- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos banko Priežiūros tarnyba skyrė baudas UAB „Mokilizingas“ ir UAB „Moment Credit“ už televizijos kanalais šiemet transliuotas reklamas apie gyventojams siūlytus bendrovių vartojimo kreditus, nes jos nesilaikė teisės aktuose tokioms reklamoms nustatytų reikalavimų.
UAB „Mokilizingas“ skirta 2 188 eurų (0,03 proc. 2017 metų bendrųjų metinių veiklos pajamų dydžio) bauda, UAB „Moment Credit“ - 1 853 eurų (0,05 proc. 2017 metų bendrųjų metinių veiklos pajamų dydžio) bauda. Skiriant baudas ir nustatant jų dydį atsižvelgta į reklamų trukmę, transliacijos mastą ir kitas aplinkybes.
UAB „Moment Credit“, reklamuodama savo siūlytus vartojimo kreditus automobiliui įsigyti, o UAB „Mokilizingas“, siekdama patraukti klientus savo siūlomo vartojimo kredito palūkanų norma, tinkamai neįvykdė Vartojimo kredito įstatymo reikalavimo vartojimo kredito sutarties reklamoje pastebimai nurodyti tam tikrą standartinę informaciją apie vartojimo kreditą.
Reklamose vartojimo kredito palūkanų normos dydį nurodantys skaičiai buvo pateikti gerokai didesniu šriftu, nei privaloma standartinė informacija, ir labiau traukė vartotojo dėmesį, todėl standartinė informacija galėjo atrodyti kaip šalutinė, nereikšminga ir taip tapti vartotojams nepastebima. Be to, abiejų bendrovių reklamose pateikto tipinio pavyzdžio tekstas buvo palyginti ilgas, jame nurodyta gana daug kiekybinės su siūlytais vartojimo kreditais susijusios informacijos, todėl, Lietuvos banko specialistų nuomone, tipinio pavyzdžio rodymo laikas (3-6 ar 7-8 sekundės) buvo per trumpas, kad vartotojas galėtų visą tekstą perskaityti.
Kai televizijos kanalu skleidžiamoje vartojimo kredito sutarties reklamoje standartinė informacija (tipinis pavyzdys) pateikiama nepastebimai, t. y. pateikiama per mažu šriftu arba labai trumpai sublyksi televizoriaus ekrane, vartotojas negali įvertinti joje pateikiamo pasiūlymo naudingumo ir palyginti jo su kitų įmonių siūlomomis vartojimo kredito sąlygomis tam, kad galėtų pagrįstai nuspręsti, ar naudotis reklamą skleidžiančio vartojimo kredito davėjo paslaugomis, ar ne.
Pažymėtina, kad vartojimo kredito sutarties reklamoje pateikiamas tipinis pavyzdys turi išsiskirti iš kitos vartojimo kredito sutarties reklamoje teikiamos informacijos, jo tekstas neturi būti pateiktas mažesniu ar sunkiau įskaitomu šriftu, palyginti su kita reklamoje teikiama informacija apie su vartojimo kreditu susijusias išlaidas. Tais atvejais, kai vartojimo kredito sutarties reklamoje keli vartojimo kredito kainos elementai pateikiami skirtingo dydžio šriftu, laikantis pastebimumo reikalavimo, tipinis pavyzdys turėtų būti pateikiamas ne mažesnio dydžio šriftu nei informacija apie vartojimo kredito kainos elementą, pateiktą didžiausiu šriftu.
