- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
60, 40, 30 ar panašus skaičius dienų. Tiek A kategorijos praktikos egzamino tenka laukti valstybės įmonėje "Regitra". Įmonės atstovai sako, kad daro viską, kad procesas vyktų greičiau, tačiau praktika rodo visai ką kita.
Augantys skaičiai
Noras važinėti motociklu Lietuvoje vis populiarėja. "Regitros" duomenimis, A kategoriją "Regitroje" 2015 m. įgijo 2 506 asmenys, 2016 m. – 2 854, 2017 m. – 3 000, o 2018 m. – 3 551. Taigi nuo 2015-ųjų iki 2018-ųjų asmenų gebančių vairuoti motociklą skaičius pakito 40 proc. Ir tai labiausiai išaugęs egzaminų skaičius. Šių metų sausio pirmosios duomenimis, galinčių vairuoti motociklus buvo apie 170 tūkst. – 10 proc. visų Lietuvos vairuotojų.
Vis dėlto panašu, kad "Regitra" nelabai pasirengusi reaguoti į didėjančius klientų, norinčių gauti A kategoriją, skaičius.
18 – maždaug tiek per dieną vidutiniškai priimama norinčių laikyti A kategorijos egzaminą.
Jeigu šiandien užsuktumėte į "Regitros" informacinę sistemą ir norėtumėte užsiregistruoti laikyti praktikos egzaminą A kategorijos vairuotojo pažymėjimui gauti, didžiuosiuose miestuose jums reikėtų laukti kone du mėnesius. Pavyzdžiui, Kaune su "Regitros" motociklu A kategorijos egzaminą galima laikyti tik birželio pradžioje, t.y. beveik po mėnesio, Vilniuje situaciją būtų galima pavadinti tragiška. Čia laisvas "Regitros" motociklas yra tik po dviejų mėnesių – liepą. Klaipėdoje, Šiauliuose ir Alytuje situacija panaši kaip ir Kaune. Užsiregistruoti egzaminui galima tik po gero mėnesio.
Santykinis palengvinimas
"Regitros" atstovai kaip palengvinimą įvardija nuo 2017-ųjų rugsėjo atsiradusią galimybę ne tik A, bet ir A1 bei A2 motociklų kategorijų siekiantiems vairuotojams praktikos egzaminą laikyti ir su savo transporto priemone, kuri turi atitikti specialiuosius reikalavimus.
"Tai veikia ne tik kaip stresą mažinantis veiksnys, bet taip pat sudaro galimybę priimti daugiau egzaminų", – teigiama įmonės dienraščiui atsiųstame atsakyme. Tačiau nutylima viena tiesa. Pats egzaminuojamasis, net ir turėdamas nuosavą motociklą, į "Regitrą" atvažiuoti juo negali, nes jis dar neturi vairuotojo pažymėjimo, tad motociklo transportavimas kainuoja papildomai. Tad šis variantas asmeniui tampa dar viena išlaidų eilute kelyje motociklizmo link, nes norėdamas egzaminą laikyti su savo, kaip teigiama, transporto priemone, egzaminuojamasis turi pasirūpinti jos transportavimu arba nuomotis iš vairavimo mokyklos, kurioje ir krimto mokslus.
Atrodo labai gražus paveikslas, tačiau liūdnoka pasidaro žvilgtelėjus į darbo rezultatus.
Pati "Regitra" tvirtina, kad šiuo metu egzaminų centruose (išskyrus Mažeikius) yra po vieną A kategorijos motociklą ir kai kur papildomai žemesnių kategorijų. A kategorijos egzaminą gali priimti apie 90 proc. egzaminuotojų, kurie dirba pasikeisdami, o prie jų būrio per 2016–2017 m. prisijungė papildomi specialistai.
Darbo rezultatai
Atrodo labai gražus paveikslas, tačiau liūdnoka pasidaro žvilgtelėjus į darbo rezultatus. A kategorijos praktikos egzaminus galima laikyti vienuolikoje miestų: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Tauragėje, Šiauliuose, Telšiuose, Mažeikiuose, Panevėžyje, Utenoje, Alytuje ir Marijampolėje.
Didžiuosiuose miestuose – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje per dieną įvyksta apie dvylika A kategorijos egzaminų, likusiuose aštuoniuose – apie šešis. Įvykę egzaminai dar nereiškia, kad asmuo po jo jau išvažiuoja turėdamas vairuotojo pažymėjimą, nesėkmės atveju jis vėl turės luktelėti tą mėnesį ar pusantro, kad galėtų jėgas išbandyti dar sykį.
Vairavimo mokyklos "ARV-Auto" vadovas Valdas Šlepikas, tikina, kad praėjusiais metais A1, A2 ir A kategorijos kursus mokykloje baigė 351 asmuo, o šiemet užsirašiusiųjų skaičius pasiekė jau apie 260. "Tai viena labiausiai populiarėjančių vairavimo kateogrijų. Vienas bumas norinčių laikyti A kategorijos egzaminą fiksuojamas sezono pradžioje, o kitas, kai abiturientai pabaigia brandos egzaminų sesijas", – pasakoja pašnekovas. V.Šlepikas teigia, kad yra atvejų, kai žmonės į A kategorijos kursus užsirašo jau žiemos mėnesiais ir būna vieni pirmųjų laikančių praktikos egzaminus "Regitroje". Tiesa, būna ir tokių, kuriems egzamino paprasčiausiai nepavyksta išlaikyti iki lapkričio 9 d. Ši diena yra paskutinė, kai "Regitra" dar egzaminuoja norinčius įgyti A kategoriją.
Be rožinių akinių
Anksčiau įvardyti "Regitros" atsakymai – suteikta galimybė laikyti egzaminą su savo transporto priemone, kažkiek didesnis egzaminuotojų skaičius, rodos, turėtų rodyti įmonės pastangas priimti kuo daugiau egzaminuojamųjų, o kartu ir daugiau užsidirbti, nes kiekvienas egzaminas kainuoja.
Požiūris pasikeičia žvilgtelėjus į "Regitros" egzaminų centrų darbo laiką. Vairuotojai egzaminuojami – dėmesio! – nuo antradienio iki šeštadienio. Pirmadieniais visų "Regitros" padalinių durys kažkodėl aklinai užvertos. Pirmas egzaminas dažniausiai pradedamas maždaug 8 val., paskutinis – apie 16 val. Šeštadieniais pirmas egzaminas pradedamas apie 7.30 val., o paskutinis – 14 val. Į pateiktą klausimą, ar neketinama keisti šios praktikos ir pradėti dirbti pirmadieniais, ar bent jau ilginti vairuotojų egzaminavimo laiką, "Regitros" atstovai neatsakė.
Dar keisčiau atrodo nereagavimas į šios dienos aktualijas, kai net KET yra įtvirtinta, kad motociklu galima važiuoti kovo ir lapkričio mėnesiais, kai kelio danga nepadengta sniegu ar ledu. Praėjęs ruduo ir šis pavasaris parodė, kad sprendimas motociklizmo sezoną susieti su konkrečiomis datomis nieko vertas, nes sąlygos judėti dviratėmis transporto priemonėmis būna daug ilgiau, tačiau "Regitroje" galioja griežta nuostata – A kategorijos egzaminai nuo baladnžio 1 d. iki lapkričio 9 d. Tad norintiems tapti motociklininkais belieka viltis, kad "Regitra" dar šiemet sureaguos į augančius A kategorijos egzaminų skaičius ir priims realius pakeitimus, o ne tik siūlys galimybę kiurksoti prie kompiuterio laukiant, kol atsilaisvins vieta greičiau laikyti egzaminą ar važiuoti į kitą Lietuvos kraštą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?1
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?15
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?21
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą3
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...