- „Kauno diena“, faktoauto.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirkę naują automobilį 2021-aisiais turbūt jau žino, kad sunkiausia šio proceso dalis buvo ne jį išsirinkti, bet gauti – puslaidininkių krizė tebevaržo gamintojų galimybes ir klientų norus.
Paramos įtaka
Per 2021-uosius Lietuvoje įregistruoti iš viso 34 878 nauji lengvieji automobiliai – 19,5 proc. mažiau nei 2020-aisiais.
Didelę dalį sudarė reeksportas, o jį atmetus, naujų automobilių rinka 2021 m. mūsų šalyje, palyginti su 2020 m., augo net 8 proc.
Bene didžiausia dinamika – tarp elektromobilių: jų pardavimai Lietuvoje ūgtelėjo net trigubai. Per praeitus metus Lietuvoje naujų tik elektra varomų automobilių buvo registruota net 1 320 (2020 m. – vos 453).
„Klientai vis aktyviau domisi elektromobiliais. Yra kelios priežastys: pirmiausia ir, matyt, viena svariausių – valstybės teikiama parama elektromobiliui įsigyti“, – sakė oficialaus „Nissan“, „Hyundai“ ir „Citroen“ atstovo Lietuvoje bendrovės „Fakto Auto“ rinkodaros vadovas Vaidotas Kviklys.
2021 m. elektromobilių pardavimai Lietuvoje ūgtelėjo net trigubai: naujų registruota 1 320 (2020 m. – vos 453).
Jo žodžius patvirtina ir elektromobilių registracijų skaičius skirtingais mėnesiais.
2021 m. vasarį valstybei sustabdžius paramą naujiems elektromobiliams, sumažėjo ir jų registracijų – tuo metu jų per mėnesį buvo galima skaičiuoti vienetais ar, geriausiu atveju, dešimtimis. Pardavimai vėl įgavo pagreitį paskelbus apie atnaujintą paramos teikimą nuo balandžio.
Vilnius – lyderis
V.Kviklys vardijo ir kitas vis augančio susidomėjimo elektromobiliais priežastis.
„Tiek privatūs žmonės, tiek įmonės vis drąsiau renkasi elektromobilius dėl besiplečiančios infrastruktūros ir didesnės informacijos apie gyvenimą su elektromobiliu. Anksčiau tai buvo labiau mistinis ateities dalykas, kurį rinkdavosi fanatikai ir technologijų mėgėjai, dabar žmonės vis drąsiau domisi ir atranda, kad šiuolaikiniai elektromobiliai gali visokeriopai išpildyti lūkesčius, keliamus kasdieniam šeimos automobiliui“, – kalbėjo „Fakto Auto“ atstovas.
Dėl patogios infrastruktūros elektromobilių populiarumas vis dar didžiausias didmiesčiuose, o Lietuvos sostinė kitus miestus lenkia net keliais kartais: 2021 m. lapkričio 1-ąją Vilniaus miesto savivaldybėje buvo registruoti 3 292 elektromobiliai, antroje vietoje likusioje Kauno miesto savivaldybėje tuo pat metu – 868 elektra varomi automobiliai.
„Nauji elektromobiliai – trečia jų populiarumo priežastis, nes gamintojai pristato vis modernesnius ir patrauklesnius. Antai 2021-aisiais į Lietuvą atvykęs ir apdovanojimų tiek čia, tiek svetur susirinkęs „Hyundai IONIQ 5“ – puikus to pavyzdys. Su valstybes parama mažiau nei 50 tūkst. eurų kainuojantis elektromobilis viena įkrova gali įveikti beveik 500 km. Vairuotojas gali rinktis: ar toliau pilti degalus ir mokėti visas išlaikymo išlaidas, ar sutaupyti ir šiek tiek pakeisti įpročius“, – teigė V.Kviklys.
2021 m. lapkričio pradžios duomenimis, populiariausių Lietuvoje registruotų M1 klasės elektromobilių rikiuotė buvo tokia: „Nissan“ – 28 proc., „Volkswagen“ – 15 proc., „Tesla“ – 14 proc., BMW – 9 proc., „Hyundai“ – 7 proc. Kitų gamintojų elektromobiliai sudarė likusius 27 proc.
Sedanas – jau praeitis?
Dažname automobilių salone jau seniai nebėra sedanų, nykstančia rūšimi jau galima vadinti ir hečbekus ar net universalus – dauguma pirkėjų dabar nori didesnio pravažumo miesto visureigių, dar žinomų kaip SUV.
Anot V.Kviklio, „Fakto Auto“ 2021 m. pardavimų duomenis atsispindi bendrosios tendencijos: žmonės vis labiau renkasi didesnio pravažumo miesto visureigius – šio segmento modeliai yra praktiški ir atitinka visus daugumos klientų poreikius, o vis modernesnės hibridinės sistemos leidžia turėti didesnį automobilį su itin mažomis sąnaudomis.
SUV tendenciją patvirtino „Nissan“ hečbeko „Micra“ pardavimai – jie sudarė mažiau nei procentą visų automobilių, o žvaigždėmis ir toliau liko „Juke“ bei „Qashqai“.
Kompaktinių visureigių segmento pradininko „Qashqai“ pardavimai pernai sudarė daugiau nei pusę visų šios markės automobilių pardavimų „Fakto Auto“ salone, o antroje vietoje liko kiek mažesnis „Juke“.
V.Kviklio teigimu, panašios tendencijos matomos ir kitų gamintojų pardavimų suvestinėse – kompaktinės klasės miesto visureigiai išlaiko geidžiamųjų statusą: „Hyundai“ gretose – „Tucson“ ir „Kona“, „Citroen“ antroje vietoje – hečbeko-SUV kėbulą turintis C4.
Hibridinę pavarą turintys automobiliai taip pat sparčiai iš rinkos stumia tik vidaus degimo varikliu varomus modelius, o tam didžiausią įtaką turi ir taršos mokesčio dydis, ir degalų sąnaudos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką2
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...
-
Transporto agentūra: Lietuvos keliuose sumažėjo „juodųjų dėmių“ – jose žuvo 12 žmonių
Lietuvos valstybiniuose keliuose sumažėjo dideliu avaringumu pasižyminčių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, šiose vietose per pastaruosius ketverius metus žuvo 12 žmonių, skelbia Transporto kompetencijų agentūra (TKA). ...
-
Atnaujintą „Nemuno žiedo“ trasą išmėginę motociklininkai liko nustebę6
Tradicinių „Gazo terapijų“ ir priešsezoninių treniruočių metu, atnaujintus Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos posūkius išmėginę sportininkai neslėpė nuostabos ir džiaugsmo, kad iki pirmųjų šio sezono l...
-
Ką reikia žinoti apgadinus automobilį?
Nutinka eismo įvykis, transporto priemonė nemažai apgadinama. Žinoma, tai ateityje gali sumažinti mašinos vertę, bandant ją parduoti. Ko gali tikėtis nukentėjęs žmogus, be to, kad draudimo įmonė suremontuos automobilį, LNK reportaže pasak...
-
Apie svetimų parkavimo vietų užėmimą: nemalonu, jei pasistatytų ir išvyktų į trijų mėnesių kelionę
Seime siūloma bausti privačias automobilio vietas neleistinai užėmusius vairuotojus. Pataisų rengėjai sako, kad tokių nuobaudų gyventojai prašo jau seniai, o policija tikina, kad nauji įstatymai padės išvengti daugybės konfliktų. ...
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą11
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi54
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...