- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo šiol Kelių policija uždės dar didesnį apynasrį kelių gaideliams. Už pakartotiną pažeidimą važiuojant be teisių – ne tik bauda, bet ir konfiskuotas automobilis. Apie įsigaliojusią naują tvarką ir pokyčius LNK reportaže komentavo Lietuvos kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys.
– Tvarka, kuri buvo iki šiol, netekino ir jūsų, ir gatvėse nebuvo didelio pokyčio?
– Na, tas pokytis nebuvo toks greitas, kaip mes norėjome. Vėlgi, manau, visi tie pakeitimai į naudą, jie skatina susimąstyti visus netinkamai besielgiančius transporto priemonių vairuotojus, kokia gresia atsakomybė už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Priverčia labiau jų paisyti. Policija tikrai neturi tikslo kuo daugiau konfiskuoti automobilių ar kuo daugiau paskirti baudų. Mūsų tikslas, – kad keliai būtų maksimaliai saugūs, kad jūsų taip vadinami kelių gaideliai nekeltų pavojaus aplinkiniams.
– Kas pasikeis įvedus naują tvarką, kuri įsigaliojo nuo lapkričio 1 d.? Anksčiau, jei vairuotojas važiavo be teisių, gavo baudą, kitą dieną jis vėl galėjo sėsti prie vairo, o kaip bus dabar?
– Kuomet atsiranda pakartotinis nusižengimas, kai asmuo vairuoja neturėdamas teisės vairuoti, nuo šiol gali būti konfiskuojamas automobilis. Vėlgi tai yra pakankama atsakomybė. Taip pat yra pailgintas teisės vairuoti transporto priemonę atėmimo terminas. Griežtesnės atsakomybės vairuotojus turėtų priversti labiau susirūpinti ir nedaryti tokių Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų.
Visas LNK reportažas vaizdo įraše:
– Iš jūsų darbo praktikos, ar pasiteisina tokios baudos – automobilio konfiskavimas, kai vairuotojas nepaiso piniginių baudų už tokį nusižengimą?
– Laikomės tuos nuomonės, kad tokia atsakomybė labiau paskatina paisyti kelių eismo taisyklių. Lygiai tas pats kalbama ir apie pakartotinį chuliganišką vairavimą. Jei anksčiau buvo piniginė bauda, nuo lapkričio 1 d. už tai yra galimybė ir konfiskuoti transporto priemonę. Žmogus patirs ne tik piniginę baudą, bet ir finansinių nuostolių prarasdamas transporto priemonę.
Policija tikrai neturi tikslo kuo daugiau konfiskuoti automobilių ar kuo daugiau paskirti baudų. Mūsų tikslas, – kad keliai būtų maksimaliai saugūs, kad jūsų taip vadinami kelių gaideliai nekeltų pavojaus aplinkiniams.
– Turbūt darbo praktikoje turėjote daug atvejų, kai žmogui nė motais trečia ar ketvirta bauda ir jis toliau patologiškai elgiasi? Ar kas nors keičiasi?
– Keičiasi, juolab kad nėra tiek daug tų potencialių KET pažeidėjų, kurie piktybiškai nepaiso ir daro tuos pačius kelių eismo pažeidimus. Jie policijai yra žinomi. Pareigūnai, pamatę tokius asmenis prie vairo, kiekvienąkart sustabdys ir patikrins, ar jis neturi teisės vairuoti. Jeigu jis nusižengė, vėl bus paskirta bauda ir vėlgi atimama teisė vairuoti tam tikrą laikotarpį. Na, ir automobilio konfiskavimas, manau, prisidės prie to, kad pažeidėjas kitąsyk susimąstys ir nedarys pakartotinių nusižengimų. Didžiausias nuostolis, kokį galima patirti netinkamai dalyvaujant eisme, tai yra žmogaus gyvybė ir sveikata. Šiai dienai 103 Lietuvos keliuose žuvę žmonės yra didelis skaičius. Tiesa, palyginti su praėjusiais metais, jis mažėja. Bet vėlgi, jis mus verčia keisti požiūrį būti labiau atsakingiems dalyvaujant eisme.
– Kokia konfiskuotų automobilių statistika? Ar tokių jau yra?
– Už tam tikras veikas dar iki lapkričio 1 d. jau yra konfiskuota nemažai automobilių. Pavyzdžiui, už pakartotinį vairavimą išgėrus ir kitus pažeidimus. Na, šie įstatymo pakeitimai, atsakomybės sugriežtinimai, manau, prisidės prie to greitesnio teigiamo pokyčio keliuose. Kita vertus atsirado ir didesnė atsakomybė tiems asmenims, kurie atsisako nurodyti, kas vairavo jiems priklausančią transporto priemonę. Anksčiau apsimokėjo nepranešti, geriau gauti nedidelę baudą. O nuo lapkričio 1 d. įsigaliojo tokie pakeitimai, kad taip daryti bus nenaudinga. Gresia nemaža bauda, siekianti iki 900 eurų. Taigi, transporto priemonės savininkas nuo šiol turbūt neieškos būdų, kaip išsisukti, o greičiausiai nurodys tą asmenį, kuris padarė KET nusižengimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?5
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą3
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...