- Paulius Viluckas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dalis Seimo narių mano, kad europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektą Lietuva, Latvija ir Estija turėtų vystyti pagal dabartinį modelį ir ateityje nekurti naujos infrastruktūros valdymo įmonės su platesnėm funkcijom.
Šį klausimą penktadienį aptarė Seimo Europos reikalų komiteto darbo grupė dėl „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo. Jos pirmininkas, Seimo narys „socialdarbiečių“ lyderis Gediminas Kirkilas sako, kad yra du galimi „Rail Baltica“ projekto vystymo modeliai.
„Iš esmės yra du variantai svarstomi: vienas yra pasilikti prie to valdymo modelio, kuris yra dabar. Antras variantas yra siūlomas, su kuriuo Lietuva turbūt nesutiks, kad vėl būtų sudaroma atskira įmonė, kuri valdytų visą projektą per tris valstybes. Mes siūlome likti prie dabartinio modelio ir neplėsti (įmonės funkcijų – BNS)“, – BNS sakė G. Kirkilas.
„Mes galvojame, kad tai užtęstų projekto vykdymą keliems metams, reikėtų keisti įstatymus ir panašiai. Tai mes palaikome tą poziciją, kurią ir gins Vyriausybė, premjerų ir susisiekimo ministrų susitikime vasario 7 dieną Estijoje“, – pridūrė jis.
Anot jo, už naują projekto valdymo modelį pasisako Latvija ir Estija, o Lietuva tam priešinasi.
„Kol kas Lietuvos projekto dalis vystoma normaliai, mes esame pirmi, jeigu lyginti su Latvija ir Estija, Latvija ypač atsilieka. Mūsų kaimynai bando stumti bendrą valdymą Briuselyje, bet mums jau atrodo, kad projektas vyksta, iš dalies jis yra įvykdytas. Mes pateikėme lenkų pavyzdį, kurie atskirai vysto ir gana sėkmingai“, – teigė G. Kirkilas.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas taip pat teigia, kad dabartinis „Rail Baltica“ valdymo modelis geriausiai atitinka Lietuvos interesus.
„Matome, kad projektas yra sėkmingai įgyvendinamas naudojant dabartinį modelį“, – BNS sakė M. Dubauskas.
Pasak kai kurių šaltinių, viena priežasčių, kodėl Lietuva priešinasi naujam modeliui – tai yra naujos infrastruktūros valdymo įmonės kūrimui, yra ta, jog kiltų rizika, kad Lietuva turėtų kompensuoti galimus Latvijos ir Estijos patiriamus nuostolius.
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius yra sakęs, kad „Rail Baltica“ liniją, kaip ir kitą šalies geležinkelių infrastruktūrą, turi valdyti vienintelis šalies viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, šiuo atveju antrinė „Lietuvos geležinkelių“ bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“.
Ankstesnė bendros trijų šalių įmonės „RB Rail“ vadovybė siekė valdyti ir būsimą „Rail Baltica“ infrastruktūrą, tačiau pagal Lietuvos įstatymus šalies geležinkelių infrastruktūra turi strateginę reikšmę šalies saugumui.
„RB Rail“ lygiomis dalimis valdo Lietuvos „Rail Baltica Statyba“, Latvijos „Eiropas Dzelzcela Linijas“ ir Estijos „Rail Baltic Estonia“. Įgyvendinus projektą, nuo Talino iki Lietuvos sienos su Lenkija bus nutiestas greitasis geležinkelis. Projektą numatoma užbaigti iki 2026 metų.
„Rail Baltica“ projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos narės: Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija ir netiesiogiai – Suomija. Projekto įgyvendinimą prižiūri Europos Komisija, taip pat Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinės valdžios institucijos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vairuotojai, dėmesio: uždaromas eismas Sargėnų viaduku4
„Via Lietuva“ informuoja, kad nuo birželio 10 iki 28 d. uždaromas šiuo metu rekonstruojamas Sargėnų viadukas. Eismas, siekiant užtikrinti maksimalų eismo dalyvių saugumą, bus kreipiamas apylanka per Sargėnų sankryžą. ...
-
Migracijos departamentas nemokamai keis asmens tapatybės korteles su pasenusiais lustais
Nuo 2022 metų rugsėjo iki 2023-iųjų gruodžio mėnesio Migracijos departamento gyventojams išduotos asmens tapatybės kortelės su pasenusiais lustais bus keičiamos nemokamai. ...
-
TVF misijos vadovas: Lietuva turi plėsti pelno, NT apmokestinimą, naikinti dalį lengvatų (interviu)9
Lietuvai siekiant surinkti daugiau pajamų į valstybės biudžetą bei didinti išlaidas, ypač pensijoms, valdžia turėtų plėsti mokesčių bazę didinant pelno mokestį, plečiant nekilnojamo turto (NT), taršos apmokestinimą bei atsisakant ...
-
TVF baigia misiją Lietuvoje – pristato išvadas1
Tarptautinio valiutos fondo (TVF) misija penktadienį baigia beveik dvi savaites trukusią misiją Lietuvoje ir pristato išvadas bei rekomendacijas Lietuvai. ...
-
Pasaulyje – jau 23 milijonai milijonierių: iš kur jie atsiranda?4
Pasaulyje 5 proc. padaugėjo milijonierių, kurių likvidaus turto vertė siekia milijoną ir daugiau. Šiandien milijonierių visame pasaulyje – 23 mln. Iš kur jie atsiranda, pasakojo ekonomistas, Vilniaus universiteto (VU) Ekonomikos ir ve...
-
Seimas linkęs pritarti savivaldybių rinkliavai iš jų krantuose prisišvartuojančių laivų1
Seimas linkęs leisti prie vandens telkinių esančioms arba savo teritorijoje jų turinčioms savivaldybėms imti rinkliavas iš trumpam laikui jų krantuose prisišvartavusių laivų ar kitų vandens transporto priemonių. ...
-
Seimas svarstys siūlymą nustatyti kriptoturto paslaugų teikėjų veiklos priežiūros institucijas
Seime ketvirtadienį pateiktas įstatymo projektas, kuriuo siūloma nustatyti siekiama nustatyti kriptoturto paslaugų teikėjų veiklos priežiūros institucijas ir užtikrinti reguliavimo nuoseklumą. ...
-
Seimas linkęs pritarti pokyčiams dėl Lietuvos banko įgaliojimų1
Seimas po svarstymo pritarė Lietuvos banko įstatymo pakeitimo projektui, kuriuo siūloma, kad Lietuvos bankas ir asmuo, kuriam ketinama taikyti poveikio priemonę už finansų rinką reguliuojančių teisės aktų pažeidimus, galėtų išspręsti klau...
-
Seime pateiktas projektas, numatantis griežtesnes sąlygas azartinių lošimų verslui2
Seime ketvirtadienį pateiktas Finansų ministerijos inicijuotas Azartinių lošimų įstatymo pakeitimo projektas, kuriuo siūlomi griežtesni ribojimai minėtam sektoriui. ...
-
Svarbu būstą Ispanijoje įsigyjantiems lietuviams: įvardijo tai, apie ką niekas nekalba13
Tarptautinis naujienų portalas „Euronews“ mini Vilnių. Miestas atsidūrė Europos sostinių TOP dešimtuke, o Lietuva – palankiausių investicijai į nekilnojamąjį turtą valstybių TOP penketuke. Kas skatina užsieniečius investuo...