- Giedrius Gaidamavičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių prekybos verslo atstovai sutaria, kad elektromobilių paklausa Lietuvoje auga. Pasak jų, valstybės subsidijos skatina žmones persėsti į šias transporto priemones, tačiau vien jų nepakanka – būtina ir infrastruktūros plėtra.
Elektromobilių paklausa auga, populiaresni – nauji modeliai
Elektromobiliais prekiaujančios bendrovės „Deals on Wheels“ direktorius Laurynas Boguševičius teigė matantis didėjantį susidomėjimą elektromobiliais.
„Mums lengva pastebėti, kad tas susidomėjimas auga“, – BNS teigė jis.
Anot jo, elektromobilių gamyba kol kas viršija paklausą, tačiau augant susidomėjimui ateityje situacija keisis.
„Jeigu ir toliau judėsime ta linkme, tai greičiausiai elektromobiliai atsidurs toje pačioje situacijoje, kaip ir vidaus degimo varikliai, kur (...) pasiūla bus mažesnė nei paklausa“, – kalbėjo L. Boguševičius.
Jo teigimu, esant nedideliam naudotų elektromobilių skaičiui ir dar nesusiformavus jų rinkai, žmonės dažniau renkasi naujus elektromobilius.
„Yra tų naudotų elektromobilių, bet kol kas jie yra labai riboti, nes yra senesnio modelio (...), kurių nuvažiuojamas atstumas yra labai mažas. Turi būti labai specifinis klientas, kuris labai gerai žino, kad jam tiek tikrai užteks“, – aiškino L. Boguševičius.
Tuo metu Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinio direktoriaus pareigas laikinai einantis Tomas Grabauskas teigė ryškesnio elektromobilių paklausos pakilimo pastaruoju metu nematantis.
„Ne toks, kad išmuštų iš vėžių, šuolis... Kaip ir pirkdavo žmonės jau prieš pusmetį tuos elektromobilius, taip ir dabar perka“, – BNS sakė T. Grabauskas.
Jo teigimu, per COVID-19 pandemiją sutrikusios tiekimo grandinės lėmė visų modifikacijų transporto priemonių trūkumą rinkoje.
„Laiku nesuvažiuoja arba išvis neatvažiuoja tam automobiliui reikalingi komponentai. Žmogui ieškant ar elektrinio, ar vidaus degimo, ar bet kokio hibrido, visiškai ne automobilio modifikacija sprendžia, ar galima jį nusipirkti, ar ne – tiesiog, jų nėra“, – sakė T. Grabauskas.
Reikia ne tik subsidijų, bet ir išplėtotos infrastruktūros
Pernai subsidija už naują elektromobilį siekė 5 tūkst. eurų (1 tūkst. eurų daugiau nei 2020 metais), už naudotą – 2,5 tūkst. eurų (500 eurų daugiau). Subsidija yra fiksuota ir nepriklauso nuo elektromobilio įsigijimo kainos.
Kompensacijoms fiziniams asmenims iš Klimato kaitos programos Aplinkos ministerija iš pradžių skyrė 5 mln. eurų, o ketvirtadienį pranešė skirianti dar 1 mln. eurų.
Kaip BNS teigė aplinkos ministro patarėjas Marijus Gailius, programos lėšas numatoma paskirstyti per ketverius metus. Kokia jų dalis teks elektromobiliams, turėtų paaiškėti metų pabaigoje.
Elektromobiliais prekiaujančios bendrovės direktorius L. Boguševičius įsitikinęs, kad kompensacijos daro reikšmingą įtaką jų paklausos augimui.
Tuo metu T. Grabauskas mano, kad didesnį poveikį turi žmonių apsisprendimas pereiti prie kitokios modifikacijos transporto priemonės.
„Kad tik paskata žmones pastūmėjo link elektromobilių, aš drįstu abejoti, nes ta paskata buvo ganėtinai simbolinė. (...) Jeigu žmogus apsisprendė pirkti elektromobilį, jis jį ir pirks“, – įsitikinęs T. Grabauskas.
