- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valdžia vėl grįžta prie sprendimų dėl taršių automobilių. Vyriausybė pritarė naujam nacionaliniam oro taršos mažinimo planui. Jame numatyta, kad po penkerių metų naujai registruojamiems taršiems automobiliams nebūtų leidžiama išriedėti į gatves. Gamtą teršiančiais automobiliais valdžia laiko „Euro 4“ ir dar senesnių standartų transporto priemones. Apie tai pokalbis su aplinkos ministru Simonu Gentvilu.
– Kam Vyriausybė pritarė?
– Nutarėme, kad už 30 metų Europoje nebebus taršos. Tai optimistinis tikslas. 2030 m. esame numatę stiprius taršos mažinimo rodiklius – nuo žemės ūkio, energetikos, transporto. Transporto sektoriuje kalbame apie registravimo kartelės kėlimą, kad taršiausi automobiliai ateityje nebegalėtų būti registruojami. Europa apsisprendusi 2035 m. uždrausti vidaus degimo varikliais automobilių prekybą.
– Taršiausi „Euro 4“ standartas ir dar taršesni?
– Kalbama, kad „Euro 4“ standarto automobiliai ne visi būtų registruojami Lietuvos eisme. Reikės žiūrėti, kaip keisis parkas, kiek bus pinigų taršiems automobiliams utilizuoti. Aplinkos ministerija 10 tūkst. automobilių savininkų sumoka po 1 tūkst., kad būtų sunaikinti.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar jiems bus papildomas registracijos mokestis, ar apskritai nebus leidžiama jų registruoti?
– Kalbame apie tai, kad gatvėse nebematytume juodų arba baltų dūmų. Kad techniškai netvarkingi automobiliai nepraeitų techninių apžiūrų.
– Ar po penkerių metų nebebus įmanoma parduoti „Euro 4“ standarto 2007– 2008 m. automobilį?
– Europa valosi automobilių parką. Ar taršiausi suvažiuoja pas mus, ar ir mes kartu keliame kartelę? Bendras interesas, kad taršūs automobiliai ir netvarkingi nebūtų registruojami. Numatytas pereinamasis laikotarpis. 2027 m. turėsime kažkokių ribojimų „Euro 4“ standartui. Dauguma automobilių parkų jau dabar „Euro 5“, „Euro 6“. „Euro 4“ pradėti 2006 m., dabar jiems jau šešiolika metų. 2027 m. jiems jau bus 20 metų. Techninės apžiūros metu tik išimtiniais atvejais jiems būtų leista dalyvauti eisme.
Mūsų Aplinkos ministerijos tikslas – taršos mažinimas, o mokestinė aplinka priklauso kitoms ministerijoms.
– Nebebus galima registruoti ir „Euro 2“, „Euro 3“?
– Taip. Nekalbame apie totalų uždraudimą. Keliame standartą ir norime švaresnių automobilių.
– Tai nėra naujas automobilių taršos mokestis?
– Ne.
– Ar ruošiamas naujas taršos mokesčio variantas?
– Mūsų Aplinkos ministerijos tikslas – taršos mažinimas, o mokestinė aplinka priklauso kitoms ministerijoms.
– Ar reikėtų šalinti ir 2008–2009 m. mažalitražį benzininį automobilį?
– Ne. Matysime konkrečiai. 2027 m. bus pradėtos taikyti griežtesnės sąlygos. Visi matome, kad nieko nedarymas kenkia aplinkai – krinta didžiuliai krituliai, griūva užtvankos, temperatūrų anomalijos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tyrimas: algas „vokeliuose“ gaunančių žmonių pažįsta beveik trečdalis Lietuvos gyventojų1
Lietuvoje mažiau negu trečdalis (29 proc.) žmonių nurodo, jog pažįsta asmenų, kurie dirbo nelegaliai ar yra gavę darbo užmokestį „vokelyje“. Be to, kas antras (52 proc.) šalies gyventojas pastebi, kad šešėlinė ekono...
-
Siūloma kompensacijas už šildymą vėl skirti visam žiemos sezonui
Dvi konservatorės siūlo grąžinti per pandemiją taikytą kompensacijų už šildymą mokėjimo tvarką. Siūloma jas skirti visam šildymo sezonui, jeigu žmogus dėl jų kreipiasi iki sezono likus mėnesiui. ...
-
Energetikos agentūra: paramai saulės elektrinėms įsirengti nuo kovo jau gauta beveik 360 paraiškų
Lietuvos energetikos agentūrai (LEA) kovą paleidus 62,7 mln. eurų vertės finansavimą įsirengti saulės jėgainėms, iki gegužės pabaigos sulaukta 359 paraiškų gauti apie 14,1 mln. eurų lėšų paramai, teigia Lietuvos energetikos agent...
-
Žiniasklaida: kavos kainų augimo lėtėjimas Lietuvoje yra mažiausias
Eurostato duomenims rodant, kad Europos Sąjungoje (ES) lėtėja kavos brangimas, Lietuvoje metinis kainų pokyčio tempas buvo mažiausias po Suomijos, praneša portalas LRT. ...
-
ŽŪM rado sprendimą ūkininkams, kurie dalį savo ariamos žemės skyrė negamybiniams plotams
Žemės ūkio ministerija, įvertinusi, kad 2023 m. buvo pirmieji Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano įgyvendinimo metai, kai ūkininkai dalyvavo ekologinėse sistemose, nustatė palankesnes paramos skyrimo sąlygas t...
-
Nuo kitos savaitės – draudimas importuoti iš Rusijos ir Baltarusijos žemės ūkio produktus3
Nuo pirmadienio įsigalioja draudimas importuoti iš Rusijos ir Baltarusijos žemės ūkio produktus ir pašarus pagal Žemės ūkio ministerijos parengtą ir Vyriausybės patvirtintą sąrašą. ...
-
Dalijimosi ekonomikos augimą Lietuvoje lemia besikeičianti vartotojų elgsena: akcentuoja Z kartą
Specialistai sako, kad spartų dalijimosi ekonomikos augimą Lietuvoje labiausiai lemia besikeičianti vartotojų elgsena. ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Verslo vystymo ir tvarumo modulio vadovės Kristinos Maikštėnienės teigimu, jaunesnioji k...
-
„S&P Global Ratings“ pakeitė Lietuvos skolinimosi reitingą
Penktadienio vakarą tarptautinė kredito reitingų agentūra „S&P Global Ratings“ pakeitė Lietuvai anksčiau suteiktą „A+“ ilgalaikio skolinimosi reitingą (neigiama perspektyva) į „A“ su stabilia perspektyva, palikd...
-
Žiniasklaida: už nevienadienių turistų pritraukimą į Anykščius – premijos
Anykščių rajono savivaldybė turizmo paslaugų teikėjams ketina mokėti už nevienadienių turistų pritraukimą, praneša portalas „Anykšta“. ...
-
„Snaigės“ pajamos šiemet mažėjo trečdaliu iki 2,9 mln. eurų
Vienintelės Baltijos šalyse šaldytuvų gamybos bendrovės „Snaigė“ pardavimo pajamos pirmąjį šių metų ketvirtį siekė 2,9 mln. eurų ir, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, smuko 32,5 proc. (2023 metais – 4...