- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vasaros atostogas keliaujant automobiliu susiplanavę žmonės paprastai atidžiai išstudijuoja pasirinktą maršrutą ir norimus aplankyti objektus. Rekomenduojama neužmiršti ne tik asmens dokumentų bei draudimo poliso, bet ir pasidomėti kultūriniais niuansais, kurie, esant tam tikroms situacijoms, gali tapti lemtingo nesusikalbėjimo priežastimi.
Atsargiai su gestais
Keliaujant po šalis, kuriose sunkiau susikalbėti angliškai ar kita mokama kalba, svarbu nepamiršti universalių bendravimo su policija taisyklių.
"Nebūtinai turite pakliūti į rimtą bėdą – policija gali sustabdyti, norėdama tiesiog patikrinti dokumentus. O jei pakliuvote į eismo įvykį, kontakto su pareigūnais tikriausiai neišvengsite. Didžiausiu iššūkiu tokiu atveja tampa nesusikalbėjimas, jei jūs nemokate vietos kalbos, o policininkai nekalba jūsiške. Tokiu atveju svarbu nesutrikti ir prisiminti, kad ramybė, santūrumas ir ramus tonas bent jau nepakenks", – teigia vienos draudimo bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Anglų kalba laikoma universalia ne tik verslo, bet ir kelionių kalba. Be to, dauguma žmonių žino bent jau kelis angliškus žodžius ar pagrindines frazes. Pasak jo, tokiu atveju su policijos atstovais reikia stengtis kalbėti lėtai, naudoti elementarius žodžius ir paprastas sakinių konstrukcijas. Esant reikalui, pasitelkti į pagalbą mobiliąsias vertimo programėles. Vis dėlto, net ir žinomi, mums universalūs atrodantys gestai gali sukelti bėdų ir net įžeisti.
"Elementarus nykščio pakėlimas į viršų, mūsų suprantamas kaip "viskas gerai", tačiau kai kuriose Artimųjų Rytų šalyse toks gestas bus prilygintas nepadoriam pasiuntimui pakėlus vidurinį pirštą. Europoje, Graikijoje, apskritimo formos OK ženklas, parodytas sujungus rodomąjį pirštą ir nykštį, turi seksualinį kontekstą ir yra laikomas labai įžeidžiu. Prancūzijoje jis gali reikšti nulį. Tad neverbalinė kalba gali būti dar rizikingesnė, nei bandymas komunikuoti žodžiais", – atkreipia dėmesį A.Žiukelis.
Neverbalinė kalba gali būti dar rizikingesnė, nei bandymas komunikuoti žodžiais.
Į greitkelius ir kalnus
Lietuvoje eismas vyksta dešine kelio puse, o pats kraštovaizdis – lygus. Didžiausias leistinas greitis –130 km/val., tačiau dalyje kelių dėl remonto ir šią vasarą atsiras greitį lėtinančių ruožų, potencialiai tampančių transporto spūsčių priežastimi. Užsienyje vairuotojai susiduria su kur kas įvairesniais vairavimo iššūkiais – rieda itin intensyviais greitkeliais, keliauja kalnais.
"Europos greitkeliuose daug kur vyrauja ir didesni greičiai, tikrai labai intensyvus srautas ir kartu galioja nerašyta taisyklė netapti stabdžiu, pasirinkus judėti žymiai lėčiau negu visi kiti. Čia būtina išlikti budriems, kadangi pražiopsoto posūkio kaina gali būti žinojimas, kad dešimtis kilometrų tenka važiuoti klaidinga kryptimi, tolstant nuo savo tikslo. Kitas iššūkis – riboto matomumo kalnų keliai. Dalis vairuotojų neįvertina, kad kalnų tipo kelias reikalauja gerokai daugiau laiko tam pačiam atstumui įveikti, tad kelionę būtina planuoti atidžiai. Kalnuose didesnės ir degalų sąnaudos, todėl būtina prieš kelionę pripildyti atsargas. Važiuojant patariama laikytis griežtai savo kelio pusėje ir bet kurią sekundę būti pasiruošus netikėtai situacijai", – sako A.Žiukelis.
Savų iššūkių sukuria ir vairavimas mums neįprasta kairiąja kelio puse Didžiojoje Britanijoje, Airijoje, Maltoje ir Kipre.
Kaip neapsigauti
A.Žiukelis pripažįsta, kad draudikų praktikoje pasitaiko situacijų, kai dėl nesusikalbėjimo įvykus eismo įvykiui nukentėjusiajam tiesiog yra parodoma, kur pasirašyti, ir taip jis staiga tampa kaltas.
"Eismo įvykio deklaracija yra panaši visose ES šalyse, taip pat galioja ir lietuviškos eismo deklaracijos. Tiesa, parašu kai kuriose šalyse gali būti patvirtinami skirtingi dalykai. Lietuvoje atsakomybę patvirtinti reikia pažymint parašu 14 grafą, o kitose šalyse pasirašymas gali reikšti tiesiog faktą, kad eismo dalyvis patvirtina išdėstytas aplinkybes. Todėl labai svarbu teisingai nupiešti schemas, tiksliai sužymėti aplinkybes", – sako ekspertas.
Jeigu vis dėlto iki galo lieka neaišku, ką reikš padėtas parašas, vairuotojai turėtų nevengti įrašyti deklaracijoje savo pastabas, kurios vėliau gali būti reikšmingos sprendžiant dėl atsakomybės ir žalos atlyginimo.
"Labai svarbu ir vaizdinė medžiaga – nebijokite drąsiai fiksuoti eismo įvykio detalių. Beje, nesikoncentruokite vien į patirtą žalą – eismo įvykio aplinkybėms nustatyti dažnai labai svarbus įvykio kontekstas, todėl atkreipkite dėmesį į aplinką: ženklinimą, kelio ženklus, automobilių padėtį kelyje, kitus svarbius niuansus. Tiesiog ten, kur sunku situaciją paaiškinti žodžiais, vaizdai kalba patys už save", – pastebi A.Žiukelis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?25
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...