- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prabėgus pirmajai 2023 m. pusei Lietuvos transporto priemonių rinka rodė stabilizacijos užuomazgų. Trečiasis metų ketvirtis tai patvirtino. Naujų transporto priemonių gamybos terminai grįžta į priešpandeminius laikus, naudotų rinkoje iš lėto didėja pasiūla, o kainos grįžta prie įprastų augimo tempų.
Vidurkis – 9 tūkst. eurų
Automobilių pardavėjai skaičiuoja neprastą pirmosios metų dalies derlių, tačiau kartu neslepia nerimo dėl ateities. Per pirmąjį metų pusmetį mūsų šalyje tiek jau registruotų, tiek naujų transporto priemonių pardavimo skaičiai pakilo po 3 proc. Į šalį įvežamų automobilių skaičius ūgtelėjo net 11 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus.
Padidėjęs importo skaičius liudija apie tai, kad naujų transporto priemonių gamybos terminai trumpėja. Jų lengviau įsigyti Vakarų Europos piliečiams, todėl daugiau naudotų automobilių pasiekia ir lietuvišką rinką. Augant pardavimo skaičiams, lygiai tokiu pat tempu auga ir rinkos apyvarta. Naujų transporto priemonių – 7 proc., naudotų dar daugiau – 13 proc.
Automobilių vidutinė kaina taip pat nebeauga dviženkliais skaičiais kaip pastaraisiais metais. Naudoto automobilio vidutinė kaina per metus augo 600 eurų ir dabar siekia 9 tūkst. eurų. Tai didžiausia vidutinė transporto priemonės kaina, fiksuota iki šiol, tačiau augimas vyksta iš lėto. Naujo automobilio vidutinė vertė šiuo metu siekia 38,9 tūkst. eurų. Palyginti su praeitu šių metų ketvirčiu, augimas – 1,6 tūkst. eurų.
Paseno keturiais mėnesiais
Trečiąjį 2023 m. ketvirtį kainos kilo beveik visose metų grupėse. Augimas siekia nuo 2 iki 8 proc., todėl galima sakyti, kad tai yra labiau stabilizacija. Kainos auga tiek dėl bendros visoje Europoje vyraujančios infliacijos, tiek ir dėl augančių naujų automobilių kainų.
Daugiausia, 15 proc., arba 1 600 sandorių, pakilo 11–15 metų senumo automobilių pardavimas. Šiek tiek mažiau, 10 proc., augo automobilių iki vienų metų pardavimas. Į mūsų šalį įvežamų automobilių amžius ir toliau stabiliai mažėja. Prieš dvejus metus į Lietuvą importuotų transporto priemonių vidutinis amžius siekė 11 metų ir 6 mėnesius, prieš metus – 11 metų ir 2 mėnesius, o šį ketvirtį jau siekia tik 10 metų ir 11 mėnesių.
Automobilių vidutinė kaina taip pat nebeauga dviženkliais skaičiais kaip pastaraisiais metais.
Tiesa, šalies automobilių parkas, priešingai, toliau stabiliai sensta. Prieš metus mūsų šalyje važiuojančio automobilio vidutinis amžius siekė 16 metų ir 5 mėnesius, dabar – 16 metų ir 9 mėnesius. Parkas paseno dar keturiais mėnesiais.
Naujų automobilių pardavimas išlieka stabilus, palyginus trečiąjį 2023 m. ketvirtį su laikotarpiu prieš metus. Sandorių skaičius ūgtelėjo 3 proc., tačiau tai lėmė padidėjęs reeksporto skaičius. Prieš metus reeksportas sudarė vos 1 proc. visų parduotų automobilių, šį ketvirtį jis sudaro apie 4 proc.
Trys debiutantai
Populiariausių naujų automobilių modelių lyderių lentelėje ypatingų pasikeitimų nėra, tik „Toyota“ modeliai „Corolla“ ir „RAV4“ vėl apsikeitė vietomis. Populiariausias trečiojo 2023 m. ketvirčio automobilis – „Toyota Corolla“. Per tris mėnesius parduota 515 modelių.
Populiariausių šio ketvirčio naujų elektromobilių lentelės lyderis – „Volkswagen ID.4“. Per ketvirtį šį modelį įsigijo 47 pirkėjai. Būtent šis automobilis iš lyderio pozicijos į antrą vietą nustūmė „Tesla Model Y“ – 44 modeliai.
Šį ketvirtį Lietuvoje taip pat buvo įregistruoti ir trys mūsų šalies keliais dar niekada iki šiol neriedėję elektromobiliai. Du komerciniai: „Nissan Townstar“ ir „Opel Combo-e“, vienas aerodinamiškiausių elektromobilių pasaulyje – „Hyundai Ioniq 6“.
Nors naujų automobilių registracijų skaičius pastaraisiais ketvirčiais vis auga, reikės laiko, kad rinka grįžtų į lygį, buvusį prieš COVID-19 protrūkį. Remiantis EV-volumes.com tinklalapio duomenimis, 2023 m. naujų transporto priemonių bus užregistruota 10 proc. daugiau nei pernai.
Naudotų automobilių pardavimas vis dar nepasiekė 2022 m. lygio, tačiau prognozuojama, kad šių metų pabaigoje turėtų vykti lėtas augimas. Naudotų elektromobilių paklausą gali neigiamai paveikti naujų elektra varomų automobilių kainų mažinimas, įvairios subsidijos ir, žinoma, naujų modelių siūlomi, gerokai didesni viena įkrova nuvažiuojami atstumai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?7
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...