- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Vienas iš aviacijos sektoriaus prioritetų – ženkliai padidinti specialistų rengimo apimtis
-
Vienas iš aviacijos sektoriaus prioritetų – ženkliai padidinti specialistų rengimo apimtis
-
Vienas iš aviacijos sektoriaus prioritetų – ženkliai padidinti specialistų rengimo apimtis
-
Vienas iš aviacijos sektoriaus prioritetų – ženkliai padidinti specialistų rengimo apimtis
Susisiekimo ministerija visuomenei pristatė Lietuvos aviacijos gaires iki 2030 m. Tarp pagrindinių tikslų – plėtros kryptys, užtikrinant patogias transporto jungtis, aplinkai draugiški sprendimai ir didesnė sektoriaus grąža valstybei. Diskutuojant nepamirštas ir reikalingas didesnis dėmesys būsimų specialistų rengimui ir finansavimui.
10 svarbiausių uždavinių
Viešos konferencijos metu susisiekimo ministras Marius Skuodis išskyrė 10 pagrindinių krypčių, kuriomis bus dirbama artimiausius aštuonerius metus.
Pasak jo, 2030 m. Lietuva bus: pasiekiama iš ne mažiau kaip 150 krypčių, tarp kurių ekonominiai hub‘ai ir pagrindinės turizmo kryptys, per 10 vietų pakils pasauliniame pasiekiamumo vertinime IATA į 85 vietą, Lietuvos aviacijos sektorius generuos ne 3 proc., o 5 proc. Lietuvos BVP.
Ministro teigimu, 2030 m. Lietuvos oro uostai taps neutralūs klimatui ir visas sektorius mažins poveikį aplinkai. Šiandien nė viename oro uoste nenaudojami tvarūs degalai, bet skaičiuojama, kad 2030 m. tokių bus apie 6 proc.
Planuojama, kad Vilniaus ir Kauno oro uostai bus sujungti greitąja „Rail Baltica“ vėže, kuri leis be rūpesčių ir papildomų patikrų keliauti iš vieno oro uosto į kitą.
Nors Lietuva jau ir šiandien yra orlaivių remonto paslaugų ir krovinių gabenimo oru lyderė regione, tačiau šią poziciją reikės stiprinti besikeičiant sąlygoms.
Norint konkuruoti pasauliniu mastu, bus būtina panaudoti ateities technologijas, o tam reikės įteisinti teisės aktus, leidžiančius įveiklinti dronus.
Taip pat planuojama aviacijos verslo plėtra į JAV rinką ir jos oro erdvės atvėrimas Lietuvoje registruotiems orlaiviams. Bus tobulinama ir teisinė aplinka, o aviacijos verslas aktyviai įtraukiamas į aviacijos politikos formavimo procesus.
Reikia pilnai išnaudoti turimus oro uostus
Susisiekimo ministro M. Skuodžio nuomone, Lietuvai artimiausiu metu svarbu išnaudoti jau turimus oro uostus ir tik tada galvoti apie naujo statybą.
„Dabar strateginis tikslas – plėsti, ką turime Vilniuje ir Kaune, o kai pasieksime pajėgumų ribas, tada plėtrą vykdyti Kaune. Tačiau artimiausią dešimtmetį turime išnaudoti tai, ką turime čia.
Keliame tikslą pradėti statyti naują Vilniaus uosto terminalą, kuris bus sujungtas su kitais, ir tai padidins galimybes aptarnauti dvigubai didesnį keleivių srautą nei dabar. Nuo 2025 m. keliame tikslą išplėsti Kauno oro uostą ir jo aptarnavimo pajėgumus“, – sakė jis.
Ministras pastebėjo, kad pasaulyje vyrauja tokios tendencijos, kurios siūlo mažus atstumus įveikti traukiniais, o ne lėktuvais, pavyzdžiui, kaip iki Rygos ar Varšuvos. Prancūzijoje net negalima skristi tokio atstumo, kurį įveikti traukinys gali per 2,5 valandos.
Konferencijos metu buvo akcentuotas ir oro uostų pritaikymas, siekiant priimti šalies sąjungininkus. Jau šiandien Susisiekimo ministerija bendradarbiauja su Krašto apsaugos ministerija ir Karinėmis oro pajėgomis bei ieško šio klausimo sprendimų, kad visiems Lietuvoje būtų maksimaliai patogu.
Naująsias aviacijos gaires sveikino ir Civilinės aviacijos asociacijos CAVIA valdybos pirmininkė Orijana Mašalė, kurios nuomone, norint pasiekti užsibrėžtų tikslų, reikės sunkaus ir bendro darbo. Ji išskyrė holistinį požiūrį, kuris leistų pamatyti bendrą platų paveikslą ir kompleksiškai vertintų kiekvieną sprendimą diskutuojant, bei pasidžiaugė bendradarbiavimo atmosfera bei geranoriškumu įtraukiant daugumą CAVIA narių siūlymų į gaires.
