- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Toli gražu ne visi vairuotojai žino, kad baudą už parkavimo taisyklių pažeidimus galima gauti net ir tuo atveju, jei už šią paslaugą sąžiningai susimokėjote. Ypač tai aktualu besilankantiems sostinėje, nors taisyklės galioja ir kituose Lietuvos miestuose.
Būtina pasižymėti
Kelių eismo taisyklės aiškiai nurodo, kad, automobilį paliekant riboto stovėjimo vietose, reikia įsitikinti, ar nėra būtina nurodyti atvykimo laiko. Daugelyje uždarų aikštelių parkavimo laikas yra nuskaitomas automatiškai, tačiau yra ir išimčių.
Net ir kelioms minutėms pastatę automobilį riboto stovėjimo vietose, bet už priekinio lango nepalikę informacijos apie atvykimo laiką vairuotojai rizikuoja rasti baudos pranešimą. Už tai gali tekti patuštinti piniginę nuo 30 iki 90 eurų.
Pasak Vilniaus miesto Viešosios tvarkos grupės vadovo Andžejaus Dinikio, prie gydymo, ugdymo įstaigų, institucijų, senamiestyje ar kitose sostinės vietose yra įrengta per 500 riboto laiko stovėjimo vietų. Jose transportą nemokamai leidžiama statyti nuo penkiolikos minučių iki dviejų valandų.
Tiesa, be neigiamų padarinių palikti automobilį ženkle nurodytam laikui vairuotojai gali tik informavę apie atvykimo laiką. Tai padaryti galite už priekinio stiklo gerai matomoje vietoje palikę specialiai tam skirtą laikroduko formos ženkliuką arba tiesiog ranka popieriuje užrašę stovėjimo laiko pradžią.
Išeitis: net ir neturint laikroduko ženklo, stovėjimo pradžią galima pažymėti popieriuje. / Vilmanto Raupelio nuotr.
Kvito nepakanka
Anot pašnekovo, pasitaiko atvejų, kai ligonį į gydymo įstaigą atvežę vairuotojai arba tėveliai, atvykę pasiimti vaikų iš mokyklos ar kitų ugdymo įstaigų, sustoja riboto stovėjimo vietose. Jie sumoka parkavimo mokestį ir ant prietaisų skydelio palieka mokėjimo kvitą, kaip apmokėjimą pagrindžiantį dokumentą.
Vis dėlto rinkliavos sumokėjimas neatleidžia nuo atsakomybės laikytis Kelių eismo taisyklių. Mokėjimo kvitas yra netinkamas būdas informuoti apie transporto priemonės atvykimo laiką.
Mat neretai automobilio parkavimas stovėjimo trukmę ribojančio kelio ženklo galiojimo zonoje yra nemokamas, tačiau vieta naudotis galima tik ženkle nurodytą laiką. Jeigu planuojama stovėti ilgiau nei ženkle nurodyta, privalu patraukti automobilį į kitą vietą, kur tokio ženklo nėra.
Vairuotojai stovėjimo laiko pradžią gali nurodyti už lango palikdami specialią kortelę-laikroduką (jų įsigyti galima knygynuose arba specializuotose parduotuvėse). Vos už kelis eurus internete siūlomi ledo gremžtukai, galintys atlikti ir laikroduko funkcijas. Neturintys laikrodukų ar nenorintys jų pirkti gali aiškiai užrašyti duomenis ant paprasto lapo ir padėti jį matomoje vietoje.
Vilmanto Raupelio nuotr.
Apsiribos įspėjimu
Neatlikus būtinų veiksmų arba juos atlikus netinkamai, viešosios tvarkos kontrolieriai negalės nustatyti realios stovėjimo trukmės, todėl bus priversti fiksuoti pažeidimą ir skirs baudą. Tiesa, tokia kontrolė nevykdoma privačiose valdose, pavyzdžiui, prekybos centrų aikštelėse ar uždaruose garažuose.
Mokėjimo kvitas yra netinkamas būdas informuoti apie transporto priemonės atvykimo laiką.
Laikytis riboto parkavimo procedūrų privalu ir vadinamosiose tėvelių stotelėse (angl. kiss and ride). Prie ugdymo įstaigų įrengtose trumpalaikio stovėjimo vietose galioja tokia pati riboto parkavimo tvarka kaip ir kitose miesto vietose. Todėl vaikus atvežę ar jų pasiimti atvykę tėveliai turi matomoje vietoje palikti informaciją apie atvykimo laiką.
Tiesa, šiuo atveju, net ir nustatę, kad tėvelių stotelėse paliktuose automobiliuose nėra laikroduko ar kitaip nurodyto stovėjimo laiko, kontrolės pareigūnai iki šių mokslo metų pabaigos baudų neskirs, tik paliks priminimą laikytis Kelių eismo taisyklių. Pasibaigus prevencinei kampanijai, jau bus fiksuojami nusižengimai ir vairuotojai sulauks finansinių nemalonumų.
A. Dinikio teigimu, net ir prevencinės kampanijos metu pastebėjus, kad automobilis tėvelių stotelėse netinkamai paliekamas nebe pirmą kartą, bus fiksuojamas pažeidimas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Keturračiai – ne vien pramogoms2
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motoci...
-
Rinkos naujokai: ar galima pasitikėti?6
Vos per dvejus trejus metus Europos automobilių rinkoje atsirado daugybė naujų, negirdėtų gamintojų iš Azijos. Šio regiono atstovai moka nustebinti techninėmis savo gaminių charakteristikomis, technologijomis ir santykinai maža kaina. O ...
-
Nedidelė rida: vilionės ir grėsmės3
Skelbimų portaluose galima rasti šimtus automobilių su nedidele rida už mažesnę nei rinkos kainą. Automobilių rinkos ekspertai pataria neskubėti įsigyti tokios transporto priemonės, nes už ridos gali slėptis tikrosios patrauklios kainos prie...
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką3
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...