Anot jo, subsidija būtų efektyvesnė, jei ji siektų 6–6,5 tūkst. eurų. Asociacijos atstovas įsitikinęs, kad didžiausia problema yra ne itin išplėtota elektromobilių infrastruktūra, pavyzdžiui, per mažas krovimo stotelių tinklas.
„Mes galime parduoti ir paremti daug elektromobilių, bet jeigu jų nebus, kur krauti (...), tai žmonės tą elektrinį automobilį padės į kampą (...) Valstybė juda į tą pusę, bet tas traukinys toks lėtas“, – teigė T. Grabauskas.
Aplinkos ministerijos duomenimis, elektrinių lengvųjų automobilių Lietuvoje kasmet daugėja: 2015 metų pabaigoje jų buvo 164, 2020 metais – 2496, 2021 metais – 2502.
Aplinkos projektų valdymo agentūros duomenimis, pernai fiziniai asmenys elektromobilių subsidijoms pateikė du kartus daugiau prašymų – 1353 (2020 metais – 650). Juridiniai asmenys pateikė 2,7 karto daugiau prašymų – 180 (67).
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas19
Penktadienį Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas. ...
-
Ką būtina žinoti visiems vairuotojams: labai svarbu, kurioje vietoje padaryta žala
Vasara yra stichijų metas, kai vyksta įvairios audros: liūtys, kruša, lūžta medžių šakos ir nukenčia automobiliai. ...
-
Klaipėdos senamiestyje – įspūdingas istorinių automobilių šou2
Klaipėdos senamiestyje šiandieną šurmuliuoja automobilių mėgėjai. Istorinių automobilių muziejaus „Memel Automuseum“ atidarymo proga senamiestyje vyksta senovinių automobilių paradas. ...
-
Baikerių paradas: Kaunas prisipildė motociklų gausmo52
Šeštadienį Rotušės aikštė, o paskui ir visas miestas trumpam prisipildė motociklų gausmo. ...
-
Avarijos riziką lemia ir variklio tūris2
Neseniai vairuotojo pažymėjimą įgijusiems vairuotojams dažnai patariama rinktis automobilį su silpnesniu varikliu, nes jį bus lengviau vairuoti. Vis dėlto galingesni automobiliai yra daug lengviau valdomi ir pasižymi geresne stabdžių sistema. ...
-
Įmonių parkas: nuo kuklių „Dacia“ iki „Ferrari“
Nepaisant pastaraisiais metais griaudėjusių skandalų dėl išlaidavimo, Lietuvos bendrovės vis dar nevengia pirkti prabangių automobilių. Jų garažuose stovi brangiausi „Porsche“ modeliai ar netgi prašmatnieji „Ferrari&ldq...
-
Keleivių vežėjai stengiasi, bet rūpesčių vis dar per akis
Pastaruoju metu šalies keleivių vežėjai įsigijo per 40 tolimojo susisiekimo autobusų, pritaikytų žmonėms su individualiais poreikiais. Tačiau infrastruktūros pokyčiai – ne visada vežėjų kompetencija. ...
-
Prie vairo – geriau basomis nei su šlepetėmis3
Eismo nelaimės įvyksta dėl prastų oro sąlygų, prie vairo sėdinčio asmens neatidumo, o kartais ir dėl transporto priemonės techninio gedimo. Tačiau incidento priežastimi gali tapti ir netinkamai pasirinkta vairuotojo avalynė. ...
-
Sakai, vabzdžiai ir paukščiai: ne visi žino, kokią didelę žalą jie daro automobiliui5
Įvairūs nešvarumai, o ypač musės gali pridaryti žalos automobiliais šiltuoju metų laiku. Apie galimą žalą LNK reportaže pasakojo specialistas Vytautas Danius. ...
-
Ypatingos lenktynės: lyg įvažiuotum į laiko tunelį ir staiga išvažiuotum 1912 metais
Savaitgalį Argentinos sostinėje ir už miesto buvo galima pamatyti tikras automobilių legendas – čia buvo surengta prieš 118 metų įvykusių pirmųjų Argentinoje autolenktynių inscenizacija. Dalyvauti galėjo tik tie automobiliai, kurie buv...