Anot M. Bartuškos, įmonės įprastai veikia pagal tarptautinius standartus, o „Lietuvos geležinkeliai“ iki šiol to neturėjo, dėl to buvo sunku lyginti veiklos rezultatus. Dabar pirmą kartą „Lietuvos geležinkelių“ veikla vertinta pagal Tarptautinį finansinės atskaitomybės standartą.
M. Bartuškos teigimu, pagal audituotus metinius rezultatus, pernai „Lietuvos geležinkelių“ įmonių grupei buvo lūžio metai - grupė dirbo pelningai. Bendras grupės pelnas siekė 27 mln. eurų. „Lietuvos geležinkeliai“ 2017 m. uždirbo papildomai 448 mln. eurų pajamų, vežė 10,5 proc. daugiau krovinių nei užpernai - 52,6 mln. tonų, keleivių skaičius augo 5 proc. - iki 4,7 mln.
Skaičiuojama, kad grupės sąnaudos sumažėjo 9 proc., pajamos padidėjo 11 proc.
„Pirmą kartą pereinant prie tarptautinių standartų buvo įvertintas ir turtas, buvo perinvestuota dėl tam tikrų projektų, kurie iš anksčiau buvo abejotini, suformuoti atidėjimai“, - vardijo M. Bartuška.
Abejotini projektai, anot „Lietuvos geležinkelių“ vadovo, - projektavimo projektai vystyti infrastruktūrą, bet jų panaudojamumas vertintas kaip abejotinas.
„Jų ne vienas, o keletas. Jiems suformuotas atidėjimas dėl neapibrėžtumo. Jie gali būti įgyvendinti, bet dėl abejonių yra didesnė tikimybė, kad tokie, kokie yra, jie nebus įgyvendinti“, - sake M. Bartuška.
Naujai įvertinus „Lietuvos geležinkelių“ grupės turtą, jo vertę reikėjo sumažinti apie 17 mln. Dabar jis siekia per 2 mlrd. eurų.
Naujausi komentarai