- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žodis "lizingas" beveik neatsiejamas nuo frazės "likutinė vertė". Tai yra paskutinė įmoka, įprastai siekianti 20–40 proc. naujo automobilio vertės, kartu – pardavėjų iš anksto numatoma kaina, už kurią jie po kelerių metų tikisi jį parduoti. Tokie pagrindiniai faktai apie likutinę vertę, tačiau pirkėjams žinotinų dalykų yra kur kas daugiau.
Sumos svyruoja
Likutinė vertė automobiliams suteikiama labai įvairi – po penkerių metų ji gali būti ir 25, ir 40 proc. Griežtų taisyklių šioje srityje nėra, nes prognozuoti kainą po tiek metų yra be galo sudėtinga užduotis. Pardavėjai apsidraudžia ir likutinę vertę neretai nurodo gerokai mažesnę, nei numatoma, todėl didelė tikimybė, kad, pasibaigus sutarčiai, pirkėjui finansiškai bus naudinga automobilį išpirkti ir iškart parduoti. O kaip suprasti, kada tokia tikimybė didžiausia ir automobilį pavyks parduoti ne tik finansiškai naudingai, bet ir greitai?
Pirmiausia reikėtų atsižvelgti į numatomą automobilio pardavimą pasibaigus sutarčiai, įvertinti naudotų kainas (ir palyginti jas su naujo), pardavimo greitį galima peržvelgus skelbimus jau šiandien. Papildomai reikėtų įvertinti dabartinę naujo automobilio įrangą. Pavyzdžiui, dabar naudoto mikroautobuso niekas nepirktų be ABS (stabdžių antiblokavimo sistemos), nes ji jau daugelį metų privalomai montuojama į kiekvieną ES parduodamą transporto priemonę ir vairuotojai prie jos yra įpratę. Tikėtina, kad po penkerių metų žmonės vangiau pirks tuos modelius, kurie neturės kai kurių jau šiandien daugeliui žinomų ir naudingų sistemų.
Pirmiausia reikėtų atsižvelgti į numatomą automobilio pardavimą pasibaigus sutarčiai, įvertinti naudotų kainas (ir palyginti jas su naujo), pardavimo greitį galima peržvelgus skelbimus jau šiandien.
Svarbi kokybė
Pavyzdžiui, "Mercedes-Benz Vito" standartinėje įrangoje yra šoninio vėjo kompensavimo ir vairuotojo dėmesio išlaikymo pagalbinė sistemos, o papildomai užsakomos aklosios zonos stebėjimo, susidūrimo prevencijos ir kitos saugumo sistemos. Dėl šios priežasties dažniausiai lengviau parduodami "premium" klasės automobiliai – ši tendencija galioja tiek asmeninės, tiek komercinės paskirties modeliams.
Nauji jie yra kokybiškesni, geriau sukomplektuoti, tad per kelerius metus moraliai pasensta mažiau, o ir fizinis nusidėvėjimas neretai mažesnis. Tas pats jau anksčiau minėtas "Vito" mikroautobusas turi visiškai cinkuotą kėbulą, tad po penkerių metų jis atrodys gerai, o kai kurių kitų jie gali būti padengti paviršinėmis rūdimis. Kėbulai labai sparčiai rūdija būtent Lietuvoje – žiemą keliuose barstoma druska bei pastovi aukšta santykinė oro drėgmė neigiamai veikia metalines dalis, o cinkavimas yra bene geriausia apsauga nuo vadinamojo rudojo maro.
Lemia niuansai
Kartais automobilio vertė po kelerių metų žmonėms būna neaktuali – dalis pirkėjų renkasi sutartis be likutinės vertės, t.y. sumoka visą automobilio kainą per nustatytą terminą. Tai daryti ne visada naudinga – per laikotarpį, kuris dažniausiai siekia penkerius metus, rinkoje gali nutikti daug pokyčių. Pavyzdžiui, šiandien nusipirktas automobilis po tiek metų gali būti labai nepopuliarus, išaiškėti tam tikrų jo gedimų ir kitų problemų, tad pačiam jį parduoti bus sudėtinga, o toliau naudotis nepatikimu automobiliu taip pat nebus naudinga.
Pasirinkus sutartį su likutine verte, šią riziką prisiima pardavėjas – jeigu automobilis per penkerius metus nuvertėja daugiau, nei buvo numatyta pirkimo metu, pardavėjas vis tiek jį atsiima. O jeigu nutiko priešingai, automobilio rinkos vertė yra didesnė, nei numatyta likutinė vertė sutartyje, jį galima išsipirkti ir pelningai parduoti rinkoje.
Kitas, ne ką mažiau svarbus privalumas – mažesnė mėnesinė įmoka. Pavyzdžiui, jeigu automobilis kainuoja 20 tūkst. eurų, būtina pradinė įmoka yra 2 tūkst. eurų (10 proc. nuo pirkimo kainos), tad, pasirinkus sutartį be likutinės vertės, per 60 mėnesių (penkerius metus) reikėtų sumokėti 18 tūkst. eurų (neskaičiuojant palūkanų, draudimo įmokų ir kitų papildomų išlaidų) – arba 300 eurų per mėnesį. Jeigu automobilis įsigyjamas, pavyzdžiui, su 25 proc. likutine verte (5 tūkst. eurų), per 60 mėnesių reikėtų sumokėti tik 13 tūkst. eurų (arba 217 eurų per mėnesį). Skirtumas – 83 eurai per mėnesį. Ir tai yra premija už tai, kad po penkerių metų (ar kito laikotarpio) turėsite sprendimo laisvę: galėsite automobilį arba išsipirkti (arba pasirašyti naują sutartį), arba palikti pardavėjui.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą2
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...