-
Siūloma kompensacijas už šildymą vėl skirti visam žiemos sezonui
Dvi konservatorės siūlo grąžinti per pandemiją taikytą kompensacijų už šildymą mokėjimo tvarką. Siūloma jas skirti visam šildymo sezonui, jeigu žmogus dėl jų kreipiasi iki sezono likus mėnesiui. ...
-
Energetikos agentūra: paramai saulės elektrinėms įsirengti nuo kovo jau gauta beveik 360 paraiškų
Lietuvos energetikos agentūrai (LEA) kovą paleidus 62,7 mln. eurų vertės finansavimą įsirengti saulės jėgainėms, iki gegužės pabaigos sulaukta 359 paraiškų gauti apie 14,1 mln. eurų lėšų paramai, teigia Lietuvos energetikos agent...
-
Žiniasklaida: kavos kainų augimo lėtėjimas Lietuvoje yra mažiausias
Eurostato duomenims rodant, kad Europos Sąjungoje (ES) lėtėja kavos brangimas, Lietuvoje metinis kainų pokyčio tempas buvo mažiausias po Suomijos, praneša portalas LRT. ...
-
ŽŪM rado sprendimą ūkininkams, kurie dalį savo ariamos žemės skyrė negamybiniams plotams
Žemės ūkio ministerija, įvertinusi, kad 2023 m. buvo pirmieji Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano įgyvendinimo metai, kai ūkininkai dalyvavo ekologinėse sistemose, nustatė palankesnes paramos skyrimo sąlygas t...
-
Nuo kitos savaitės – draudimas importuoti iš Rusijos ir Baltarusijos žemės ūkio produktus3
Nuo pirmadienio įsigalioja draudimas importuoti iš Rusijos ir Baltarusijos žemės ūkio produktus ir pašarus pagal Žemės ūkio ministerijos parengtą ir Vyriausybės patvirtintą sąrašą. ...
-
Dalijimosi ekonomikos augimą Lietuvoje lemia besikeičianti vartotojų elgsena: akcentuoja Z kartą
Specialistai sako, kad spartų dalijimosi ekonomikos augimą Lietuvoje labiausiai lemia besikeičianti vartotojų elgsena. ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Verslo vystymo ir tvarumo modulio vadovės Kristinos Maikštėnienės teigimu, jaunesnioji k...
-
„S&P Global Ratings“ pakeitė Lietuvos skolinimosi reitingą
Penktadienio vakarą tarptautinė kredito reitingų agentūra „S&P Global Ratings“ pakeitė Lietuvai anksčiau suteiktą „A+“ ilgalaikio skolinimosi reitingą (neigiama perspektyva) į „A“ su stabilia perspektyva, palikd...
-
Žiniasklaida: už nevienadienių turistų pritraukimą į Anykščius – premijos
Anykščių rajono savivaldybė turizmo paslaugų teikėjams ketina mokėti už nevienadienių turistų pritraukimą, praneša portalas „Anykšta“. ...
-
„Snaigės“ pajamos šiemet mažėjo trečdaliu iki 2,9 mln. eurų
Vienintelės Baltijos šalyse šaldytuvų gamybos bendrovės „Snaigė“ pardavimo pajamos pirmąjį šių metų ketvirtį siekė 2,9 mln. eurų ir, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, smuko 32,5 proc. (2023 metais – 4...