O. Mašalės nuomone, itin svarbi bus aviacijos sektoriuje dirbančių viešojo sektoriaus specialistų kompetencija. Pasak valdybos pirmininkės, šiandien šioje srityje dirbančių yra per mažai ir į juos yra investuojama per mažai. Tai globalus sektorius, kur yra aukšti darbo užmokesčiai, o Lietuvoje šiuo metu jie yra neadekvatūs, todėl būtina didinti bei gerinti darbo sąlygas, nes tai labai reikalingi žmonės, kurie priima sprendimus visam sektoriui.
Būtina investuoti į būsimus specialistus
CAVIA atstovė pabrėžė ir specialistų trūkumo bei 147 organizacijos nebuvimo problemas. Jai pritarė ir Kauno technikos kolegijos direktorius Nerijus Varnas, kuris akcentavo būtinas investicijas į specialistų rengimą, jei norima pasiekti užsibrėžtų tikslų.
„Tikime jungtimis. Ir ne tik tomis, kurias išvardino ministras ir konferencijos dalyviai, bet ir tomis, kurios reikalingos tarp švietimo sektoriaus ir verslo, tarp Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir tarp Susisiekimo ministerijos.
Jeigu Susisiekimo ministerija deklaruoja, kad poreikis yra ir neužtenka šiandien parengiamų 200 specialistų, o jų turi būti bent 400, tai mes turime labai aiškiai matyti ir Vyriausybės strateginius veiksmus, kaip šie specialistai bus parengti.
Džiaugiamės, kad yra bendras sutarimas ir supratimas dėl 147 organizacijos svarbos ir, kad šioje vietoje reikia ne tik mūsų, bet ir švietimo politikos formuotojų bendradarbiavimo.
Norint parengti Lietuvai bent 400 specialistų kasmet, taip pat užtikrinti, kad apie 60 specialistų kasmet galės mūsų šalyje gauti reikalingas licencijas ir sertifikatus, reikia apie 2 mln. eurų papildomų investicijų. Švietimo sektoriui tai daug, tačiau valstybės mastu suma nėra tokia didelė, lyginant ją su pridėtine verte, kurią šalis gaus.
Tikime, kad bendromis pastangomis atsiras ir specialistų rengimą koordinuojantis aviacijos klasteris, o ilgainiui galėsime atliepti specialistų poreikį bei padėti įgyvendinti išsikeltus tikslus“, – sako N. Varnas.
Kauno technikos kolegijos vadovo teigimu, svarbu ir poveikio aplinkai mažinimas. Švietimo sektorius mato galimybę atlikti reikalingus mokslinius tyrimus šiame kontekste. Dalis valstybėje augančių moksliniams tyrimams skirtų lėšų turėtų būti nukreipta būtent į aviacijos sektoriaus problemų sprendimą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA3
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui5
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu1
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...
-
Lietuvos bankas: Lietuvos auksas pernai pabrango 9 proc.2
Lietuvos aukso atsargų rinkos vertė, nepaisant susilpnėjusio JAV dolerio euro atžvilgiu, pernai išaugo 9 proc. iki 355 mln. eurų, sako Lietuvos banko (LB) atstovas. ...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio6
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...
-
„Investuok Lietuvoje“: Lietuvos konkurencingumas patiria iššūkių, yra mažesnis nei regione
Lietuvos ekonomikos konkurencingumas patiria iššūkių bei mažėja regione, teigia užsienio investicijų skatinimo agentūra „Investuok Lietuvoje“. ...
-
I. Žilienė: elektros tinklų sujungimas kainuos apie 270 mln. eurų, įtaka tarifui bus maža2
Šiaurės vakarų ir rytų elektros perdavimo tinklų sujungimo projekto, kurį siekiama pripažinti ypatingos valstybinės svarbos, įgyvendinimas kainuos apie 270 mln. eurų, sako energetikos viceministrė Inga Žilienė. ...
-
Politikams svarstant apie gynybos pramonės plėtrą, institucijos sutarė gilinti ryšius1
Politikams svarstant būdus stiprinti vietinę pramonę, kelios valstybės institucijos trečiadienį sutarė gilinti ryšius, kad padėtų įmonėms kurti inovacijas gynybos srityje. ...
-
2022 metais vadovai uždirbo 58 proc. daugiau nei šalies vidurkis4
2022 metais vidutiniškai daugiausia uždirbo įvairaus lygio vadovai – 2,9 tūkst. eurų neatskaičius mokesčių, arba 58 proc. daugiau nei 1,83 tūkst. eurų siekęs šalies vidurkis, skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...