- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Teisėsaugos ir žiniasklaidos akiratyje atsidūrusios didžiausios valstybės įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ naujuoju vadovu paskirtas naftos ir SGD krovos bendrovės „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Mantas Bartuška, kuris kartu su dabartiniu susisiekimo ministru Roku Masiuliu yra dirbęs vienoje komandoje, „Klaipėdos naftai“ įgyvendinant suskystintų gamtinių dujų terminalo projektą. M.Bartuška sako tikįs, kad jam pavyks paversti „Lietuvos geležinkelius“ skaidria įmone.
Naujai paskirtai bendrovės valdybai vadovauja nepriklausomas ekspertas ir buvęs energetikos viceministras Romas Švedas. Jie paskirti pirmajame įmonės valdybos posėdyje penktadienį. Tai pirmas kartas nepriklausomos Lietuvos istorijoje, kai naujas ministras taip greitai - per 3 dienas - pakeičia valstybės valdomos įmonės vadovybę.
R.Masiulis: „Lietuvos geležinkeliai“ turi būti skaidrumo ir geros praktikos pavyzdys
„Pirmoji užduotis M.Bartuškai yra atlikti pilną teisinį ir finansinį auditą, sutvarkyti viešuosius pirkimus, bendradarbiauti su teisėsauga ir „Lietuvos geležinkelius“ paversti tokia įmone, kuria galėtume didžiuotis, kad ji būtų skaidrumo ir geros praktikos pavyzdys“, - penktadienį spaudos konferencijoje pranešė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
„Reformos yra reikalingos skaidrinant įmonę. Dėl struktūrinių, organizacinių reikalų, ar bus įmonės skaidoma, ar neskaidoma, ar kitos formos, ką daryti su praktikomis, tai pamatysime su laiku. Šiame etape tai yra svarbus klausimas, bet jis antras po situacijos įvertinimo. Pradėjus darbą, gavus daugiau informacijos, bus galima atsakyti“, - apie permainas „Lietuvos geležinkeliuose“ sakė R.Masiulis.
Paklaustas, kodėl taip greitai buvo pakeista „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė, susisiekimo ministras teigė, kad įmonė jau seniai buvo pribrendusi pokyčiams.
„Dėl greitumo tai manau visiems akivaizdu, kad įmonėje situacija yra tokia, kad ji pribrendusi pokyčiams. Esame girdėję ir kad buvę ministrai, mano bendrapavardis Eligijus (E.Masiulis - BNS) yra kalbėjęs apie reformas, ir Rimantas Sinkevičius (buvęs susisiekimo ministras - BNS) buvo kalbėjęs apie reformas „Lietuvos geležinkeliuose“, bet vieni ar kiti dalykai sustabdydavo tas refomras. Aš tą pamoką išmokau, kad jei reikia daryti reformas, jas reikia daryti greitai. Įmonė yra tokioje padėtyje, kad tos reformos yra būtinos“, - sakė R.Masiulis.
Jis teigė kol kas neturintis informacijos apie bendrovės vidaus sandorius.
„Kol kas informacija apie vidaus sandorius nepateikta. Bet pirma užduotis vadovui, kad būtų atliktas teisinis ir finansinis auditas, bendradarbiaujant su Viešųjų pirkimų tarnyba ir su teisėsauga. Rezultatai bus vėliau, bet šiuo metu informacijos dar neturime“, - sakė R.Masiulis.
Pastaruoju metu žiniasklaida kėlė klausimus dėl galimai neskaidrių „Lietuvos geležinkelių“ vidaus sandorių. Bendrovė šią savaitę žadėjo paviešinti visą informaciją apie juos, tačiau to iki šiol nepadarė, esą dar laukiama antrinių bendrovių valdybų pritarimo viešinti konfidencialią informaciją.
M.Bartuška: tikiu, kad galime pakeisti „Lietuvos geležinkelius“
„Laukia didelis darbas ir ta situacija, kuri yra „Lietuvos geležinkeliuose“, šiandien yra taisytina ir tikiu, kad mes savo darbu galime pakeisti situaciją, pakeisti „Lietuvos geležinkelius“, kad tai būtų skaidri, aiškiais principais valdoma bendrovė ir neštų naudą valstybei“, - kalbėjo M.Bartuška, kuris jau penktadienį bus pristatytas bendrovei.
Jis teigė kol kas negalintis komentuoti konkrečių darbų ir teigė, kad pirmiausiai reikia susipažinti su situacija.
„Mes ryžtingai ir ambicingai žiūrėsime į „Lietuvos geležinkelius“, aktyviai spręsime iššūkius, pasidarysim planą, aptarsim su valdyba. Reikia užtikrinti projektų įgyvendinimą ir manau, kad visus pokyčius ir strateginius tikslus koordinuosime atsakingai. (...) Pirmiausiai reikia įvertinti situaciją, reikia pamatyti struktūrą. Bendras principas, kad sieksime, jog bendrovė veiktų efektyviai, konkurencingai, užtikrinant maksimalius krovinių srautus per Lietuvą ir teikiant kokybiškas paslaugas“, - kalbėjo M.Bartuška.
Naujasis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas taip pat teigė, kad įmonė turės atsisakyti šimtų tūkstančių eurų vertės reklamos ir viešinimo sutarčių.
„Jeigu išlaidos nereikalingos, jos, be abejo, bereikalingai patiriamos ir čia klausimo nėra. Bendrovė turi naudotis viešųjų pirkimų principais. Siekiant, kad įmonė būtų konkurencinga, išlaidos turi būti kontroliuojamos. Mes tikrai labai atsakingai tai darysime“, - tikino M.Bartuška, paklaustas, ar bus peržiūrėtos „Lietuvos geležinkelių“ šiemet pasirašytos sutartys.
Gruodžio pradžioje „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė 455 tūkst. eurų vertės vienerių metų reklamos sutartį su „Publicum“ grupės reklamos agentūra „Ad Love“, o rugpjūtį - 346 tūkst. eurų vertės vienerių metų viešųjų ryšių sutartį su „VIP Viešosios informacijos partneriais“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Medikus rengiantys universitetai vienija jėgas ir nori būti išgirsti2
Du stiprūs šalies akademinės medicinos centrai – Lietuvos sveikatos mokslų universitetas (LSMU) ir Vilniaus universitetas (VU) – suvienijo jėgas ir pakvietė visuomenę ir politikus opiai diskusijai Lietuvos sveikatos forume „Unive...
-
Gimtadienį „Megoje“ šventė sūnus – dovanų netikėtai gavo mama
„Už šventę sūnui – dovana mamai“, – juokėsi kaunietė Aušra, tapusi viena iš prekybos ir laisvalaikio centre „Mega“ vykstančio žaidimo „MEGOJE perki – DYSON kasdien laimi!“ laim...
-
Teisme – „GetJet Airlines“ ginčas su vyriausybine strateginių sandorių komisija1
Aleksandro Čeliadino netiesiogiai iš dalies kontroliuojama orlaivių nuomos ir užsakomųjų skrydžių bendrovė „GetJet Airlines“ bylinėjasi su vyriausybine strateginių įmonių sandorius tikrinančia komisija dėl jos išvados su...
-
Teismas užkirto kelią A. Stumbrui bylinėtis dėl prisijungimo prie „Litgrid“ elektros tinklo6
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas paliko galioti žemesnės instancijos teismo sprendimą nepriimti Rolando Pakso žento ir verslo partnerio Aivaro Stumbro skundo byloje dėl atmestų prašymų prisijungti prie bendrovės „Litgrid&ldquo...
-
„YIT Lietuva“ statys naują „Agrokoncerno“ fermų kompleksą – darbų vertė 52,6 mln. eurų2
Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ Radviliškio rajone, Bebrujų kaime, statys modernų 52,6 mln. eurų vertės „Agrokoncerno grupės“ karvių fermų kompleksą. 53 ha ploto sklype plėtojamas kom...
-
GIPL rangovė „Alvora“ kaltina energetikos institucijų vadovus šmeižtu
Pagrindinė Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) statybos rangovė „Alvora“ šmeižtu kaltina energetikos ministrą, GIPL užsakovės „Amber Grid“ bei Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) vadovus, ta...
-
„BaltCap“ afera: aiškėja, kas galėjo nutikti su dingusiais milijonais56
Buvęs investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo partneris Šarūnas Stepukonis į Lietuvos lošimų bendrovės „Olympic Casino Group Baltija“ akcininkės Estijos to paties verslo įmonės „OB Holding 1&...
-
Žmonėms su negalia įgyti vairuotojo pažymėjimą – misija (ne)įmanoma: „Regitra“ teisinasi2
Bandžiusi įgyti vairavimo teises, negalią turinti moteris susidūrė su netikėta kliūtimi – paaiškėjo, kad „Regitra“ neturi jos negaliai pritaikyto automobilio. Moteris dėl tokios situacijos pateikė skundą Lygių galimybių ko...
-
VŠT iš „Veolios“ jau gavo 9,5 mln. eurų už taršos leidimus, likusių lėšų tikisi netrukus
Vilniaus miestas ir Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) iš Prancūzijos energetikos grupės „Veolia“ jau atgavo dalį Stokholmo arbitražo pernai lapkritį priteistos sumos – 9,5 mln. eurų už įmonės 2002–2017 metais ...
-
Teismas iš naujo spręs, kurios šalies teisme turi būti nagrinėjama „BaltCap“ byla9
Vilniaus apygardos teismas turės iš naujo nagrinėti, ar investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo įmonių ieškinys dėl Šarūno Stepukonio praloštų dešimčių milijonų eurų grąžinimo turi b...