- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naudoto automobilio kaina tiesiogiai priklauso nuo jo techninės būklės ir ridos. Tarptautinis tyrimas parodė, kad įsigyjant transporto priemonę su suklastota rida rizikuojama permokėti net ketvirtadalį kainos.
Lietuviai tarp blogiausių
Dažnas naudotų automobilių pirkėjas transporto priemones renkasi pernelyg atmestinai. Per mažai dėmesio skiriama automobilio būklei ir eksploatacinių išlaidų apskaičiavimui. Retas kuris įvertina, kiek reikės išleisti už pirkinio aptarnavimus bei nenumatytus remontus. Tuo sėkmingai naudojasi nesąžiningi pardavėjai, klastodami odometro rodmenis.
Transporto priemonių istorijos patikros paslaugas teikiančios įmonės „carVertical“ tyrimas atskleidė, kad automobilis su suklastota rida vidutiniškai pabrangsta net ketvirtadaliu. Tai reiškia, kad pigių mašinų pirkėjai gali prarasti tūkstantį, o brangių – net ir dešimtis tūkstančių eurų.
Statistikos duomenimis, daugiau už transporto priemones su suklastota rida permoka tik pirkėjai Italijoje ir Didžiojoje Britanijoje, kur automobilis su suklastota rida vidutiniškai pabrangsta beveik trečdaliu – net 29 proc.
Ukrainoje (17 proc.), Lenkijoje (19 proc.) ir Rumunijoje (20 proc.) ridos klastojimas taip stipriai neišpučia naudotų automobilių kainų, tačiau piktavaliai sugeba nemažai iš to pasipelnyti. Situacija šiose šalyse yra geriausia tarp 15 tyrime dalyvavusių valstybių.
100 tūkst. kilometrų sumažinta automobilio rida vidutiniškai jo vertę padidina 2 tūkst. eurų.
Pasidomi per vėlai
Skirtingo amžiaus automobilių su suklastota rida vertė gali labai skirtis. Pavyzdžiui, 15 metų senumo ratuotis po ridos koregavimo gali pabrangti iki 27 proc.
Pasak „carVertical“ atlikto tyrimo, 100 tūkst. km sumažinta rida vidutiniškai vertę padidina 2 tūkst. eurų. Jei tikroji transporto priemonės rida 400 tūkst. km, o odometras rodo 200 tūkst. km, vadinasi, jos pirkėjas vidutiniškai gali sumokėti net 4 tūkst. eurų daugiau, nei jis vertas.
Automobilių istorijų platformos atstovai teigia, kad toks kainos prieaugis 2008 m. pagamintai mašinai gali pasirodyti didelis. Pastebima, kad pirkėjai „carVertical“ platformoje dažniausiai tikrina prabangesnius, aukštesnės klasės ratuočius.
„Pirkėjo nuostoliai tiesiogiai priklauso nuo automobilio kainos. Didėjant kainai, auga ir galimo nuostolio dydis. Tai tik įrodo, kaip svarbu sužinoti kuo daugiau faktų apie pirkinį. Dalis vairuotojų istorija pasidomi tik jau įsigiję automobilį. Tada, aptikus vertę mažinančios informacijos, išsireikalauti iš pardavėjo kompensaciją gali būti labai sudėtinga“, – aiškino automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.
Priklauso nuo gamintojo
Automobilių su suklastota rida vertė kinta įvairiai. Vieni pabrangsta labai reikšmingai, kiti – tik simboliškai.
„carVertical“ duomenys rodo, kad kainų pokyčiai gali svyruoti nuo 15 proc. pigesniems gamintojams, tokiems kaip rumuniškoji „Dacia“, dabar priklausanti Prancūzijos koncernui „Renault“, arba japoniškoji „Mazda“, iki 27 proc. „Land Rover“ markės visureigiams.
Priklausomai nuo automobilio modelio ir pagaminimo metų, į nesąžiningų pardavėjų pinkles pakliuvę pirkėjai už transporto priemonę gali permokėti net dešimtis tūkstančių eurų. Anot pašnekovo, nesunku paskaičiuoti, kad lietuviams tai kasmet kainuoja milijonus eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...