- Ieva Vidūnaitė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), siekdama apsaugoti vartotojus, perkančius kelionę agentūroje, nuo galimų nesusipratimų, dalijasi jiems svarbia ir aktualia informacija.
VVTAT atkreipia dėmesį, kad labai svarbu iš pat pradžių surinkti visą įmanomą informaciją apie kelionės organizatorių, kurio organizuojamą kelionę žmogus planuoja įsigyti. Patikrinti, ar kelionių organizatorius gali verstis išvykstamuoju turizmu ir ar turi kelionių organizatoriaus draudimą nemokumo ar bankroto atveju. Taip pat rekomenduojama perskaityti atsiliepimus apie kelionių organizatorių ar kelionių agentūrą specialiose skundų bei atsiliepimų svetainėse. Tokiu būdu bus galima įvertinti konkretaus paslaugų teikėjo patikimumą.
Siekiant išvengti nesusipratimų dėl kambario, viešbučio ar kitų kelionės metu galinčių iškilti nesklandumų, svarbu nepamiršti įdėmiai perskaityti su kelionių organizatoriumi sudarytą sutartį ir jos priedus. Teisėtai sudaryta ir galiojanti sutartis jos šalims turi įstatymo galią. Rekomenduojama išsiaiškinti informaciją apie transportą, apgyvendinimą, maitinimą, maršrutą, galutinę kelionės kainą, sutarties nutraukimo sąlygas ir skundų nagrinėjimo tvarką. Reikalauti, kad sutartos kelionės sąlygos būtų pateiktos raštu ir saugoti savo kelionės sutartį iki pat kelionės pabaigos.
VVTAT prieš išvykstant į kelionę taip pat rekomenduoja sužinoti kelionės organizatoriaus atstovo ir vietinių agentūrų kontaktus. Jų reikės, jei kelionės metu kiltų nesklandumų, prireiktų papildomos informacijos ar reikėtų susisiekti su kelionių organizatoriumi.
Kelionės organizatorius yra atsakingas turistui už sutartyje numatytų įsipareigojimų tinkamą vykdymą, nepaisant to, ar tuos įsipareigojimus turėjo įvykdyti kelionės organizatorius, ar kiti paslaugų teikėjai, kurių pagalba kelionės organizatorius naudojosi. Teisės aktai nustato, kad jeigu sutartis nėra vykdoma atsižvelgiant į turisto protingus lūkesčius, kelionės organizatorius privalo atlyginti turistui nuostolius, todėl rekomenduojame rinkti visus mokėjimo kvitus ir sąskaitas už papildomas išlaidas, jei tokios atsirado dėl iškilusių problemų, taip pat aiškiai fiksuoti kylančius neatitikimus. Surinkus visus įrodymus bus lengviau išspręsti ginčą dėl nuostolių atlyginimo.
Grįžęs iš kelionės vartotojas pretenziją kelionių organizatoriui turi pateikti ne vėliau kaip per 14 dienų. Prie pretenzijos reikėtų pridėti nuostolius pagrindžiančius įrodymus, nuotraukas ar vaizdo įrašus. Kelionės organizatorius privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pretenzijų gavimo dienos raštu atsakyti vartotojui į jo pareikštas pretenzijas.
Ginčo su kelionių organizatoriumi nepavykus išspręsti taikiai, žmogus turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo Lietuvos vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo ne teisme tvarka. Kartu su prašymu reikia pateikti turimų kelionės dokumentų kopijas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Ignitis“ gaminantiems vartotojams skyrė apie 5 mln. eurų kompensacijų
Elektros ir dujų tiekėja „Ignitis“ išmokėjo ir dar išmokės 5 mln. eurų kompensacijų gaminantiems vartotojams už per dvejus metus sukauptą, tačiau jų nepanaudotą elektrą. ...
-
LBA vadovė: neribotam laikui pratęstas solidarumo įnašas reikštų naują bankų mokestį
Seimo opozicijai siūlant neribotam laikui pratęsti antrus metus galiojantį laikinąjį bankų solidarumo įnašą, Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentė Eivilė Čipkutė sako, kad tai reikštų naują mokestį bankams. ...
-
Į Žaslių ežerą bus išleisti 7 tūkst. europinių ungurių jauniklių
Į Žaslių ežerą Kaišiadorių rajone pirmadienį bus išleisti 7 tūkst. europinių ungurių jauniklių, pranešė Žemės ūkio ministerija. ...
-
Atostogų išsiilgę lietuviai turėtų paskubėti: tiesiog jau renkasi iš to, kas yra likę4
Vasara jau ant nosies, o kartu su ja daugėja svajonių apie atostogas. Tačiau kelionių organizatoriai pripažįsta, kad ne visi gaus savo išsvajotas atostogas, nes kelionių kainos kyla, o paskutinės minutės pasiūlymai gali lūkesčių ir nepateis...
-
Kurjeriai ir pavežėjai: Kauno senamiesčio rinkliava brangins paslaugas19
Kauno tarybai nusprendus įvesti mažos taršos zoną senamiestyje, kurioje nuo rugpjūčio už įvažiavimą reikės mokėti du eurus, pavežėjų, kurjerių bei trumpalaikės automobilių nuomos platformų atstovai sako, kad dėl to brangs šios ...
-
Turizmo kelrodyje – kelionių paslaugų eksporto augimas iki 2 mlrd. eurų1
Lietuvos kelionių paslaugų eksportas 2030 metais turėtų viršyti 2 mlrd. eurų, o Pasaulio kelionių ir turizmo konkurencingumo indekse šalis galėtų užimti bent 49 vietą. ...
-
Trečdalis šalies gyventojų nėra apdraudę savo būsto3
„Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas gyventojų tyrimas rodo, kad 31 proc. būstą valdančių asmenų neturi draudimo. ...
-
V. Čmilytė-Nielsen: siūlymus dėl gynybos finansavimo liberalai planuoja pateikti kitą savaitę4
Valdančiąją koaliciją sudarančio Liberalų sąjūdžio tarybai šeštadienį diskutuojant apie gynybos išlaidų finansavimo šaltinius, partijos vadovė Viktorija Čmilytė–Nielsen sako, kad konkrečių liberalų siūlymų d...
-
G. Nausėda ragina politikus „neužsižaisti“ su sprendimais dėl pensijų kaupimo nutraukimo5
Vyriausybei ir socialiniams partneriams ieškant sprendimo, kokios galėtų būti svarbios priežastys nutraukti antros pakopos pensijų kaupimo sutartis anksčiau laiko, prezidentas Gitanas Nausėda ragina politikus „neužsižaisti“ su spren...
-
G. Nausėda: didesnis pelno mokestis gynybai būtų adekvatus esamai ekonominei situacijai6
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad esant dabartinei ekonominei situacijai bei matant „įspūdingus“ įmonių, ypač bankų, rezultatus didesnis pelno apmokestinimas gynybos reikmėms būtų adekvatus sprendimas. ...