- „Kauno diena“, carvertical.com inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Skelbimų portaluose pilna automobilių, kurie kadaise buvo naudojami kaip taksi. Pirkėjai tokių transporto priemonių paprastai vengia, tačiau ar visais atvejais abejonės – pagrįstos?
Rizika ir išlaidos
Transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ duomenimis, populiariausios taksi automobilių markės – „Mercedes-Benz“ (28,99 proc.), „Volkswagen“ (14,41 proc.), „Škoda“ (12,32 proc.), „Volvo“ (10,87 proc.), BMW (5,81 proc.).
Populiariausi taksi modeliai – „Mercedes-Benz E-Class“ (17,9 proc.), „Škoda Superb“ (7,7 proc.), „Volkswagen Passat“ (6,1 proc.), 5-os serijos BMW (5 proc.), „Volvo V70“ (4,7 proc.), „Škoda Octavia“ (4,1 proc.), „Mercedes-Benz V-Class“ (3,5 proc.), „Mercedes-Benz C-Class“ (2,8 proc.), „Audi A6“ (2,1 proc.), „Volvo V90“ (2,1 proc.).
Populiariausi taksi automobiliai – „Mercedes-Benz“, „Volkswagen“, „Škoda“.
Kodėl geriau nepirkti buvusio taksi automobilio?
Jis gali būti nuvažiavęs šimtus tūkstančių kilometrų, todėl nemažai svarbių dalių gali būti susidėvėjusios. Net jei automobilis buvo gerai prižiūrimas, didelė rida vis tiek yra reikšmingas rizikos faktorius.
„Ar pirkėjai turėtų vengti taksi automobilių? Spręsti patiems, vis dėlto bet kokio automobilio kaina turėtų atspindėti jo tikrą būklę, kuri priklauso nuo to, kaip automobilis buvo naudojamas. Taksi automobiliai gali pareikalauti nemažai išlaidų, nes dažnai būna itin susidėvėję“, – sakė automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Tenka dideli krūviai
Daugiausia taksi važinėja mieste, tad smarkiai apkraunamas variklis, stabdžiai, važiuoklė.
Automobilis su panašia rida, kuris daugiausia buvo eksploatuojamas greitkeliuose, bus daug geresnės būklės.
Taksi automobilių interjeras (ypač galinė sėdynė) gali būti smarkiai susidėvėjęs. Dauguma žmonių saugo savo transporto priemones, o taksi keleiviai į vidų lipa snieguotais batais, šlapiomis striukėmis.
Kita vertus, taksi parkus paprastai sudaro patikimos transporto priemonės, pasižyminčios gera reputacija ir galinčios nuvažiuoti daugybę kilometrų.
Odometras ar spalva?
Kaip žinoti, ar automobilis buvo naudojamas kaip taksi? Paprasčiausias būdas – patikrinti jo istoriją. Kitu atveju gali būti sunku gauti šią informaciją, nes nesąžiningi pardavėjai tokius faktus slepia, odometro rodmenų klastojimas – paplitęs reiškinys.
Automobilio spalva taip pat gali daug papasakoti apie jo praeitį – daugybė miestų naudoja vienos spalvos taksi, kad juos būtų lengva atskirti gatvėje.
Kai kurie modeliai, gaminti taksi paslaugoms teikti, net turi specialią kėbulo spalvą.
Perkant naudotą automobilį svarbu atidžiai apžiūrėti jo išorę, nes gali matytis, kur buvo priklijuoti taksi lipdukai. Jie uždengia tam tikrus plotus nuo saulės, tad tos vietos gali būti ryškesnės ir aiškiai matomos, liudijančios, kad transporto priemonė naudota kaip taksi.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą10
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi53
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?16
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...