- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Privalomosios techninės apžiūros (TA) centrų Lietuvoje duomenimis, 7–17 metų automobilių grupėje 30–35 proc. visų trūkumų yra susiję su apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisais. Būtent dėl tokių gedimų į TA centrą gali tekti grįžti dar kartą.
Liko nepatenkintas
Į redakciją kreipėsi automobilio savininkas, papasakojęs istoriją, kuri kilo atliekant automobilio TA.
"Nuvažiavau į TA centrą, kuriame buvo patikrintas mano automobilis. Jis neturėjo jokių trūkumų, išskyrus vieną – nedegė galinis priešrūkinis žibintas. Dėl to gavau baltą lapą, kuriame buvo pateikta išvada, kad transporto priemonė neatitinka techninių reikalavimų, vadinasi, automobilio eksploatuoti negalima, kol įsižiebs galinis priešrūkinis žibintas", – pasakoja skaitytojas.
Pasak jo, nedegantis priešrūkinis žibintas negali padaryti jokios neigiamos įtakos eismo saugumui. "Juk tai ne stabdžiai, ne nusidėvėjusios padangos. Po TA kontrolierius pats pasakė, kad automobilis tvarkingas, tačiau pratęsti TA galiojimo dar dvejiems metams negali dėl nedegančio priešrūkinio žibinto", – situaciją nupasakojo pašnekovas.
Papildomos išlaidos
Pakartotinė apžiūra buvo įvertinta 2 eurais. "Kodėl TA nebuvo galima pratęsti įpareigojant mane pasikeisti lemputę?" – teiravosi skaitytojas.
Tokį pat klausimą uždavėme ir bendrovės Kauno techninės apžiūros centras direktoriui Gintarui Ciegiui. Jo teigimu, kontrolierius pasielgė teisingai ir kaip to reikalauja galiojančios TA atlikimo taisyklės.
"Lietuvos transporto saugos administracija (buvusi Valstybinė kelių transporto inspekcija) yra nustačiusi TA atlikimo taisykles ir jų negalima nepaisyti. Nedegantis priešrūkinis žibintas yra priskiriamas prie didelių trūkumų grafos, o su tokiu trūkumu transporto priemonei negalima dalyvauti eisme", – dienraščiui komentavo specialistas.
G.Ciegis neneigė, kad gali pasitaikyti atvejų, kai TA atliekantis kontrolierius gali patikėti žmogaus gerumu ir pratęsti TA galiojimą atitinkamam laikotarpiui, tačiau tokiu atveju jis pats rizikuoja užsitraukti nemalonę.
"Įsivaizduokime, kad toks automobilis bus sustabdytas netikėto patikrinimo kelyje metu. Jį sustabdę pareigūnai patikrins, ar automobilis techniškai tvarkingas, ar tinkamai veikia visi šviesos prietaisai ir aptiks nedegantį priešrūkinį žibintą. Tuomet dėl aplaidumo bus jau kaltinamas TA kontrolierius", – pasakojo pašnekovas.
Taisyklės yra taisyklės
"Žvelgdamas į šią situaciją iš žmogiškosios pusės aš suprantu, kad priešrūkinio žibinto netinkamas veikimas nekelia itin didelio pavojaus eismo saugumui, tačiau taisyklės yra taisyklės ir jų privalome laikytis. Vienam menku trūkumu atrodys neveikiantis priešrūkinis žibintas. Kitam – gabaritinės šviesos", – sakė Kauno TA centro vadovas.
Beje, kelios valandos prieš pokalbį G.Ciegį pasiekė laiškas, kuriame pranešama apie skirtą nuobaudą vienam iš Kauno TA centro kontrolierių už tai, kad transporto priemonę, kurioje neveikė papildomas stabdžių žibintas, pripažino techniškai tvarkinga.
"Vertėtų atkreipti dėmesį, kad kalba sukasi net ne apie pagrindinį stabdžių žibintą, tačiau apie papildomą, tačiau dėl savo geranoriškumo kontrolierius dabar turės atsakyti pagal Administracinių nusižengimų kodeksą. Jam gresia finansinės sankcijos", – kalbėjo direktorius.
Mintimis grįždamas prie rūko žibintų temos, jis pabrėžė, kad dabar daugelis vairuotojų rūko žibintus apskritai naudoja ne pagal paskirtį – važinėja su įjungtais ir tada, kai jų nereikia – šviesiu paros metu.
"Nutinka ir taip, kad apžiūros metu paprašytas įjungti priešrūkinius žibintus, vairuotojas net nežino, kaip tą padaryti. Tad, regis, turime ne tik prižiūrėti, ar tinkamai veikia automobilio prietaisai, bet ir tai, ar žmonės moka tinkamai jais naudotis", – kalbėjo G.Ciegis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?57
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...