Pereiti į pagrindinį turinį

Rusijos kol kas nėra kuo pakeisti

2017-07-13 15:01
DMN ir BNS inf.

Lietuvos maisto pramonės atstovai ieško naujų rinkų, kurios pakeistų dėl politinių priežasčių užsivėrusią Rusijos rinką. Nors mėsos ir pieno produktų gamybos bendrovės po truputį pradeda eksportuoti į naujas valstybes, kol kas didelių užsakymų gauti nepavyksta.

Tomo Raginos nuotr.

Reikia laiko

Lietuvos įmonių atstovai mano, jog tam, kad eksportas į Kiniją, Japoniją ar Jungtines Valstijas išaugtų, reikia ilgesnio laiko. Be to, reikia įveikti afrikinį kiaulių marą.

JAV dar 2015 m. pabaigoje leido importuoti jautienos produkciją iš kai kurių Lietuvos bendrovių. Kinija praėjusių metų rugpjūtį šešiolikai Lietuvos įmonių leido eksportuoti pieno produktus, o Japonija šių metų pradžioje atvėrė rinką lietuviškai paukštienai ir jautienai.

Pirmąjį jautienos krovinį pernai balandį į JAV išvežusios vienos didžiausių Lietuvoje mėsos perdirbimo bendrovių "Biovela Group" vadovas Audrius Kantauskas pažymėjo, kad bendrovė į Jungtines Valstijas kas du mėnesius išveža maždaug po vieną jūrinį konteinerį – apie 25 tonas.

"Produkcija keliauja reguliariai. Per du mėnesius išvežame po konteinerį. Dabar daugiausia važiuoja konservai ir paštetai, o netrukus pradėsime vežti virtas dešreles. Visa produkcija –  jautienos ir kiaulienos mėsos. Kol kas esame patenkinti. Kiekių visada norisi didesnių, tačiau jiems užauginti reikia įdėti darbo", – kalbėjo A.Kantauskas.

Japonai – atsargūs

Šių metų sausį Japonijai atvėrus rinką lietuviškai paukštienai, o vasarį – jautienai, tarp leidimus gavusių įmonių buvo ir "Biovela Group" įmonė "Utenos mėsa". Nepaisant to, A.Kantausko teigimu, Lietuvos mėsos perdirbimo gamyklų specifika ir afrikinis kiaulių maras trukdo vežti produkciją į šią šalį.

"Pas mus tose pačiose gamyklose yra skerdžiamos ir kiaulės, ir jaučiai. Japonai to netoleruoja ir reikalauja, kad tai būtų atskirta. Be to, Lietuvoje yra kiaulių maras, kuris labai baugina tokias šalis kaip Japonija. Kol bus kiaulių maras, tikimybė išvežti į Japoniją bus labai maža", – paaiškino A.Kantauskas.

Nepaisant to, "Biovela Group" deda pastangas, kad galėtų eksportuoti daugiau produkcijos į Tekančios Saulės šalį.

Kalakutienos perdirbimo įmonės "Arvi kalakutai" vadovas Matas Niparavičius pažymėjo, kad bendrovė tikisi per mėnesį pasiekti susitarimą su potencialiais šaldytos kalakutienos pirkėjais iš Japonijos ir iki metų pabaigos išvežti pirmąjį krovinį.

"Šiuo metu dar sunku kalbėti apie kiekius. Jau esame susitikę su kelių Japonijos įmonių atstovais. Manau, kad iki Naujųjų metų gali išvažiuoti krovinys. Derybos dar vyksta. Per mėnesį turėtume susitarti dėl tikslių sumų. Mūsų atveju būtų vežama šaldyta kalakutiena. Kol kas po degustacijų mūsų skoniai įtiko", – pažymėjo M.Niparavičius.

Anot jo, vėliau gali būti deramasi ir dėl šviežios kalakutienos eksporto į Japoniją.

Savo ruožtu mėsos ir paukštienos perdirbimo bendrovės "Nematekas" vadovė Egidija Vaicekauskienė pabrėžė, kad buvo domimasi eksportu į JAV, bet nuspręsta koncentruotis ties plėtra Europoje.

"Kol kas mūsų bendrovė dėl naujų rinkų, tokių kaip JAV ar Kinija, išsikėlusi didelių uždavinių neturi. Dirbame nuosekliai su Europos šalimis. Tokia yra mūsų strategija, t.y. šioje erdvėje (Europoje) didinti pardavimą ir įgyti patirties. Žinome apie Ameriką ir domėjomės, bet pastebėjome, kad ten daugiau mumis domisi lietuviai arba lietuvių įkurtos įmonės. Žinome, kad yra galimybių", – tvirtino E.Vaicekauskienė.

"Starbucks" ir "McDonald's"?

Vienos didžiausių Lietuvoje pieno perdirbimo įmonių "Marijampolės pieno konservai" vadovas Rimas Varkulevičius patvirtino, kad įmonė derasi su tarptautiniais "Starbucks" ir "McDonald's" tinklais Kinijoje dėl konservuoto nesaldinto pieno eksporto, tačiau kol kas neaišku, kada bus pasiekti susitarimai.

Kinija yra mūsų siekiamybė, bet vėliau žiūrėsime, kaip bus.

"Kinija yra mūsų siekiamybė, bet vėliau žiūrėsime, kaip bus. Kinija yra pieno produktų vartojimo kylanti rinka. Mūsų standartiniai produktai yra jiems priimtini. Kaip mums seksis sudaryti galutines sutartis, lems mūsų konkurencingumas ir žaliavų kainos Lietuvoje", – aiškino R.Varkulevičius.

Į Kiniją pirmąjį produkcijos krovinį – 20 t mocarelos – sausį išvežė kita pieno perdirbimo įmonė "Vilkyškių pieninė".

Bendrovės vadovas Gintaras Bertašius pripažino, kad kol kas nepavyko gauti kito užsakymo iš Kinijos partnerių. Jis nekomentavo ir artimiausių bendrovės eksporto planų.

Naujų užsakymų iš Kinijos kol kas negavo ir kita pieno perdirbimo bendrovė "Rokiškio sūris". Bendrovė nuo kovo vidurio į Kiniją išvežė 400 t pieno laktozės, tačiau papildomo užsakymo negavo ir kol kas neaišku, kada tai gali nutikti. Apie tai pranešė įmonės valdybos pirmininkas Dalius Trumpa.

Lietuvos įmonės naujų rinkų aktyviai ieško nuo 2014 m. rugpjūčio, kai pagrindinė jų rinka Rusija, atsakydama į ES sankcijas, paskelbė maisto produktų importo iš Bendrijos šalių emb

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų