- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naujausi Lietuvos pašto užsakymu atliktos apklausos rezultatai rodo, kad pernai internetu perkančių tautiečių skaičius išaugo 6 procentiniais punktais. Populiarėjantį lietuvių įprotį pirkti internetu lemia tiek Lietuvoje, tiek Europoje didėjantis elektroninių parduotuvių tinklas ir pasirinkimo galimybės.
Lietuvos pašto užsakymu atlikto gyventojų pirkimo internetu įpročių tyrimas rodo, kad 2017 m. bent kartą internete pirkusių ar perkančių 16–74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų padaugėjo iki 44 proc. Palyginimui: 2016 m. internetinių pirkėjų buvo daugiau nei trečdalis (38 proc.).
„Augant internetu perkančių žmonių skaičiui, didėja ir pirkimų dažnumas. Didžiausias pirkimo internetu augimas fiksuotas toje žmonių kategorijoje, kurie apsiperka bent kartą per ketvirtį, o sumažėjo kartą per pusmetį ar metus internetu perkančių atsitiktinių pirkėjų. Galima teigti, kad žmonės, iš pradžių pabandę pirkti internetu ir įvertinę tokio pirkimo būdo privalumus, į šį procesą įsitraukia vis labiau, keisdami savo pirkimo įpročius ir vis dažniau įsigydami prekių ne tik fizinėse, bet ir elektroninėse parduotuvėse“, – atkreipia dėmesį Lietuvos pašto rinkos tyrimų vadovė, e. prekybos ekspertė Edita Jurkienė.
Ji pažymi, kad sumažėjo dalis žmonių, kurie savo pirkiniams renkasi tik Lietuvos elektronines parduotuves. O štai interneto naudotojų, savo išlaidas kreipiančių į užsienį, per metus padaugėjo 12 procentinių punktų. Nors per pastaruosius metus pirkimo internetu tempai Lietuvoje auga, vis dar atsiliekame nuo Europos Sąjungos (ES) vidurkio, kuris, 2017 m. gruodžio mėnesį skelbtais ES statistikos agentūros „Eurostat“ duomenimis, buvo 68 proc.
„Kasmet vis daugiau lietuvių perka internetu, tačiau palyginti su kaimynais ar kitomis ES šalis, esame konservatyvūs ir dažniau varstome parduotuvių duris, nei naršome elektroninių parduotuvių tinklalapius. Kaimyninėje Estijoje internetu perka 58 proc., Latvijoje – 46 proc. šių šalių gyventojų. Labiausiai nutolę esame nuo Didžiosios Britanijos ir Skandinavijos šalių, kur internetu prekių įsigyja 8 iš 10 gyventojų“, – sakė E. Jurkienė.
Lietuvos pašto duomenimis, tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse, dažniausiai internetu perkama drabužių, avalynės, sporto prekių, kosmetikos ir parfumerijos, namų apyvokos prekių, buitinės įrangos, elektros prietaisų ir knygų.
Lietuvos statistikos departamentas skelbia, kad kiek daugiau nei trečdalis elektroninių parduotuvių pirkėjų Lietuvoje per paskutinius 3 mėnesius vidutiniškai prekėms internete yra išleidę nuo 100 iki 500 Eur.
Lietuvos pašto užsakymu Lietuvos gyventojų pirkimo įpročių tyrimą 2017 m. gruodį–2018 m. sausį atliko viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „SIC“. Tyrimo metu apklausti 1 006 16–74 metų Lietuvos gyventojai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tyrimas: algas „vokeliuose“ gaunančių žmonių pažįsta beveik trečdalis Lietuvos gyventojų
Lietuvoje mažiau negu trečdalis (29 proc.) žmonių nurodo, jog pažįsta asmenų, kurie dirbo nelegaliai ar yra gavę darbo užmokestį „vokelyje“. Be to, kas antras (52 proc.) šalies gyventojas pastebi, kad šešėlinė ekono...
-
Siūloma kompensacijas už šildymą vėl skirti visam žiemos sezonui
Dvi konservatorės siūlo grąžinti per pandemiją taikytą kompensacijų už šildymą mokėjimo tvarką. Siūloma jas skirti visam šildymo sezonui, jeigu žmogus dėl jų kreipiasi iki sezono likus mėnesiui. ...
-
Energetikos agentūra: paramai saulės elektrinėms įsirengti nuo kovo jau gauta beveik 360 paraiškų
Lietuvos energetikos agentūrai (LEA) kovą paleidus 62,7 mln. eurų vertės finansavimą įsirengti saulės jėgainėms, iki gegužės pabaigos sulaukta 359 paraiškų gauti apie 14,1 mln. eurų lėšų paramai, teigia Lietuvos energetikos agent...
-
Žiniasklaida: kavos kainų augimo lėtėjimas Lietuvoje yra mažiausias
Eurostato duomenims rodant, kad Europos Sąjungoje (ES) lėtėja kavos brangimas, Lietuvoje metinis kainų pokyčio tempas buvo mažiausias po Suomijos, praneša portalas LRT. ...
-
ŽŪM rado sprendimą ūkininkams, kurie dalį savo ariamos žemės skyrė negamybiniams plotams
Žemės ūkio ministerija, įvertinusi, kad 2023 m. buvo pirmieji Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano įgyvendinimo metai, kai ūkininkai dalyvavo ekologinėse sistemose, nustatė palankesnes paramos skyrimo sąlygas t...
-
Nuo kitos savaitės – draudimas importuoti iš Rusijos ir Baltarusijos žemės ūkio produktus3
Nuo pirmadienio įsigalioja draudimas importuoti iš Rusijos ir Baltarusijos žemės ūkio produktus ir pašarus pagal Žemės ūkio ministerijos parengtą ir Vyriausybės patvirtintą sąrašą. ...
-
Dalijimosi ekonomikos augimą Lietuvoje lemia besikeičianti vartotojų elgsena: akcentuoja Z kartą
Specialistai sako, kad spartų dalijimosi ekonomikos augimą Lietuvoje labiausiai lemia besikeičianti vartotojų elgsena. ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Verslo vystymo ir tvarumo modulio vadovės Kristinos Maikštėnienės teigimu, jaunesnioji k...
-
„S&P Global Ratings“ pakeitė Lietuvos skolinimosi reitingą
Penktadienio vakarą tarptautinė kredito reitingų agentūra „S&P Global Ratings“ pakeitė Lietuvai anksčiau suteiktą „A+“ ilgalaikio skolinimosi reitingą (neigiama perspektyva) į „A“ su stabilia perspektyva, palikd...
-
Žiniasklaida: už nevienadienių turistų pritraukimą į Anykščius – premijos
Anykščių rajono savivaldybė turizmo paslaugų teikėjams ketina mokėti už nevienadienių turistų pritraukimą, praneša portalas „Anykšta“. ...
-
„Snaigės“ pajamos šiemet mažėjo trečdaliu iki 2,9 mln. eurų
Vienintelės Baltijos šalyse šaldytuvų gamybos bendrovės „Snaigė“ pardavimo pajamos pirmąjį šių metų ketvirtį siekė 2,9 mln. eurų ir, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, smuko 32,5 proc. (2023 metais – 4...