- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žiema – vienas iš įtempčiausių sezonų automobilių vairuotojams. Paspaudus šalčiui ir iškritus pirmosioms sniego porcijoms sudėtingėja ir eismo sąlygos, ir automobilio priežiūra. Norint, kad automobilis išliktų gražus, techniškai tvarkingas, o pavasarį netektų skaičiuoti atsiradusių rūdžių židinių – reikia imtis priemonių, kurios apsaugotų automobilį. Kaip reikėtų tinkamai paruošti automobilį atėjusiai žiemai?
Atkreipkite dėmesį į degalus
Dažnai automobiliu važinėjantys vairuotojai net nepajunta, kaip vasarinį dyzeliną pakeičia žieminis. Tačiau rečiau į gatves išriedantys vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į temperatūros pokyčius ir atvėsus orams nepamiršti automobilio bako pripildyti šaltam orui pritaikytų degalų.
Audrius Miežys, „Neste Lietuvos“ mažmeninės prekybos vadovas primena, kad pagal oro temperatūrą dyzelinas skirstomas į keletą klasių – jis būna vasarinis, tarpinis ir žieminis, kuris dar gali būti pirmos bei antros arktinės klasės. Vasarinis dyzelinas neužšąla iki –5° C, tarpinis iki –15° C, pirmos arktinės klasės iki –26° C, o antros klasės iki –32° C. Be to, Lietuvos vairuotojai gali įsigyti dyzelino, kurio sudėtyje yra pagal patentuotas technologijas iš biomasės pagaminto antros kartos biodyzelino. Toks dyzelinas atsparus netgi ypatingai žemai –37° C temperatūrai.
„Dyzelinių automobilių vairuotojams rekomenduojama pradėti šalčiams ruoštis iš anksto, automobilio bake esančio tarpinio dyzelino atsargas bent keletą kartų papildant prekyboje jau pasirodžiusiu žiemai skirtu dyzelinu. Pirmos klasės arktinis dyzelinas degalinėse žymimas viena, o antros – dviem snaigėmis“, – primena A. Miežys.
Druskų ir purvo lietus nenuplauna
„Vis dar gajus mitas, kad prasidėjus lietui jis ir pasirūpins automobilio švara. Tačiau net ir sušlapus automobiliui, visas purvas, druskos ir toliau kaupiasi ant automobilio dugno, durelių, posparniuose. Šios sankaupos savyje laiko drėgmę, taip spartindamos kėbulo koroziją. Todėl rekomenduojama šaltuoju metų laiku automobilį plauti dažniau. Švari transporto priemonė ne tik apsaugoma nuo druskų poveikio, bet ir maloniau ja naudotis“, – sako Naurimas Gringis, bendrovės „Švaros broliai“ Automobilių švaros departamento direktorius.
Kad automobilį prižiūrėti būtų paprasčiau, ekspertas rekomenduoja kėbulą nupoliruoti. Poliravimo metu atnaujinamas lako paviršius, nušveičiami įsisenėję nešvarumai, panaikinami mikro įbrėžimai. Kadangi paviršius tampa glotnesnis – prie kėbulo sunkiau prilimpa purvas, ant kelio barstomos druskos. Automobilį papildomai padengus vašku, polimerine ar keramikine danga, jos apsaugo kėbulą nuo aplinkos poveikio – taip automobilis ne tik ilgiau išlieka švarus, labiau blizga, bet ir yra apsaugomas nuo druskų.
Reikėtų nepamiršti ir automobilio vidaus
Švaros eksperto teigimu, atėjus žiemai reikėtų pasirūpinti ir automobilio vidumi. Vienas iš svarbesnių darbų – nepamiršti pakeisti langų plovimo skysčio į žieminį. Užšalęs vasarinis langų plovimo skystis gali suskaldyti automobilyje esantį bakelį ar sugadinti apipurškimo siurblį.
„Atėjus darganotiems orams bei sniegui, rekomenduojama pasikeisti medžiaginius automobilio kilimėlius į praktiškesnius – guminius. Jų priežiūra bus paprastesnė, o ir automobilio salone neužsiliks drėgmė – mažiau rasos langai. Jeigu langų rasojimas nemažėja – gali prireikti pakeisti salono oro filtrą, – sako N. Gringis. – Artėjant šalčiams rekomenduojama nuo užšalimo sutepti automobilio durelių, bagažinės gumas. Jomis reikėtų pasirūpinti ir kiekvieną kartą po automobilio plovimo – bent keletui minučių atidarius ir palikus pravertas automobilio dureles, bagažinę, liuką. Taip gumos neprišals viena prie kitos ir bus išvengta problemų norint patekti į automobilį.“
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...