Tinkamą vartojimo kredito sutarties reklamos praktiką atitiktų tokia televizijoje transliuojama vartojimo kredito sutarties reklama, kurioje tipinis pavyzdys vartotojui būtų pateiktas pastebimai ir rodomas pakankamai laiko tam, kad vartotojas galėtų jį pamatyti ir perskaityti. Tokia Lietuvos banko nuomonė dėl vartojimo kredito sutarties reklamoje pateikto tipinio pavyzdžio pastebimumo nurodyta Lietuvos banko patvirtintose Finansinių paslaugų reklamos gairėse, kurių tikslas - paaiškinti finansinių paslaugų reklamai keliamus teisės aktų reikalavimus, atkreipti rinkos dalyvių dėmesį į svarbiausius finansinių paslaugų reklamos rengimo bei platinimo aspektus ir padėti jiems tinkamai įgyvendinti atitinkamų teisės aktų nuostatas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
M. Skuodis apie traukinių pirkimą „Rail Balticai“: svarbiausia, kad statybos nevėluotų
Latvijai paraginus Lietuvą ir Estiją susitarti dėl traukinių europinio geležinkelio linijai „Rail Baltica“ pirkimo, susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad šiuo metu svarbiausia rūpintis vėžės statyba. ...
-
Lietuvos oro uostai pristatė, kaip augs Kauno oro uosto pajėgumai
Kauno oro uostui ilgalaikiame Lietuvos oro uostų tinklo plėtros plane (angl. master plan) iki 2052 metų numatytas svarbus vaidmuo. Oro uosto plėtra ir diegiamos inovacijos leis žengti svarbius žingsnius plėtojant konkurencingą Lietuvos oro uostų model...
-
„Ipanema“ avalynė – tobulas stiliaus ir patogumo derinys kiekvienai progai3
Ar teko girdėti apie prekinį ženklą „Ipanema“? Tai žinomas prekės ženklas, kuris specializuojasi gaminant paplūdimio batelius, paplūdimio šlepetes ir kitus pliažo aksesuarus. Šis prekės ženklas yra labai mėgstamas daugely...
-
Patarimai, kaip įmonėms efektyviai valdyti laisvas lėšas3
Manau, didžiajai daliai sėkmingų verslų anksčiau ar vėliau iškyla dilema, ką daryti su laisvomis įmonės lėšomis? Šis klausimas ypač aktualus šiuo metu, kai globali ekonominė situacija nėra aiški. Dėl to kai kuri...
-
Seną keičia naujas? Skausmo gydymas dabar1
Lėtinis skausmas yra neatskiriama gyvenimo dalis, su juo susiduria milijonai žmonių visame pasaulyje. Nuo senovės civilizacijų su pradiniais ir primityviausiais gydymo metodais iki šiuolaikinės inovatyvios medicinos pagrindinė problema išl...
-
„Megoje“ perki – „Dyson“ prizus kasdien laimi!2
Prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ skelbia, kad dabar – pats metas stiliaus ir interjero pokyčiams. Naujos pavasario kolekcijos jau atvyko! O su jomis ir išskirtinis žaidimas, kuriame kiekvieną dieną galima laimėti inovatyviu...
-
Ankstyvųjų bulvių sėklos – jau vagose, pernykštis derlius – dar aruoduose1
Šis pavasaris negaili lietaus. Kai kur Lietuvoje laukai plaukia, o kai kur juose jau dirba žemės ūkio technika ir sodinamos bulvės. Daržininkų aruodai dar saugo pernykštį derlių, kurio iki Velykų tikrai užteks pirkėjams. Tačiau kai ku...
-
A. Zuokas pardavė vyninių verslą10
Buvęs Vilniaus meras Artūras Zuokas savo vyno parduotuves, pavadintas „Zenoteca“ vardu, pardavė „Vynoteką“ valdančiai bendrovei, skelbia „Delfi“. ...
-
Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras9
Klaipėdoje duris atvėrė jau ketvirtasis Lietuvoje JAV pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos IAA aukcionų centras, kuriame automobilių prekybos verslu užsiimančios įmonės ir privatūs pirkėjai nuo šiol gaus užtikrintą paslaugą, impor...
-
Teismas atmetė „Ryanair“ ir „Wizz Air“ skundus dėl naujų Vilniaus oro uosto rinkliavų1
Teismas atmetė Airijos ir Vengrijos oro bendrovių „Ryanair“ ir „Wizz Air“ skundus dėl 2023 metais padidintų rinkliavų Vilniaus oro uoste, pranešė Lietuvos oro uostai (LTOU). ...