- Justina Marcinkutė, LRT televizijos laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių vairuotojus vis dažniau ima stebinti nedrausmingi ir pagal savo sukurtas taisykles važiuojantys viešojo transporto vairuotojai.
Patys vežėjai ginasi, kad jie mėgina spėti pagal numatytą važiavimo tvarkaraštį. Kas geriau – vežti keleivius saugiai, bet vėluoti, ar atvykti laiku ir pažeisti Kelių eismo taisykles (KET)?
Kelių eismo dalyviai pastebi, kad viešojo transporto vairuotojai kartais važiuoja pagal savo sukurtas taisykles. O ir patys troleibusų bei autobusų vairuotojai pripažįsta, kad jie su kolegomis priversti įžūliai ar net pavojingai manevruoti, kad spėtų maršrutą nuvažiuoti per itin griežtai nustatytą laiką.
Laikinai bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinio direktoriaus pareigas einantis Rimantas Markauskas sako, kad maršrutinėms keleivinėms transporto priemonėms galioja tos pačios KET, tad jei jų stipriai nepažeidžia, vairuotojai turi teisę manevruoti.
„Troleibusas ir autobusas, kaip ir bet kuri transporto priemonė, manevruoti gali iš juostos į juostą, jei dangos žymėjimas ir kelio ženklai tai leidžia. Aišku, mes netoleruojame tokių atvejų, kai yra pažeidžiamos KET.
Vairuotojai gauna priemoką už keleivių aptarnavimo kultūrą ir saugų eismą, kuri yra apie 200 eurų mėnesiui. Ta priemoka, jei atvejis rimtesnis, gali būti mažinama arba vairuotojas įspėjamas“, – sako R. Markauskas.
Savo ruožtu Kelių policijos valdybos Nusikalstamų veikų eismo saugumui tyrimo skyriaus viršininkas Alvaras Bacevičius sako, kad reikia analizuoti konkrečią situaciją.
„Reikia žiūrėti, ar trukdo eismo dalyviams, ar sukelia pavojų keleiviams. Reikia vertinti individualiai, bet vairuotojas turi suprasti, kad jis ne vienas kelyje, kad visi stovi spūstyje ir, jei nėra papildomos juostos autobusui ar troleibusui, atitinkamai visi kiti reikalavimai yra bendri“, – paaiškino A. Bacevičius. Visgi pareigūnai vairuotojus ragina būti supratingesnius viešajam transportui.
Kad viešojo transporto vairuotojų sąlygos pagerėtų ir vėluoti ar manevruoti spūstyse tektų rečiau, reikalingi ir infrastruktūros pokyčiai. Sostinės savivaldybės atstovai sako, kad daugiausia diskusijų kelia miesto žiedinės sankryžos, bet jau esą numatyta pakeitimų.
„Jei viešojo transporto įvažose yra sustojusių automobilių ir jie kliudo viešojo transporto eismui, pagal KET policijos pareigūnai turėtų drausminti tokius vairuotojus taikydami jiems nuobaudas. Mes visų pirma kalbėsime su policijos atstovais, kad pareigūnai užsiimtų eismo dalyvių drausminimu“, – kalbėjo Tomas Kamaitis, Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Plačiau – reportaže.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus20
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams3
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...