Quantcast

Pradedama diskusija dėl vairuotojų darbo sąlygų taisyklių keitimo

Europos Parlamento (EP) biuras Lietuvoje penktadienį rengia diskusiją apie šiuo metu svarstomas kelių transporto taisyklių pataisas.

Jomis siekiama paskatinti vežėjus didesnę dalį pervežimų vykdyti iš tos šalies arba į tą šalį, kurioje įmonė registruota, o kartu užtikrinti sąžiningesnes vairuotojų darbo, poilsio bei apmokėjimo sąlygas.

Apie vairuotojų poilsio ir darbo laiką, atlyginimus ir kitas vežėjų darbo sąlygas diskutuoja Socialinės apsaugos ir darbo bei Susisiekimo ministerijų, taip pat Vežėjų automobiliais asociacijos bei Vairuotojų profesinės sąjungos atstovai.

EP sprendžia, ar pradėti derybas su ES valstybėmis dėl naujų kelių transporto taisyklių, kuriomis siekiama užtikrinti sąžiningą konkurenciją.

Dalis EP narių siūlo transporto sektoriuje taikyti neseniai sutartas komandiravimo taisykles, užkirsti kelią fiktyviam transporto įmonių registravimui užsienyje, patikslinti kabotažo paslaugų teikimo tvarką, taip pat atnaujinti vairuotojų poilsio laiko reglamentavimą.

Pagal naująsias taisykles, laikinam darbui į kitą ES valstybę perkeltas darbuotojas turės gauti ne mažesnį atlyginimą nei tokį pat darbą atliekantis vietinis darbuotojas.

Jau dabar ES komandiruojamiems darbuotojams užtikrina bent minimalų priimančiosios šalies darbo užmokestį, taip pat maksimalų darbo ir minimalų poilsio bei atostogų laiką.

Atnaujintos taisyklės reikalauja komandiruotiems darbuotojams taikyti tas pačias darbo užmokesčio taisykles kaip ir vietiniams darbuotojams, dirbantiems tokį patį darbą (pavyzdžiui, mokėti nacionalinėje teisėje ar kolektyvinėse sutartyse numatytus priedus).

Be to, darbdavys turės sumokėti kelionės ir apgyvendinimo išlaidas - jos nebegalės būti išskaičiuojamos iš atlyginimo, taip pat užtikrinti tinkamas apgyvendinimo sąlygas.

Darbuotojas galės būti komandiruotas ne ilgiau nei metams su galimybe pratęsti šį terminą dar pusmečiui. Po to jis praras laikinojo darbuotojo statusą ir jam bus taikomos visos priimančiosios šalies darbo teisės nuostatos.

Kartu sustiprintas ES valstybių bendradarbiavimas kovojant su sukčiavimu ir pažeidimais darbuotojų komandiravimo srityje.

Tarptautinio kelių transporto sektoriui naujosios direktyvos nuostatos bus taikomos nuo tada, kai įsigalios būsimi šiam sektoriui skirti ES teisės aktai.

ES valstybės turės dvejus metus pasiruošti įgyvendinti naująsias taisykles.

EP atstovybė praneša, kad 2015 m. ES buvo apie 2 mln. komandiruotų darbuotojų. Tais metais Lietuva komandiravo 25 tūkst. darbuotojų, o priėmė tik 2,4 tūkst.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių