- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prie dešiniąja kelio puse organizuojamo eismo įpratusiems lietuviams kelionės automobiliu tokiose šalyse kaip Didžioji Britanija, Airija, Malta ir Kipras – didelis iššūkis. Nemokėjimas greitai adaptuotis prie eismo pokyčių tautiečiams kelia stresą, kuris lemia pavojingų situacijų, kartais pasibaigiančių ypač skaudžiomis avarijomis, susidarymą.
Europos bendrovės ERGO Lietuvoje duomenys rodo, kad kasmet minėtose šalyse, kur eismas vyksta priešinga kryptimi, fiksuojama daugiau nei šimtas incidentų, susijusių su lietuvių vairuojamomis transporto priemonėmis.
Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, didžioji dauguma tautiečių avarijų kairėje eismo pusėje įvyksta dėl tos pačios priežasties – žmonės prie vairo elgiasi taip, lyg keliautų po Lietuvą ar kitas valstybes, kur eismas vyksta pagal jiems įprastą principą.
R. Bieliauskas atskleidžia, kad šiemet jau užfiksuota 19 atvejų, kai į avarijas Didžiojoje Britanijoje bei Airijoje pateko vairuotojai iš Lietuvos. Nukentėjusiesiems jau išmokėta ar dar bus atlyginta nuostolių už daugiau nei 85 tūkst. eurų.
Praėjusiais metais minėtose šalyse iš viso fiksuota 111 incidentų, kurie buvo susiję su Lietuvos piliečiais – jiems buvo arba dar bus išmokėta daugiau nei 884 tūkst. eurų.
Avarijos – beveik kas savaitę
Eismo organizavimas kairiąja kelio puse savo istoriją skaičiuoja jau daugiau nei tūkstantį metų, tačiau šiandieniniame pasaulyje apie 90 proc. visų kelių važiuojama dešiniąja kelio puse.
Vis tik Didžioji Britanija bei Airija liko konservatyvios ir eismą organizuoja pagal senovėje nusistovėjusią tvarką. Taip pat eismas kairiąja puse vyksta Kipre ir Maltoje, o šios šalys dažnos lietuvių atostogų kryptys.
Pasak R. Bieliausko, šis konservatyvumas daugeliui Europos gyventojų kiša pagalius į ratus, kadangi kaskart apsilankius minėtose šalyse, svetimšaliams vairuotojams ganėtinai sunkiai sekasi perprasti ten galiojančią sistemą. Draudimo eksperto teigimu, tą liudija ir klientų pranešimai apie įvykusias avarijas.
„Didžioji Britanija bei Airija, o paskutiniu metu Malta ir Kipras – lietuvių ypač mėgstamos valstybės, kuriose tautiečiai neretai keliauja automobiliais. Deja, jie kartais pervertina savo jėgas ir prisitaikyti prie eismo pokyčių sugeba ne iš karto.
Beveik kiekvieną savaitę gauname pranešimų apie lietuvių avarijas Jungtinėje Karalystėje ar Airijoje ir ši tendencija išlieka jau ne vienerius metus“, – pasakoja R. Bieliauskas.
Draudimo ekspertas priduria, kad eismas priešinga kryptimi iššūkiu tampa ne tik lietuviams – kitų valstybių vairuotojai, patekę į tokias situacijas, taip pat patiria stresą. Beje, tai galioja ir britams, kuriems tenka iššūkis vairuoti Lietuvos keliuose.
Svarbiausia – imti pavyzdį iš britų ir neskubėti
Keliavimas automobiliu suteikia gerokai daugiau laisvės bei galimybių, ypač – atostogų metu. Vis tik lietuviai, norintys pažinti Didžiąją Britaniją, Airiją ar kitą šalį, kur eismas vyksta priešinga kryptimi, neišvengiamai susiduria su problemomis.
Pati svarbiausia taisyklė, kuria reikia vadovautis, yra niekada niekur neskubėti.
R. Bieliausko įsitikinimu, per daug bijoti priešinga puse vykstančio eismo nereikėtų, tačiau svarbu atkreipti dėmesį į keletą niuansų.
„Pati svarbiausia taisyklė, kuria reikia vadovautis, yra niekada niekur neskubėti. Tik gerai apgalvojus visus savo sprendimus ir netgi juos numačius į priekį, galima gerokai sumažinti neprognozuojamų ir ne pačių maloniausių incidentų tikimybę.
Beje, nežinant, kaip teisingai manevruoti ar pakliuvus į keblią padėtį eisme, į pagalbą galima pasitelkti kitus vairuotojus, pavyzdžiui, važiuoti paskui juos ir protingai atkartoti jų atliekamą manevrą“, – sako R. Bieliauskas.
Ne ką mažiau svarbu suvokti ir pačius priešingo eismo principus. Bene daugiausiai problemų, pasak draudimo eksperto, kelia įprastos ir žiedinės sankryžos, taip pat – kelių sankirtos.
„Problemų gali kilti ir lygiareikšmėse sankryžose, todėl prieš tai derėtų atlikti namų darbus. Negalima aklai vadovautis principu, kad viskas tose šalyse, kur eismas vyksta kairiąja puse, yra priešingai nei Lietuvoje.
Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje taip pat galioja dešinės rankos taisyklė. Tad prieš kelionę vertėtų pasidomėti konkrečios valstybės eismo taisyklėmis“, – patarimais dalijasi R. Bieliauskas.
Ekspertas pabrėžia, kad šalyse, kur eismas vyksta kita kelio puse, derėtų laikytis kuo arčiau kairiojo važiuojamosios dalies krašto ir nepamiršti nuolat stebėti dešinį transporto priemonės veidrodėlį, jei važiuojama kairiausia eismo juosta.
R. Bieliauskas taip pat primena, kad ne tik D. Britanijoje, Airijoje, Kipre bei Maltoje automobilių eismas vyksta kairiąja kelio puse – tokia tvarka galioja ir Australijoje, Japonijoje, Indijoje, Naujojoje Zelandijoje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...